2025 m. gruodžio 3 d. energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“ sėkmingai įvykdė pirmąją virtualiai suskystinto biometano (Bio-SGD) perkrovą Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminale. Tai pirmoji tokio tipo sutartis ir operacija, suskystintas biometanas bus tiekiamas bendrovės klientams ir naudojamas jūrų transporte.
Suskystintas biometanas – tai 100 proc. atsinaujinantis biometanas, pagamintas iš organinių atliekų, patenkančių į Europos dujų tinklą, ir vėliau SGD terminale perkraunamas. Tokiu būdu jūrinėms įmonėms nebereikia laukti ateities technologijų – jos gali iš karto naudoti jau veikiančius SGD variklius ir terminalus, o emisijos sumažinamos keliasdešimt ar net kelių šimtų procentų, priklausomai nuo biometano kilmės ir tvarumo balanso.
„Pirmoji suskystinto biometano perkrova žymi svarbų etapą bendrovei – „Ignitis“ tampa tvaraus kuro tiekėju, dalyvaujančiu visoje grandinėje Baltijos jūros regione. „Ignitis“, kaip ilgalaikis Klaipėdos SGD terminalo naudotojas, laivų operatoriams nuo šiol gali pasiūlyti suskystinto biometano tiekimą, perkrovimą į bunkeravimo laivus ar kitas talpyklas bei visas reikalingas tvarumo dokumentacijas, atitinkančias „FuelEU Maritime“ reikalavimus“, - sako „Ignitis“ Biometano verslo plėtros vadovė Aušrinė Vilimavičiūtė.
Nors rinkoje daug diskutuojama apie įvairias jūrinio kuro alternatyvas, pavyzdžiui, metanolį ar amoniaką, nė viena iš jų šiuo metu neturi tokio mastelio, infrastruktūros ir saugumo, kaip SGD ekosistema. Šimtai laivų pasaulyje veikia naudodami SGD variklius, dauguma didžiųjų uostų turi ar planuoja SGD bunkeravimo paslaugas.
Biometanas suskystintų dujų (Bio-SGD) formoje tampa vienu iš svarbiausių laivyboje naudojamų degalų, nes atitinka „FuelEU Maritime“ direktyvos ŠESD emisijų mažinimo reikalavimus. Jis pasižymi gerokai mažesniu ŠESD pėdsaku ir identiškas SGD fizinėms savybėms, todėl laivams nereikia jokių papildomų pakeitimų. Tai vienas iš nedaugelio sprendimų, leidžiančių pasiekti „FuelEU Maritime“ emisijų ribas jau šiuo metu, o ne kažkada ateityje.