Sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ vystoma žaliosios energetikos platforma www.eparkai.lt Europoje minima kaip sektinas pavyzdys. Dėl to kovo 20 d. vykusioje Europos Sąjungos projekto „Perėjimas prie atsinaujinančios energijos, siekiant pereiti prie mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančios energijos“ baigiamojoje konferencijoje, „Ignitis“ plėtros vadovas Karolis Dargis ir produktų vadovė Indrė Baltušienė buvo pakviesti dalintis platformos sėkmės istorija, padedančia įtraukti gyventojus ir verslą į atsinaujinančios energijos transformacijos procesą.
„eparkai.lt platforma – pirmoji tokia pasaulyje. Jos vystymas – strateginė įmonės veiklos sritis, leidžianti pirkti/nuomoti dalį atokių saulės ir/ar vėjo parkų. Platformos tikslas – saulės ir vėjo energiją padaryti prieinamą kiekvienam – tiek privatiems namams ar butams, tiek verslo klientams. Mums svarbu, kad esame pavyzdžiu Europoje, o kitos šalys kreipiasi dėl konsultacijų“, – sako K. Dargis.
I. Baltušienė dalijasi, jog „Ignitis“ užduotis – padėti saulės ar vėjo parkų vystytojams pasiekti klientus, o klientams – patogiai ir patikimai įsigyti/išsinuomoti saulės ar vėjo elektrinę, naudojantis eparkai.lt platforma.
„Šiame procese svarbiausia tai, kad klientas tiesiogiai dalyvauja atsinaujinančios energijos transformacijoje, investuodamas į atokius saulės ir vėjo parkus. Tokiu būdu gali sumažinti savo metinę elektros energijos sąskaitą iki 80 proc., o investicijos jam atsiperka per maždaug 3-4 metus, jei naudojasi valstybės parama. Be to, visas įsigijimo procesas yra skaitmeninis, todėl investuoti į atsinaujinančią energiją klientai gali neišeidami iš namų, o įsigyjant/nuomojantis nutolusią saulės/vėjo elektrinę nereikia turėti vietos jai įrengti“, – pažymi „Ignitis“ atstovė.
K. Dargis akcentuoja, jog norint, kad toks verslo modelis veiktų, būtina sąlyga yra teisės aktų ir taisyklių pakeitimai, įgalinantys generavimą nuotoliniu būdu. Šiuo atveju, Lietuvoje tai įgyvendinta sėkmingai. Kita svarbi sąlyga, prisidėjusi prie platformos sėkmės – valstybės parama, kuri skatina vartotoją drąsiau jungtis į gaminančių vartotojų gretas. Dar vienas aspektas – skaitmenizavimas, kuris supaprastina kliento prisijungimą ir kuria patogumą. Na ir paskutinis, bet ne mažiau svarbus aspektas – nuolatinė vartotojų edukacija apie atsinaujinančios energijos naudą, kuri padeda lengviau suprasti energetikos transformacijos procesus, pamatyti vertę trumpuoju ir ilguoju laikotarpiu.