Visuomeninio tiekimo savitarna
Paslaugų valdymas
Visuomeninis tiekimas yra atskira licencijuojama veikla, todėl savo savitarnoje šias sutartis atskyrėme. Pasibaigus elektros rinkos liberalizavimo procesui ir visiems klientams pasirinkus nepriklausomus elektros tiekėjus, nuo 2030 m. sausio 1 d. visuomeninio tiekimo paslaugos nebeliks.
Jei turite:
- tik visuomeninio tiekimo sutartį ar mokate tik už bendrosioms namo reikmėms suvartotą elektros energiją – junkitės į e.ignitis.lt savitarną – pakliūsite į jums įprastą aplinką, kur rasite savo visuomeninio tiekimo sutartį.
- tik nepriklausomo tiekimo, gamtinių dujų tiekimo sutartį bei kitų paslaugų teikėjų sutartis – junkitės į mano.ignitis.lt savitarną;
- ir visuomeninio tiekimo sutartį, ir kitų paslaugų teikėjų sutartis (tame tarpe ir nepriklausomo tiekimo ar dujų tiekimo) – junkitės į bet kurią iš dviejų savitarnų ir vieno mygtuko paspaudimu pakeiskite savitarną į tą, kurios sutarties ar paslaugų ieškote. Pavyzdžiui – prisijungus į e.ignitis.lt ir norint apmokėti kitų paslaugų teikėjų sąskaitas, spauskite puslapio apačioje, kairėje pusėje esantį mygtuką ir persijunkite į mano.ignitis.lt savitarną, kur ir rasite savo kitų paslaugų teikėjų sąskaitas. Norint grįžti į visuomeninio tiekimo savitarną, spauskite tą patį mygtuką (jo pavadinimas bus pasikeitęs į „Visuomeninis tiekimas“).
Šios jūsų sutartys buvo perkeltos į mano.ignitis.lt savitarną. Sutartis pasieksite bei deklaruoti ir apmokėti sąskaitas galėsite vieno mygtuko paspaudimu persijungę į mano.ignitis.lt savitarną:
Norėdami grįžti atgal į savitarną, kurioje yra jūsų Visuomeninio elektros tiekimo sutartis, spauskite ten pat esantį mygtuką (jo pavadinimas bus pasikeitęs į „Visuomeninis tiekimas“):
Norėdami sudaryti nepriklausomo elektros tiekimo, gamtinių dujų tiekimo sutartis ar prisidėti kitus paslaugų teikėjųs (pvz. komunalines paslaugas), persijunkite į mano.ignitis.lt savitarną (2), spauskite kairėje pusėje esančiame meniu „Sudaryti sutartį“ (1) ir prisidėkite norimą paslaugos teikėją ar sudarykite elektros / dujų tiekimo sutartį.
SVARBU! Jei pas jus įrengtas išmanusis elektros skaitiklis – elektros rodmenų deklaruoti nereikia. Jie bus nuskaitomi automatiškai.
Elektros skaitiklio rodmenis deklaruokite pagrindiniame savitarnos lange – pasirinktos sutarties skiltyje „Rodmenys“ (nuo – iki) spauskite ant „Iki“ langelio ir įveskite skaičius, kuriuos matote savo skaitiklyje.
Jei norite deklaruoti rodmenis ir iš karto atlikti mokėjimą, puslapio apačioje paspauskite ant nuorodos „Deklaruoti ir mokėti“. Susiformuos mokėjimo krepšelis, kurį galėsite apmokėti pasirinkę jums tinkantį mokėjimo būdą.
Jei norite tik deklaruoti rodmenis ir palaukti, kol bus suformuota sąskaita, ekrano apačioje spauskite ant nuorodos „Deklaruoti Ignitis rodmenis“. Sąskaitą suformuosime iki mėnesio 10 dienos.
Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange spauskite „Pridėti naują“:
Atsiradusiame lange pridėkite paslaugos teikėją ir įrašykite artimojo kliento kodą ir vardą, spauskite „Pridėti“.
Jei norite prisidėti artimojo Visuomeninio elektros tiekimo sutartį, žingsnius atlikite savo e.ignitis.lt paskyroje. Jeigu norite prisidėti artimojo, kuris turi Nepriklausomo elektros / dujų tiekimo sutartį ar kitų paslaugų teikėjų sutartis, žingsnius atlikite persijungę į mano.ignitis.lt aplinką (daugiau skaitykite čia).
Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange spauskite nuorodą „Pridėti naują“:
Atsidariusiame lange įveskite reikiamus duomenis:
Pagrindiniame savitarnos lange, norimos sutarties skiltyje pasirinkite Pakeitimai ir užsakymai → Atsisiųsti sutartį.
Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange prie pridėtos sutarties matysite mokėtiną sumą už suvartotą elektrą.
Už elektrą įmokos priimamos nemokamai.
Svarbu:
- savitarnoje suma už bendrosioms namo reikmėms suvartotą elektrą jau bus įtraukta į bendrą mokėtiną sumą už elektrą. Jei norite pridėti praeitų laikotarpių neapmokėtą bendrųjų reikmių sumą, tiesiog pakoreguokite skaičių lange „Mokėtina suma“;
- galite koreguoti laukelį „Mokėtina suma“, jei norite apmokėti mažesnę ar didesnę sumą. Jei jūsų suma viršija 1000 eurų, mokėjimą atlikite per kelis kartus;
Sąskaitų ir mokėjimų istoriją rasite savitarnoje, meniu juostoje paspaudę „Istorija“, „Sąskaitos ir mokėjimai“:
Jeigu turite daugiau nei vieną elektros sutartį, čia matysite bendrą sąskaitų ir mokėjimų sąrašą. Norėdami peržiūrėti konkrečios sutarties sąskaitų istoriją, tai galite padaryti iš sąrašo pasirinkę norimą sutartį:
Sąskaitų ir mokėjimų istoriją rasite savitarnoje, meniu juostoje paspaudę „Istorija“, „Sąskaitos ir mokėjimai“:
Jeigu turite daugiau nei vieną elektros sutartį, čia matysite bendrą sąskaitų ir mokėjimų sąrašą. Norėdami peržiūrėti konkrečios sutarties sąskaitų istoriją, tai galite padaryti iš sąrašo pasirinkę norimą sutartį:
Pagrindiniame savitarnos lange esančioje meniu juostoje pasirinkite skiltį „Istorija“ ir spauskite nuorodą „Suvartojimo istorija“. Praeito mėnesio duomenys pateikiami, kuomet suformuojama sąskaita.
Atsidariusiame „Suvartojimo istorija“ (1) lange peržiūrėkite savo objekto suvartojimo istoriją, o jeigu turite daugiau nei vieną elektros objektą – išskleiskite meniu ir pasirinkite, kuriame objekte norite peržiūrėti suvartojimą (2).
Atsidariusiame lange užvedę pelės žymeklį ant norimo mėnesio stulpelio, matysite einamųjų metų elektros suvartojimo istoriją, kurią, paspaudę mygtuką „Palyginti su praeitais metais“, galėsite palyginti su praėjusių metų laikotarpiu (jeigu buvo vartojimas).
Jeigu esate gaminantis vartotojas, Jums bus rodomas ne tik suvartotas elektros energijos kiekis, bet ir į tinklą pateiktas kiekis, kuriuos taip pat galėsite palyginti su praėjusių metų laikotarpiu.
Elektros atsiskaitymo pažymą galite lengvai ir greitai užsisakyti pagrindiniame savitarnos lange. Prie sutarties paspauskite „Pakeitimai ir užsakymai“ ir pasirinkite nuorodą „Užsisakyti pažymą apie atsiskaitymą“.
Atsidariusiame lange matysite anksčiau užsakytas pažymas. Norėdami užsakyti naują pažymą, spauskite mygtuką „Nauja pažyma“.
Formoje pažymėkite objektą, kuriam norite užsakyti pažymą, pasirinkite laikotarpį (didžiausias galimas laikotarpis – 12 mėnesių, ilgesniam laikotarpiui formuokite atskiras pažymas) ir spauskite mygtuką „Užsakyti“. Sėkmingai užsakę pažymą, matysite pranešimą, jog užsakymas priimtas.
Pažymos reikalingos:
- parduodant nekilnojamąjį turtą ir norint patvirtinti, kad neturite įsiskolinimų už elektrą objekte, ir kuriose matytųsi paskutinio mėnesio balansas;
- siekiant patvirtinti, kad objektas yra negyvenamas ir jame nėra vartojama elektra (paprastai teikiama atliekų tvarkymo ar kitų komunalinių paslaugų teikėjams).
Laikiną nevartojimą savitarnoje galite užsisakyti pagrindiniame savitarnos lange, prie sutarties paspaudę „Pakeitimai ir užsakymai“ ir pasirinkite nuorodą „Užsakyti laikiną nevartojimą“:
Užsakymo formoje nurodykite laikotarpį, nuo kada iki kada nevartosite elektros objekte, pasirinkite, kokiu būdu norite gauti pranešimą apie paslaugos termino pabaigą:
Svarbu: jei jau turite užsakytą laikino nevartojimo paslaugą, ją pratęsti galėsite tik pasibaigus prieš tai užsakytos paslaugos terminui.
Pagrindiniame savitarnos lange prie norimos sutarties spauskite Pakeitimai ir užsakymai → Keisti kontaktus. Atsidariusioje formoje atnaujinkite savo telefono numerį, el. pašto adresą ir spauskite mygtuką „Išsaugoti“.
Jeigu norite pakeisti sąskaitos už elektros energiją gavimo būdą bei adresą, prie norimos sutarties paspauskite Pakeitimai ir užsakymai → Valdyti sąskaitas. Atsidariusioje formoje pasirinkite sąskaitos gavimo būdą, nurodykite adresą (el. pašto adresą, jei sąskaitą pageidaujate gauti el. paštu arba popierinės sąskaitos pristatymo adresą, jei sąskaitą pageidaujate gauti paprastu paštu) ir spauskite „Išsaugoti“.
PVM sąskaitą faktūrą rasite prisijungę prie savitarnos paskyros (kaip prisijungti – skaitykite čia).
Prisijungę prie verslo paskyros, meniu juostoje spauskite „Mokėjimai“ ir pasirinkite „Sąskaitos ir mokėjimai“:
Atsidariusiame lange, prie norimo mėnesio sąskaitos, išplėstinės skaičiuotės stulpelyje spauskite „Užsakyti“:
Kol sąskaitos ir išplėstinės skaičiuotės dokumentai formuojami, rodoma „Ruošiama“ ir atnaujinimo ženkliukas. Įprastai dokumentai paruošiami iki 1 val., bet, dėl tam tikrų sutrikimų, dokumentų paruošimas gali užtrukti ir ilgiau:
Kai dokumentai suformuojami, jie matomi:
- sąskaitos PDF formatu;
- išplėstinės skaičiuotės PDF ir XLS formatais.
Registracija ir paskyros valdymas
Susikurkite paskyrą:
- pradiniame savitarnos prisijungimo lange paspauskite nuorodą „Registruokitės“
- atsivėrusiame registracijos lange pasirinkite vieną iš registracijos būdų: el. paštu ir slaptažodžiu, Mobile-ID, Smart-ID, el. bankai (Swedbank, SEB, Luminor, Šiaulių bankas) socialinių tinklų paskyros. Atlikite tolimesnius registracijos veiksmus ir patogiai naudokitės visomis savitarnos e.ignitis.lt paslaugomis.
Kaip užsiregistruoti savitarnoje, jeigu turite Mobile-ID (mobilųjį parašą):
- įveskite savo tel. numerį ir asmens kodą bei spauskite registruotis;
- ekrane pamatysite kontrolinį kodą – toks pats atsiras ir jūsų telefone – jį patvirtinkite PIN kodu;
- atlikus veiksmus, būsite nukreipti registracijos anketą, kur turėsite įvesti registracijai reikalingus kontaktus bei sutikti / nesutikti gauti rinkodaros pasiūlymus;
- užsiregistravus, nurodytu el. pašto adresu gausite registraciją patvirtinantį laišką. Laiško viduje rasite mygtuką „Aktyvuoti paskyrą“ ir būsite nukreipti į savitarną, kur galėsite įtraukti jums priklausančius objektus.
Kaip prisijungti prie savitarnos kuomet jau užsiregistravote:
- dažniausiai interneto naršyklė būna įsiminusi, kad jūs jau prisiregistravęs ir belieka įvesti savo prisijungimo duomenis;
- jeigu ne - spauskite žodį „Prisijunkite“:
Ką daryti susikūrus paskyrą?
Registracijos metu patvirtinsite savo tapatybę, sistema jus atpažins ir į paskyrą automatiškai pridės jūsų vardu sudarytas elektros sutartis.
Pagrindiniame e.ignitis.lt lange, dešiniame kampe paspauskite ant paskyros naudotojo vardo ir pavardės ir pasirinkite „Mano paskyra“. Čia galite koreguoti prisijungimo vardą (el. pašto adresą). Jį pakeitę, paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.
Pakeitus prisijungimo vardą, gausite automatinį pranešimą, kuriame prašysime šį pokytį patvirtinti.
Pagrindiniame e.ignitis.lt lange, dešiniame kampe paspauskite ant paskyros naudotojo vardo ir pavardės ir pasirinkite „Mano paskyra“ → „Slaptažodžio keitimas“. Įveskite dabar naudojamą slaptažodį ir sugalvokite naują.
Svarbu: slaptažodį turi sudaryti bent viena didžioji raidė, bent vienas skaitmuo ir ne mažiau nei 8 simboliai.
Viską atlikę, nepamirškite išsaugoti savo pakeitimų.
Jei 5 kartus neteisingai suvesite prisijungimo prie paskyros slaptažodį, jūsų paskyros prieiga bus apribota 30-čiai minučių, po to vėl galėsite bandyti prisijungti.
Jei pamiršote slaptažodį, prieš vėl bandant prisijungti rekomenduojame susikurti naują slaptažodį – prisijungimo puslapyje spauskite nuorodą „Pamiršau slaptažodį“
Norėdami naudotis savitarna e.ignitis.lt, turite nustatyti savo tapatybę. Tapatybės nustatymas yra reikalingas tam, kad būtume tikri, jog sistema naudojasi tikrasis paskyros savininkas ir joks kitas asmuo negalėtų pasinaudoti jūsų asmens duomenimis.
Tapatybės nustatymo būdai:
- mobilusis parašas (Mobile-ID);
- Smart-ID;
- interneto bankai: Swedbank, SEB, Luminor ir Šiaulių bankas.
Savo tapatybę patvirtinti galite:
- Mobile-ID (mobiliuoju parašu);
- Smart-ID;
- interneto banke: Swedbank, SEB, Luminor, Šiaulių bankas.
Pasirinktę tapatybę tvirtinti Mobile-ID (mobiliuoju parašu), atsidariusiame lange įveskite prašomus duomenis ir, paspaudę „Patvirtinti tapatybę“, sekite tolimesnes instrukcijas savo kompiuterio ar mobilaus telefono ekrane:
Pasirinktę tapatybę tvirtinti su Smart-ID, atsidariusiame lange įveskite prašomus duomenis ir, paspaudę „Patvirtinti tapatybę“, sekite tolimesnes instrukcijas savo kompiuterio ar mobilaus telefono ekrane:
Atkreipiame dėmesį. Tapatybę su Smart-ID patvirtinsite tik tuomet, jeigu jūsų Smart-ID paskyros tipas bus pilnos prieigos, kitaip vadinamas „Smart-ID kvalifikuotas elektroninis parašas“. Turint „Smart-ID Basic“ tipo paskyrą, savo tapatybės patvirtinti negalėsite. Kaip pakeisti Smart-ID paskyrą į pilnos prieigos, skaitykite čia. Jeigu savo paskyros keisti nenorite, pasirinkite kitą tapatybės tvirtinimo būdą.
Pasirinkę tapatybę tvirtinti interneto banke, pasirinkite iš esamo sąrašo savo banką ir atsidariusiame banko internetiniame lange suveskite prisijungimo duomenis. Suvedus duomenis, jūsų tapatybė bus patvirtinta.
Verslo klientai, atsiskaitantys buitinių vartotojų kainomis, prie savitarnos gali prisijungti mano.ignitis.lt savitarnoje pasirinkę skirtuką „Elektros savitarna (buitinių vartotojų kainomis)“:
„Prisijungimo būdas“ išskleidžiamas per rodykles ir galima pasirinkti vieną iš būdų: „Prisijungimo vardas ir slaptažodis“ arba „Prisijungti per e. banką ar e. valdžios vartus“:
Jeigu yra žinomas prisijungimo vardas ir slaptažodis juos reikia suvesti į atitinkamus laukus (1) ir paspausti „Prisijungti“ (2). Jeigu pamiršote prisijungimo slaptažodį, galima pasinaudoti slaptažodžio priminimo funkcija (3):
Pasirinkus prisijungimo būdą „Prisijungti per e. banką ar e. valdžios vartus“ spaudžiama „Prisijungti“:
Tai atlikus, atsidaro langas, kur galima pasirinkti prisijungimo būdą ir suvesti reikiamus duomenis:
Prisijungę prie verslo paskyros, dešiniame viršutiniame kampe spauskite „Nustatymai“:
Kairėje pasirinkite skiltį „Prisijungimo duomenys“ ir pasikeiskite prisijungimo vardą bei susigalvokite naują slaptažodį. Keitimus patvirtinkite paspausdami mygtuką „Išsaugoti“:
Kiti klausimai
Šią informaciją galite pasitikrinti net keliais būdais:
- pagrindiniame savitarnos deklaravimo ir mokėjimo lange, prie norimos sutarties (jei esate gaminantis vartotojas, reikiamą informaciją rasite kituose žemiau pateikiamuose šaltiniuose):
- gaunamose sąskaitose:
- Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje ir Objektų sąrašo sutarties priede:
Atliktų mokėjimų istoriją galite pasitikrinti pagrindiniame savitarnos lange, meniu juostoje pasirinkę skiltį Istorija → Sąskaitos ir mokėjimai → Mokėjimai savitarnoje. Jei krepšelis apmokėtas, matysite statusą „Apmokėta“.
Sistemoje matysime, kad įmoka už tą patį mokėjimo krepšelį buvo atlikta kelis kartus, ir antrą kartą atlikta įmoka jums bus grąžinta. Mokėjimas grąžinamas automatiškai per 2 darbo dienas. Apie grąžinimą jus informuosime jūsų paskyroje nurodytu el. paštu.
Kai įmoka yra perduodama paslaugų teikėjams ir užskaitoma, informacija savitarnoje paprastai atsinaujina per kelias darbo dienas.
El. paštu, kurį esate nurodę savo paskyroje, gausite mokėjimą patvirtinantį pranešimą su mokėjimo išklotine. Visų atliktų mokėjimų istoriją galite pasitikslinti pagrindiniame savitarnos lange, meniu juostoje pasirinkę skiltį Istorija → Sąskaitos ir mokėjimai → Mokėjimai savitarnoje.
Sąskaitų ir mokėjimų istoriją savitarnoje rasite paspaudę nuorodą sąskaitos ir mokėjimai arba viršutiniame meniu pasirinkę „Istorija“ → „Sąskaitos ir mokėjimai“.
Peržiūrėti paskutinę išrašytą ir neapmokėtą sąskaitą, galite ir deklaravimo lange prie sutarties pasirinkę atitinkamai: „Sąskaita už elektros energiją“.
Paprastai mokėtina suma pasikeičia, jei:
- atsiskaitote pagal suvartojimo vidurkį (visuomeniniame tiekime jis įjungiamas atskirai užsisakius) ir deklaruojate didesnį ar mažesnį skaitiklio rodmenį. Tokiu atveju jums naujai perskaičiuojamas suvartojimas ir „Mokėtina suma“ per mėnesį;
- buvo nurašyti jūsų skaitiklio rodmenys ir pagal tai perskaičiavome „Mokėtiną sumą“;
- įvertinome ir įtraukėme jūsų turimą skolą ar permoką;
- suvartojote daugiau elektros nei įprastai.
Savitarnoje atsinaujinusius rodmenis matysite, kai jums suformuosime sąskaitą už suteiktas paslaugas. Paprastai duomenys atsinaujina per 2 darbo dienas po sąskaitos pateikimo.
Pinigų plovimas – tai veiksmai, kuriais siekiama legalizuoti arba paslėpti pajamų iš nusikalstamos veikos arba kitokio nusikalstamu būdu įgyto turto kilmę.
Teroristų finansavimas – tai tiesioginis arba netiesioginis finansinių lėšų ar kito turto kaupimas arba realizavimas, tuo siekiant jį visiškai ar iš dalies panaudoti, arba žinant, kad tokios lėšos ar turtas bus panaudotas vieno ar kelių teroristinių aktų vykdymo tikslais, arba kad jis bus perduotas teroristų grupei ar pavieniams teroristams.
UAB Elektroninių mokėjimų agentūra, kuri vykdo mokėjimus e.ignitis.lt savitarnos svetainėje, kaip įpareigotasis subjektas yra atsakinga už kovą su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu.
„Pažink savo klientą“ – tai principas, skirtas apsaugoti finansų įstaigas ir ekonomiką nuo galimos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos.
Jūsų pateikti duomenys padės mums atitikti teisės aktų reikalavimus, pagal kuriuos privalome:
- pažinti savo klientą ir suprasti, koks yra jo/jos santykio su paslaugos teikėju tikslas ir pobūdis;
- turėti naujausią ir tiksliausią informaciją apie klientą, kuri leistų atsakingai vertinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikas bei suteiktų galimybę laiku apsaugoti klientus.
Klientai gali būti prašomi pateikti įvairią informaciją – nuo savo kontaktinių duomenų iki konkrečių finansinių operacijų detalių. Ši informacija kruopščiai saugoma ir nenaudojama rinkodaros ar kitais, su saugumu nesusijusiais tikslais. Prašomi užpildyti Klientų klausimynai yra sudaryti atitinkamai fiziniams bei juridiniams asmenims. Identifikuojant fizinį asmenį gali būti paprašyta pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Identifikuojant juridinį asmenį, surenkama informacija, patvirtinanti duomenis apie kliento įsteigimą, buveinės adresą, veiklos rūšį, iš Juridinių asmenų registro. Minėtus dokumentus klientas turi pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu (pvz. pasinaudojant adoc.archyvai.lt, dokobit.lt ar gosign.lt svetainėse siūlomais funkcionalumais).
Kas bus, jei atsisakysiu pateikti prašomus duomenis?
Remiantis Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9 straipsnio 18 punktu, draudžiama vykdyti sandorius, užmegzti ar tęsti dalykinius santykius su klientu, kuris nepateikia duomenų apie lėšų (turto) kilmę, operacijų pobūdį, dalykinius santykius su sandorio šalimis, informaciją apie įmonės valdymo struktūrą ir tikruosius naudos gavėjus ar kitos aktualios informacijos, pateikia ne visus duomenis arba jie yra neteisingi. To paties įstatymo 18 straipsnis nurodo, kad tais atvejais, kai klientas vengia arba atsisako pateikti papildomą informaciją, galime atsisakyti atlikti pinigines operacijas, nutraukti sandorius ar dalykinius santykius.
Ką reiškia sąvoka „politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo“?
Politiškai pažeidžiami (paveikiami) asmenys – tai fiziniai asmenys, kurie šiuo metu vykdo arba per pastaruosius 12 mėnesių vykdė svarbias viešąsias pareigas kokiose nors valstybės ir (arba) tarptautinėse įstaigose, ir jų artimieji šeimos nariai arba artimi pagalbininkai. Svarbių viešųjų pareigų sąrašą viešai skelbia Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie LR VRM.
Artimieji šeimos nariai – sutuoktinis, asmuo, su kuriuo yra įregistruota partnerystė (toliau – partneris), tėvai, broliai ir seserys, vaikai ir vaikų sutuoktiniai, vaikų partneriai.
Artimas pagalbininkas – asmuo, su kuriuo politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo vykdo bendrą verslo veiklą arba palaiko įvairius darbo ar verslo ryšius.
Kas yra įmonės tikrasis naudos gavėjas?
Naudos gavėju visais atvejais laikomas fizinis asmuo, kuriam priklauso įmonė ar kuris ją valdo tiesiogiai ar netiesiogiai, turėdamas pakankamą akcijų arba balsavimo teisių procentinę dalį. Fizinis asmuo, kuris turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas tiesioginiu savininku. Fizinis asmuo, kontroliuojantis įmonę, kuri turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę kaip 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas netiesioginiu savininku.
Tais atvejais, kai nėra galimybių nustatyti fizinių asmenų, kurie turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, tikruoju naudos gavėju nustatomas vyresniojo vadovo pareigas einantis fizinis asmuo, įprastai – įmonės vadovas.
Sukčiai dažnai siunčia suklastotus elektroninius laiškus ar SMS žinutes, atrodančias panašiai, kaip jūsų finansų ar kredito įstaigos ar kitų naudojamų paslaugų tiekėjų siunčiama informacija. Taip siekiama iš jūsų išgauti internetinio banko prisijungimo duomenis, patvirtinti sukčių atliekamus pavedimus ir pan. Atidžiai įvertinkite visą informaciją, gautą nuotolinėmis ryšio priemonėmis: peržiūrėkite informacijos siuntėjo duomenis, bendrą el. laiško struktūrą. Lietuvoje veikiančios finansų ir kredito įstaigos niekada neprašys jūsų atskleisti prisijungimo prie banko sąskaitos duomenų ar atlikti mokėjimo pavedimą – jei sulaukėte tokio prašymo, jį ignoruokite.
Sukčiai, prisistatantys jūsų finansų įstaigos arba valstybės institucijos atstovais, mėgina užmegzti kontaktą ir taip priversti pasidalyti asmenine, finansine arba prisijungimo informacija. Niekada nepasiduokite emocijoms, neatsakinėkite į klausimus, jei nesate tikri, su kuo kalbate.
Sukčiai įsilaužia į elektroninį susirašinėjimą tarp dviejų šalių, pavyzdžiui, tarp prekės pirkėjo ir pardavėjo, ir, sulaukę patogaus momento, informuoja mokėtoją apie pasikeitusią banko sąskaitą. Sulaukus panašaus el. laiško pirmiausiai tiesiogiai susiekite su prekės ar paslaugos tiekėju.
Finansų specialistai, tvarkydami finansus, gali būti mėginami apgauti sulaukiant neplanuoto skambučio iš tariamo įmonės vadovo ar tariamo įmonės finansų specialisto, kuris prašo nedelsiant apmokėti sąskaitą faktūrą arba pervesti pinigų. Nepaisykite skambinančiojo skubinimo ar grasinimų ir neskubėkite, laikykitės įprastos mokėjimų tvarkos.
Daugiau informacijos galima rasti Lietuvos banko svetainėje.
Savo sukčiavimo schemose nusikaltėliai dažniausiai naudoja skubos elementą, siekia sukelti stresą. Jie visada aiškins, kad pervedimo laukia dabar, kad pasiūlymas galioja tik specialiai jums ir tik šią valandą, kad investuoti turite tučtuojau, nes akcijų kainos kyla žaibiškai. Gavę skambutį ar raginimą veikti, visada sustokite ir pagalvokite.
Gavę laišką ar žinutę, tikrinkite, kas yra siuntėjas. Patikrinkite el. pašto adreso domeną, svetainės adresą. Sukčių naudojamuose adresuose visada bus klaidų, sukeistų raidžių, neaiškių simbolių.
Taip pat tikrindami informaciją, įvertinkite ir atsiliepimus apie siūlomos paslaugos teikėją – įtarimų turėtų sukelti vien tik teigiami atsiliepimai, sėkmės istorijos arba tai, jog atsiliepimų nėra visai, ypač socialiniuose tinkluose. Gali būti, jog visi neigiami komentarai yra trinami, siekiant kuo daugiau žmonių įvilioti į pinkles.
Niekam neatskleiskite savo prisijungimo duomenų̨, apimančių prisijungimo prie savitarnos svetainės duomenis, PIN kodus, el. bankininkystės naudotojo ID ir pan. Nesidalinkite tokio pobūdžio informacija su trečiaisiais asmenimis. Neužsirašinėkite, nesiųskite el. paštu, SMS žinute ar kitaip nesidalinkite ir neišsaugokite kodų ir slaptažodžių, naudojamų Jūsų kompiuterio ar telefono ekrano atrakinimui. Susikurkite sudėtingus slaptažodžius, kuriuos sunku atspėti, juos įsiminkite bei reguliariai keiskite. Kurdami PIN kodus, būtinai rinkitės atsitiktinių skaičių derinius. Nenaudokite tokių derinių kaip 1010, 1234, savo gimimo metų, adreso skaičių, kitos asmeninės ar lengvai atspėjamos informacijos. Venkite įrašyti asmeninio pobūdžio informaciją viešo naudojimo kompiuteriuose. Prieš spausdami ant gautų interneto nuorodų įsitinkinkite, kad tai nėra apgaulė. Niekada neįvedinėkite PIN kodų ar kitų duomenų puslapiuose, kurių patikimumu nesate visiškai tikras, net jei nuoroda į juos gauta iš patikimo žmogaus.
Supratę, kad galėjote būti apgauti, nedelsdami kreipkitės į mus el. paštu [email protected], tel. Nr. +370 611 21802, taip pat sąskaitą tvarkantį banką ar finansų įstaigą ir policiją. Veikite neatidėliotinai ir išsamiai paaiškinkite aplinkybes. Tai itin svarbu siekiant sustabdyti operacijas ir (ar) atgauti pinigus.
Tarptautinės sankcijos – nekarinio poveikio ribojamosios priemonės, kuriomis siekiama užtikrinti tarptautinę taiką ir saugumą bei pagarbą žmogaus teisėms.
UAB Elektroninių mokėjimų agentūra, kuri vykdo mokėjimus e.ignitis.lt savitarnos svetainėje, taiko šias tarptautines sankcijas:
- Jungtinių Tautų sankcijas.
- Europos Sąjungos sankcijas.
- JAV finansines sankcijas
Mokėjimo duomenims sutampant su objektu, įtrauktu į tarptautinius sankcijų sąrašus, mokėjimas stabdomas ir prašoma pateikti papildomą informaciją: pilną mokėtojo vardą ir pavardę, gimimo datą, kitus duomenis ar dokumentus. Gavus reikiamą informaciją, mokėjimas įvykdomas ne vėliau nei per 2 darbo dienas.
Kas bus nepateikus prašomos informacijos?
Negavus šios informacijos, mokėjimas negalės būti įvykdytas. Tokio mokėjimo grąžinimas (jei reikiama informacija bus gauta iš kitų šaltinių) gali užtrukti iki trijų savaičių – kitu atveju, lėšos liks sulaikytos tol, kol mokėtojas pateks reikiamą informaciją.
Jei Jums tapo žinoma, kad EMA paslaugos naudojamos pinigų plovimui, teroristų finansavimui arba nukentėjote nuo sukčių, apie tai reikėtų pranešti elektroniniu paštu [email protected].
Atsiskaitant banko pavedimu nurodomas netikslus krepšelio numeris ar mokėtina suma
Kad žinotume, už ką norite atsiskaityti, pavedime turi būti tiksliai nurodytas mokėjimų krepšelio numeris, ir pavedimo suma turi sutapti su krepšelio suma. Kitu atveju, pavedimas grąžinamas į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo gautas, per 2 d. d.
Tas pats krepšelis apmokamas kelis kartus
Vienas krepšelis gali būti apmokėtas tik vieną kartą, visi kiti mokėjimai už tą patį krepšelį grąžinami į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo gauti, per 2 d.d.
Viršytas 1000 eurų mokėjimo limitas
Viena iš priežasčių kodėl nepavyksta atlikti mokėjimo, gali būti viršytas mokėjimo limitas. Vartotojas per 24 val. laikotarpį per Sistemą gali sumokėti iki 1000 Eur (limitas nustatytas vadovaujantis 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/847 dėl informacijos, teikiamos pervedant lėšas, ir kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1781/2006). Kuriant Mokėjimo krepšelį, mokėtinų sumų visumai pasiekus šią ar didesnę sumą, Sistema automatiškai informuoja Vartotoją apie viršytą limitą ir Mokėjimo krepšelis nėra suformuojamas. Jeigu Vartotojas per 24 val. laikotarpį atlieka kelis atskirus mokėjimus ir bendra jų suma viršija limitą, viršijantys limitą mokėjimai grąžinami į Vartotojo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo pervestos, per vieną darbo dieną nuo lėšų gavimo į EMA Surenkamąją sąskaitą momento.
Didesnį nei 1000 Eur mokėjimą už sunaudotą elektros energiją ir dujas galite atlikti:
- savo el. bankininkystėje: mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite įmokų ir mokesčių formą bei nurodykite lėšų gavėją UAB „Ignitis“ arba įveskite įmokos kodą (103500 mokant už elektrą, 10001 – mokant už dujas);
- tiesioginiu bankiniu pavedimu, lauke „Mokėtojo kodas“ būtinai nurodant Kliento kodą. Vienu mokėjimu per banką galite atsiskaityti tik už vieną elektros ar dujų sutartį. Netiksliai nurodžius kliento kodą arba įrašius kelis kodus viename pavedime, mokėjimo negalėsime atpažinti ir įskaityti. Įmokoms už elektrą - LT29 7300 0100 0243 7047, įmokoms už dujas - LT61 7300 0100 0063 4114 („Swedbank” AB). Lėšų gavėjas UAB „Ignitis“.
Nepriimtina mokėtojo finansų įstaigos jurisdikcija
Naudotis EMA Paslaugomis gali tik fiziniai asmenys, kurių mokėjimo paslaugų teikėjai yra įsisteigę Europos Sąjungoje / Europos ekonominėje erdvėje. Europos Sąjungos narių valstybių sąrašą galima rasti čia.
Europos ekonominei erdvei priklausančių valstybių duomenis galima rasti čia.
Nepateikta prašoma informacija dėl mokėjimo
Platesnė informacija pateikta čia:
Pinigų plovimo prevencija
Tarptautinės sankcijos
DUK Temos
Ar žinojote, kad IGNITIS Savitarnoje galite:
- Atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijos ir kitas namų paslaugas
- Pasirašyti sutartis
- Sužinoti savo planą, tarifą, suvartojimo statistiką
- Peržiūrėti mokėjimų istoriją
- Deklaruoti skaitiklio rodmenis
- Pasikeisti turimą elektros planą
- Ir daug daugiau
