Savitarna
Kraunamas elektromobilis
Kraunamas elektromobilis

8 populiariausi mitai apie elektromobilius

Šiuo metu Lietuvoje tyliai ir taupiai rieda daugiau kaip 6 tūkst. elektromobilių. Kodėl tiek nedaug? Gal dėl niekuo nepagrįstų arba pasenusių mitų? Tokių radome net 8. Ir visus sugriovėme. Taigi, jei ketinate įsigyti ar keisti automobilį arba dvejojate dėl elektrinio, šis įrašas Jums gali padėti priimti racionalų sprendimą.

Mitas Nr. 1 – elektromobiliai nuvažiuoja tik trumpus atstumus

Ilgai tai buvo tiesa, tačiau elektromobilių gamintojai nuolatos tobulina technologijas bei ieško inovatyvių sprendimų. Drąsiai sakome, kad inžinieriams pavyko įveikti bene didžiausią elektromobilių trūkumą. Šiandien galite įsigyti automobilių, vienu įkrovimu nuvažiuojančių nuo Vilniaus iki Nidos (375 km), Varšuvos (475 km) ar net Talino (600 km). Atstumas jau nebe kliūtis.

Kita vertus, 99 proc. tipinių miesto keliautojų kasdien nuvažiuoja ne daugiau kaip 150 km. Elektromobilis tokioms kelionėms yra tobulas pasirinkimas. O jei įskaičiuosite lėtą važiavimą kamščiuose, beveik neabejotinai viršysite gamintojo deklaruojamą maksimalų nuvažiuojamą atstumą.

Mitas Nr. 2 – elektromobiliai kraunasi labai ilgai

Iš įprastos rozetės – galbūt. Tačiau namuose turėdami elektromobilių įkrovimo stotelę, elektromobilį įkrausite per 2–4 val. Viešose greito ar itin greito įkrovimo stotelėse, elektromobilį įkrauti užtrunka vos keliolika minučių. Dėl spartaus elektromobilių ir įkrovimo įrangos tobulėjimo vis dažniau matome elektromobilių vairuotojus iš Lietuvos, keliaujančius iki Kroatijos, Italijos ar net Ispanijos.

Mitas Nr. 3 – elektromobiliai yra per brangūs

Tai tiesa tik iš dalies. Elektromobiliai, lyginant su benzininiais ar dyzeliniais automobiliais, yra brangesni, tačiau tik tuo atveju, jei vertinate vien įsigijimo kainą. Elektromobilį išlaikyti yra gerokai pigiau, žymiai rečiau tenka lankytis servisuose bei jį tvarkyti, o svarbiausia – elektromobiliu keliauti pigiau, jeigu jį krauniesi namuose. O jei dar turite įsirengę nuosavą saulės elektrinę, dažnai elektromobiliu važinėti galite visiškai nemokamai.

Be to, dabar perkant elektromobilį, valstybė kompensuoja dalį jo kainos. Įsigyjant naują elektromobilį, taikoma 5 000 Eur parama, naudotą – 2 500 Eur. Pavyzdžiui, naujas Dacia Spring elektromobilis kainuoja nuo 19 500 Eur, todėl su kompensacija mokėsite tik nuo 14 500 Eur.

Mitas Nr. 4 – elektromobilių nėra kur įsikrauti

Stotelių Lietuvoje yra pakankamai. Net turint patį paprasčiausią elektromobilį, nuvažiuojantį nedidelį atstumą, nebus jokio streso dėl jo įkrovimo, nes šiuo metu Lietuvoje veikia apie 600 viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų (vien „Ignitis ON“ tinkle yra 105). Tinklas nuolat plečiamas. Planuojama, kad iki 2030 metų viešųjų stotelių bus net 6 tūkstančiai.

Beje, sukūrėme patogią programėlę „Ignitis ON“, su kuria nesudėtingai surasite artimiausią stotelę ir patogiai pasikrausite savo elektromobilį (Google Play ir Apple App Store).

Mitas Nr. 5 – elektromobilių baterijos veikia 3–5 metus

Tai yra netiesa. Dauguma elektromobilių gamintojų suteikia baterijai 8–10 metų garantiją ir užtikrina, kad per šį laiką elektromobilio baterija nepraras daugiau nei 15–20 proc. savo talpos. Iš patirties galime pasakyti, jog elektromobiliu galima lengvai nuvažiuoti 250–300 tūkst. km neprarandant net penktadalio baterijos galios. Įprastai elektromobiliu galima įveikti ir dar didesnes ridas, tačiau svarbu elektromobilį teisingai įkrauti (neįkrauti iki 100 proc. ir neleisti pilnai išsikrauti).

Mitas Nr. 6 – elektromobiliai iš tikrųjų nėra draugiški aplinkai

Dažnai kartojamas mitas, kad elektromobilis nėra ekologiškas ar draugiškas gamtai, nes elektros gamybai naudojamas iškastinis kuras. Tiesa ta, kad net jei elektromobilio elektra pagaminta pačiais taršiausiais būdais, jis vis tiek bus mažiausiai 20–30 proc. švaresnis lyginant su benzininiais ar dyzeliniais automobiliais. „Ignitis“ siūlo elektromobilį įkrauti namuose naudojant saulės energiją. Tokiu atveju važinėtumėte nemokamai, naudotumėte vien tik žaliąją energiją, o jūsų kelionės būtų nulinės emisijos.

Be to, net elektromobilių baterijos yra privalomai priimamos, o tada perdirbamos (Europos Sąjunga tikisi iki 2035 metų perdirbti didžiąją dalį baterijų). Kur ir kaip priduoti nebereikalingas baterijas, galima rasti svetainėje manrupirytojus.lt.

Mitas Nr. 7 – elektromobiliai turi per daug skirtingų įkrovimo jungčių

Europos rinkai pagaminti elektromobiliai turi tik 2 skirtingas įkrovimo jungtis – lėto įkrovimo jungtis (Type-2) ir greito įkrovimo jungtis (CCS). Dar yra likę keletas senesnių greito įkrovimo jungčių, tačiau Europoje jos jau nebeatnaujinamos. Tai yra viskas, ką jums reikėtų atsiminti apie įkrovimo jungtis.

Mitas Nr. 8 mitas – elektromobilio negalima naudoti ir įkrauti lyjant lietui ar esant perkūnijai

Netiesa. Elektromobiliu galima važiuoti bet kokiu oru – jie tokie pat saugūs, kaip ir kiti automobiliai. Elektromobilį galima eksploatuoti lyjant, sningant ar žaibuojant. Elektromobiliai puikiai įveikia net ir smarkiai apsemtus kelių ruožus dėl to nepatirdami jokių problemų su baterijomis (žinoma, reikėtų žinoti savo maksimalų elektromobilio apsėmimo lygį ir jo neviršyti).

Jau 2035 m. turėtų įsigalioti įstatymas, ES teritorijoje draudžiantis prekiauti naujais automobiliais su vidaus degimo varikliais. Todėl nėra jokios abejonės – elektromobiliai yra ateitis. Taupi, ekologiška ir apsimokanti ateitis.