Savitarna

Mano.ignitis.lt savitarna

Registracija ir paskyros valdymas

Kaip susikurti paskyrą ir prisijungti prie savitarnos?

Susikurkite paskyrą:

  • pradiniame savitarnos prisijungimo lange paspauskite nuorodą „Registruokitės“

1_prisijungt

  • atsivėrusiame registracijos lange pasirinkite vieną iš registracijos būdų: el. paštu ir slaptažodžiu, Mobile-ID, Smart-ID, el. bankus ar socialinius tinklus. Atlikite tolimesnius registracijos veiksmus ir patogiai naudokitės visomis savitarnos paslaugomis.

Kaip užsiregistruoti savitarnoje, jeigu turite Mobile ID (mobilųjį parašą):

  • įveskite savo tel. numerį ir asmens kodą bei spauskite registruotis;
  • ekrane pamatysite kontrolinį kodą - toks pats atsiras ir jūsų telefone - jį patvirtinkite PIN kodu;
  • atlikus veiksmus, būsite nukreipti registracijos anketą, kur susikursite slaptažodį ir paspausite mygtuką „Patvirtinti duomenis“;
  • patvirtinus, nurodytu el. pašto adresu gausite laišką. Laiško viduje rasite 4 skaitmenų kodą, kurį turėsite įvesti registracijos lange. 

Kaip užsiregistruoti savitarnoje, jeigu turite Smart-ID:

  • tai padaryti galėsite tik tuomet, jei naudojate pilnos prieigos Smart-ID paskyrą. Kaip ją pasidaryti, skaitykite čia;
  • įveskite savo asmens kodą ir skauskite „Prisijungti su Smart-ID“;
  • ekrane pamatysite kontrolinį kodą - toks pats atsiras ir jūsų telefone - jį patvirtinkite PIN kodu;
  • atlikus veiksmus, būsite nukreipti registracijos anketą, kur susikursite slaptažodį ir paspausite mygtuką „Patvirtinti duomenis“;
  • patvirtinus, nurodytu el. pašto adresu gausite laišką. Laiško viduje rasite 4 skaitmenų kodą, kurį turėsite įvesti registracijos lange.

Kaip užsiregistruoti savitarnoje su el. banku:

  • pasirinkus bet kurį iš bankų, būsite nukreipti į pasirinkto banko e. bankininkystę ir ten pasirinksite banko siūlomas autentifikavimo priemones;
  • atlikus veiksmus, būsite nukreipti registracijos anketą, kur susikursite slaptažodį ir paspausite mygtuką „Patvirtinti duomenis“;
  • patvirtinus, nurodytu el. pašto adresu gausite laišką. Laiško viduje rasite 4 skaitmenų kodą, kurį turėsite įvesti registracijos lange. 

Kaip prisijungti prie savitarnos užsiregistravus:
dažniausiai interneto naršyklė būna įsiminusi, kad jūs jau prisiregistravęs ir belieka įvesti savo prisijungimo duomenis;
jeigu ne - spauskite žodį „Prisijunkite“.

Ką daryti susikūrus paskyrą? 
Registracijos metu patvirtinsite savo tapatybę, sistema jus atpažins ir į paskyrą automatiškai pridės jūsų vardu sudarytas elektros ir dujų sutartis.
Kitas žingsnis – pridėkite kitų tiekėjų (šildymo, vandens, telekomunikacijų, namo administratoriaus ir kt.) sutartis, už kurias norėsite atsiskaityti savitarnoje.

Kaip pakeisti prisijungimo el. paštą ar vartotojo vardą?

Pagrindiniame savitarnos lange, dešiniame kampe paspauskite ant paskyros naudotojo vardo ir pavardės ir pasirinkite „Paskyros nustatymai“ (1). Čia galite koreguoti prisijungimo vardą (el. pašto adresą) (2). Jį pakeitę, paspauskite mygtuką „Saugoti“ (3).

keisti_duomenis

Pakeitus prisijungimo vardą, gausite automatinį pranešimą, kuriame prašysime šį pokytį patvirtinti.

Kaip atsinaujinti paskyros slaptažodį?

Pagrindiniame savitarnos lange, dešiniame kampe paspauskite ant paskyros naudotojo vardo ir pavardės ir pasirinkite „Paskyros nustatymai“ (1), toliau spauskite „Slaptažodžio keitimas“ (2). Įveskite dabar naudojamą slaptažodį (3) ir sugalvokite naują (4).
Svarbu: slaptažodį turi sudaryti bent viena didžioji raidė, bent vienas skaitmuo ir ne mažiau nei 8 simboliai.
Viską atlikę, nepamirškite išsaugoti savo pakeitimų.

nt_pasw_keit

Kaip atblokuoti paskyrą?

Jei 5 kartus neteisingai suvesite prisijungimo prie paskyros slaptažodį, jūsų paskyros prieiga bus apribota 30-čiai minučių, po to vėl galėsite bandyti prisijungti.
Jei pamiršote slaptažodį, prieš vėl bandant prisijungti rekomenduojame susikurti naują slaptažodį – prisijungimo puslapyje spauskite nuorodą „Priminti slaptažodį“.

priminti_slapt

Kodėl jungiantis prie savitarnos reikia nustatyti tapatybę?

Norėdami naudotis savitarna, turite nustatyti savo tapatybę. Tapatybės nustatymas yra reikalingas tam, kad būtume tikri, jog sistema naudojasi tikrasis paskyros savininkas ir joks kitas asmuo negalėtų pasinaudoti jūsų asmens duomenimis.
Tapatybės nustatymo būdai:

  • Mobile-ID (mobilusis parašas);
  • Smart-ID;
  • interneto bankai: Swedbank, SEB, Luminor ir Šiaulių bankas.
Kaip patvirtinti tapatybę?

Savo tapatybę patvirtinti galite:

  • Mobile-ID (mobiliuoju parašu);
  • Smart-ID;
  • interneto banke: Swedbank, SEB, Luminor, Šiaulių bankas.

Pasirinktę tapatybę tvirtinti Mobile-ID (mobiliuoju parašu), atsidariusiame lange įveskite prašomus duomenis ir, paspaudę „Patvirtinti tapatybę“, sekite tolimesnes instrukcijas savo kompiuterio ar mobilaus telefono ekrane:

mobile_ID

Pasirinktę tapatybę tvirtinti su Smart-ID, atsidariusiame lange įveskite prašomus duomenis ir, paspaudę „Patvirtinti tapatybę“, sekite tolimesnes instrukcijas savo kompiuterio ar mobilaus telefono ekrane:
smart_ID

Atkreipiame dėmesį. Tapatybę su Smart-ID patvirtinsite tik tuomet, jeigu jūsų Smart-ID paskyros tipas bus pilnos prieigos, kitaip vadinamas „Smart-ID kvalifikuotas elektroninis parašas“. Turint „Smart-ID Basic“ tipo paskyrą, savo tapatybės patvirtinti negalėsite. Kaip pakeisti Smart-ID paskyrą į pilnos prieigos, skaitykite čia. Jeigu savo paskyros keisti nenorite, pasirinkite kitą tapatybės tvirtinimo būdą.

Pasirinkę tapatybę tvirtinti interneto banke, pasirinkite iš esamo sąrašo savo banką ir atsidariusiame banko internetiniame lange suveskite prisijungimo duomenis. Suvedus duomenis, jūsų tapatybė bus patvirtinta.

Nepriklausomas elektros ir gamtinių dujų tiekimas

Kur dingo mano visuomeninio elektros tiekimo sutartis?

Šios jūsų sutartys liko visuomeninio tiekimo savitarnos paskyroje (e.ignitis.lt). Sutartis pasieksite bei deklaruoti ir apmokėti sąskaitas galėsite vieno mygtuko paspaudimu persijungę į visuomeninio tiekimo savitarną:

persijungti_i_VT

Norėdami grįžti atgal į savitarną, kurioje yra jūsų nepriklausomo elektros tiekimo ar dujų tiekimo sutartis, spauskite ten pat esantį mygtuką (jo pavadinimas bus pasikeitęs į „Mano.ignitis.lt“):

persijungt_nauja

Kaip sudaryti nepriklausomo tiekimo sutartį savitarnoje?

Sudarykite sutartį per 5 minutes čia.
Sudarant sutartį jums gali padėti instrukcija.

Kaip rasti ir prisidėti nepriklausomo tiekimo sutartį?

Sudarius nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartį, ji savitarnoje pridedama automatiškai.

Jei dėl techninių kliūčių sutartis nebuvo pridėta – jos nematote savo paskyroje, sutartį lengvai galite įsitraukti patys: 

  • pagrindiniame savitarnos lange spauskite nuorodą „Pridėti naują“ (1) ir, išsiskleidusiame meniu spauskite „Pridėti paslaugos teikėjo sutartį“ (2);

pridėti_ignitis

  • atsidariusiame lange įveskite tiekėją UAB „Ignitis“, paspauskite „Ieškoti tiekėjo“.
Kur rasti nepriklausomo elektros tiekimo planą ir tarifą?

Jeigu turite fiksuotos kainos planą, jums galiojantį nepriklausomo elektros energijos tiekimo planą (1) ir tarifą (2) matysite savo paskyroje, kaip parodyta paveikslėlyje žemiau. Jeigu turite planą „Išmanus“, tarifo nematysite, nes kWh kaina yra kintanti.

kur_tarifas

Kaip pasikeisti „Ignitis“ nepriklausomo tiekimo planą?

1 žingsnis
Norėdami pasikeisti „Ignitis“ planą pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange prie nepriklausomo elektros tiekimo sutarties plano spauskite mygtuką „Keisti“:

keist_1

2 žingsnis
Jei turite daugiau nei vieną objektą, pasirinkite, kuriame objekte norite keisti planą:

keisti_2

3 žingsnis
Atsidariusiame plano pasirinkimo lange skaičiuoklės pagalba išsirinkite Jums tinkamiausią planą:

  • jums rodomas turimas laiko zonų skaičius, jo keisti negalėsite (1)
  • nurodykite suvartojamos elektros kiekį. Jei turite dvi laiko zonas, nurodykite proporcijas, kiek apytikriai elektros suvartojate dieną ir kiek naktį (2) Pasiūlymą galite gauti ir suvedę per mėnesį ar metus elektrai išleidžiamą sumą
  • spauskite mygtuką „Skaičiuoti kainą“ (3)

keisti_3

4 žingsnis
Pasirinkite sutarties sąlygas:

  • jeigu norite turėti stabilią kainą, rinkitės planą „Minimalus“ arba „Optimalus“ ir pažymėkite tiekimo kainos fiksavimo terminą. Su birža susietus planus „Išmanus – Mėnesinis“ ir „Išmanus – Valandinis“ rasite skirtuke „Išmanus“. Planą „Išmanus – Valandinis“ pasirinkti galėsite jeigu jūsų objekte įrengtas išmanusis skaitiklis (1)
  • rinkdamiesi 12 mėn. arba 24 mėn. planus, papildomai galite pasirinkti mėnesio mokestį ir/ar paslaugą „Žalioji energija“, kuri gaminama pasitelkiant saulę, vėją ir kitus atsinaujinančius energijos išteklius. Plano pasirinkimo žingsnyje, nepasirinkus žalios energijos ir paspaudus mygtuką „Keisti planą“, atsidaro žaliosios energijos užsakymo langas, kur galima kartu su plano keitimu ją užsakyti spaudžiant „Pridėti žaliąją energiją“ arba spausti „Ačiū, ne dabar“. Kituose planuose tiekiame tik žaliąją energiją (2):

ŽE_usakymas

  • pažymėjus visus pasirinkimus, spauskite mygtuką „Keisti planą“ (3):

keisti_4

5 žingsnis
Prieš spaudžiant mygtuką „Užsakyti“, atsidariusiame lange patikrinkite ar teisingai nurodyti jūsų kontaktiniai duomenys bei dar kartą peržiūrėkite pasirinkto plano informaciją. 
Atkreipiame dėmesį – jeigu dar nesate patvirtinę, kad susipažinote su atnaujintomis sutarties bendrosios ir specialiosios dalies redakcijomis, jums bus rodomas patvirtinimo blokas su varnele ir sutarties dalių nuorodomis. Pasirinktą elektros tiekimo planą užsisakyti galėsite tik patvirtinę, kad susipažinote atnaujintomis sutarties dalių redakcijomis, t.y. uždėję sutikimo varnelę.

SDBD_varnele

Renkantis bet kurį išmanų planą, papildomai rodomas langas, kuriame reikia spausti „Tęsti pasirinktą“:

6 2 zingsnis

Jūsų „Ignitis“ planas sėkmingai pakeistas!

2_sveikiname

Pasikeičiau turimą „Ignitis“ planą, bet noriu atsisakyti šio pokyčio. Ką daryti?

Pasirinkto plano atsisakyti galite tik tuo atveju, jei jis dar neįsigaliojo. Atsisakyti plano keitimo galite meniu juostoje paspaudę „Ignitis sutartys“ (1). Atsidarius langui su turimomis sutartimis, pasirinkite objektą, kuriame norėjote keisti planą (2):

nenoriu_keist

Atsidarius objekto sutartį, matysite dabar galiojančio plano (1) ir būsimo plano (2) informaciją. Norėdami atsisakyti plano keitimo, spauskite mygtuką „Atšaukti plano keitimą“ (3):

atsaukti_plana

Paspaudus mygtuką „Atšaukti plano keitimą“, atsidarys langas, kuriame turėsite patvirtinti pasirinkimą:

tikrai_atsaukti

Kur savitarnoje rasti būsimo elektros tiekimo plano kainas?

Pasikeitę nepriklausomo elektros tiekimo planą, savitarnoje galite atsisiųsti naujai suformuotą kainų priedą. Jį rasite skiltyje „Ignitis sutartys“ (1) pasirinkę savo objektą, kuriame keitėte planą (2), ir paspaudę su PDF ženkliuku esančia nuorodą „Įsigaliosiančios elektros sutarties kainos“ (3):

isigaliojancios_kainos

Kaip naudotis savitarna esant „Ignitis“ nepriklausomo elektros tiekimo klientu?

Savitarnos deklaravimo puslapyje (1) prie visų įprastai valdomų sutarčių matysite ir savo nepriklausomo elektros tiekimo sutartį. Joje rasite naująjį kliento kodą (jis prasideda skaičiumi 8 arba 9) (2), galėsite deklaruoti rodmenis (3) (jeigu turite automatizuotą apskaitą, jums rodmenų deklaruoti nereikia) ir gavę sąskaitą atsiskaityti už paslaugas (4).
Pirmąjį nepriklausomo tiekimo mėnesį jums reikia tik deklaruoti rodmenis – už paslaugas atsiskaitysite, kai parengsime sąskaitą. Sąskaitą gausite iki kito mėnesio 10 dienos, o apmokėti ją galėsite iki to paties mėnesio pabaigos. 
Jei rodmenų nedeklaruosite, sąskaitą parengsime įvertinę jūsų vidutinį mėnesio suvartojimą.
Mokėtiną sumą matysite mokėjimo langelyje, o visą sąskaitą galėsite peržiūrėti paspaudę ant sąskaitų nuorodos (5). 
kaip_naudotis_NT

Savo suvartojimo istoriją, mokėjimus, sutartį su priedais ir kitas paslaugas rasite kairiajame meniu:

meniu_kairej

Kodėl savitarnoje matomi du Kliento kodai? Ir kaip atsiskaityti už elektrą bendrosioms namo reikmėms?

Jei atsiskaitote ne tik už nuosavo būsto, bet ir už bendroms reikmėms suvartojamą elektros energiją (laiptinės, rūsio, kitų bendrų patalpų apšvietimą ir kita), prie savo sutarčių matysite tam pačiam adresui priskirtus du kliento kodus. Vienas – jūsų nepriklausomo tiekimo sutarties kliento kodas, kitas – visuomeninio tiekimo sutarties kliento kodas. Deklaravimo lange matysite jums priskaičiuotą bendrųjų reikmių mokėtiną sumą ir atsiskaitysite už šias paslaugas kaip įprastai.

Jūsų patogumui: jei nebemokate už bendrųjų reikmių elektrą (pavyzdžiui, išsikėlėte gyventi į namą, be butą/kotedžą), ir esate pilnai atsiskaitę už visuomeninio tiekimo paslaugas, ištrinkite visuomeninio tiekimo sutartį – ji jums nebeaktuali. Sutartį galite ištrinti deklaravimo lange, prie sutarties, paspaudę „Veiksmai“ (1) → „Nutraukti sutartį“.

nutraukti_BR

Daugiau apie elektros energijos bendrosioms namo reikmės užsakymą skaitykite čia.

Kaip deklaruoti ir atsiskaityti už nepriklausomo tiekimo elektrą?

Pirmąjį nepriklausomo tiekimo mėnesį tik deklaruokite skaitiklio rodmenis (tai galėsite atlikti pirmą tiekimo mėnesį iki paskutinės pirmo mėnesio dienos) ir palaukite, kol jums bus parengta sąskaita. Sąskaitą atsiųsime iki kito mėnesio 10 d.
Jei skaitiklio rodmenų nedeklaruosite, sąskaitą jums išrašysime pagal suvartojimo vidurkį ar skaitiklio patikrinimo metu užfiksuotus rodmenis.
SVARBU! Jei pas jus įrengtas išmanusis skaitiklis – rodmenų deklaruoti nereikia. Jie bus nuskaitomi automatiškai.
Atmintinė, kaip deklaruoti rodmenis ir atsiskaityti, jei elektros tiekimas prasideda artimiausiu metu.

Kaip deklaruoti?
Rodmenis, jeigu nėra įrengto išmaniojo skaitiklio, deklaruokite pagrindiniame savitarnos lange – paspauskite ant „Iki“ (1) langelio ir įveskite skaičius, kuriuos rodo jūsų skaitiklis.
Jei atsiskaityti norite vėliau, rodmenis deklaruokite paspaudę nuorodą „Deklaruoti Ignitis rodmenis“ (2).
Pagal deklaruotus rodmenis iki kito mėnesio 10 d. išrašysime sąskaitą, kurią galėsite apmokėti iki to paties mėnesio pabaigos.

deklaravimas_NT

Kaip atsiskaityti?
Jei norite deklaruoti ir apmokėti sąskaitą – įrašę elektros skaitiklio rodmenis spauskite nuorodą „Deklaruoti ir mokėti“:

deklaruoti_moketi

Pateksite į „Mokėjimo krepšelio“ skiltį – čia pasirinkite jums patogiausią atsiskaitymo būdą paspausdami ant norimos piktogramos. Atsidariusiame lange pagal instrukcijas pateikite mokėjimo duomenis ir atlikite mokėjimą.
nauji mok budai

Kaip teisingai atsiskaityti su senuoju elektros tiekėju?

Sudarius nepriklausomo tiekimo sutartį su „Ignitis“, visuomeninio, garantinio ar kito nepriklausomo tiekėjo teikiamas elektros energijos paslaugas jūsų būste pakeis „Ignitis“ nepriklausomas tiekimas. Iki nepriklausomo tiekimo pradžios labai svarbu tinkamai atsiskaityti už „senąją“ sutartį, pvz., „Ignitis“ visuomeninio tiekimo sutartį:

  • iki paskutinės mėnesio dienos būtinai deklaruokite tikslius elektros skaitiklio rodmenis (jei esate „Ignitis“ klientas – tai atlikti galite su sutartyje esančiu senuoju Kliento kodu); 
  • už paslaugas atsiskaitykite kaip įprastai.
Kaip nutraukti nepriklausomo tiekimo sutartį?

Prisijunkite prie savo paskyros ir pagrindiniame deklaravimo lange prie elektros sutarties spauskite „Veiksmai“ (1) ir pasirinkite „Nutraukti sutartį“ (2). 
Jums reikės užpildyti sutarties nutraukimo. Sutartis nutrūks per 14 kalendorinių dienų.

nutraukti_NT

Kodėl galėjo pasikeisti nepriklausomo elektros tiekimo „Mokėtina suma“?

Mokėtina suma galėjo pasikeisti, jei:

  • laiku nedeklaravote rodmenų ir sąskaita buvo suformuota pagal suvartojimo vidurkį; 
  • buvo nurašyti jūsų skaitiklio rodmenys ir pagal tai perskaičiavome „Mokėtina sumą“;
  • įvertinome ir įtraukėme jūsų turimą skolą ar permoką;
  • suvartojote daugiau elektros nei įprastai.
Kur rasti gamtinių dujų kliento kodą ir objekto numerį?

8 skaitmenų kliento kodą rasite: 

  • Gamtinių dujų pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje; 
  • gautoje sąskaitoje 
  • galite pasitikslinti klientų aptarnavimo kontaktais
  • savitarnoje – prisijungus, kairėje pusėje esančiame meniu spauskite skiltį „Ignitis sutartys“ (1), kliento kodą matysite parašytą šalia savo objekto adreso (2):
    gd_kodas

Objekto numerį rasite ten pat, paspaudę užrašą „Kliento kodas“ (2), kuomet išsiskleis jūsų sutarties kortelė:

gd_objektas

Kur rasti elektros tiekimo kliento kodą ir objekto numerį?

Kliento kodą ir objekto numerį rasite paspaudę kairėje pusėje esančiame meniu „Ignitis sutartys“ (1). Spauskite ant norimos sutarties ir atsidariusioje kortelėje dominančius duomenis (2) (3) matysite čia:

kur_nt_kodas

Kliento kodą ir objekto numerį taip pat galite matyti savo sąskaitoje arba Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje ir Objektų sąrašo sutarties priede:

gaunama saskaita

sutarties priedas

objekto nr

Paslaugų valdymas

Kodėl atnaujintoje savitarnoje visuomeninio tiekimo sutartys yra atskirtos?

Visuomeninis tiekimas yra atskira licencijuojama veikla, todėl savo savitarnoje šias sutartis atskyrėme. Pasibaigus elektros rinkos liberalizavimo procesui ir visiems klientams pasirinkus nepriklausomus elektros tiekėjus, nuo 2026 m. sausio 1 d. visuomeninio tiekimo paslaugos nebeliks.

Jei turite:

  • tik visuomeninio tiekimo sutartį ar mokate tik už bendrosioms namo reikmėms suvartotą elektros energiją – junkitės į e.ignitis.lt savitarną – pateksite į jums įprastą aplinką, kur rasite savo visuomeninio tiekimo sutartį.
  • tik nepriklausomo tiekimo, gamtinių dujų tiekimo sutartį bei kitų paslaugų teikėjų sutartis – junkitės į mano.ignitis.lt savitarną;
  • ir visuomeninio tiekimo sutartį, ir kitų paslaugų teikėjų sutartis (tame tarpe ir nepriklausomo tiekimo ar dujų tiekimo) – junkitės į bet kurią iš dviejų savitarnų ir vieno mygtuko paspaudimu pakeiskite savitarną į tą, kurios sutarties ar paslaugų ieškote. Pavyzdžiui – prisijungus į mano.ignitis.lt ir norint apmokėti sąskaitą už visuomeninio tiekimo elektros energiją, spauskite kairėje pusėje esantį mygtuką (1) ir persijunkite į visuomeninio tiekimo savitarną, kur ir rasite savo visuomeninio tiekimo sutartis bei sąskaitas. Norint grįžti į mano.ignitis.lt savitarną, spauskite tą patį mygtuką (jo pavadinimas bus pasikeitęs į „Mano.ignitis.lt savitarna“).

kur_vt

Kaip deklaruoti dujų ar kitų paslaugų rodmenis?

Dujų skaitiklių rodmenis deklaruokite pagrindiniame savitarnos lange – pasirinktos sutarties skiltyje spauskite ant „Iki“ langelio (1) ir įveskite skaičius, kuriuos matote savo skaitiklyje. 
Norėdami deklaruoti kitų paslaugų rodmenis pagrindiniame lange susiraskite norimą sutartį ir, jeigu duomenys negaunami automatiškai, įrašykite sumą iš gautos sąskaitos (2). Jei duomenis tiekėjas atiduoda automatiškai – šiame laukelyje atsiranda suma iš tiekėjo pateiktos sąskaitos. Jei nematote reikalingos sutarties, instrukcijas, kaip ją prisidėti, rasite čia.
Jei norite deklaruoti rodmenis ir iš karto atlikti mokėjimą, puslapio apačioje paspauskite ant nuorodos „Deklaruoti ir mokėti“. (3) 
Jei norite tik deklaruoti skaitiklių rodmenis ir palaukti, kol bus suformuota sąskaita, ekrano apačioje spauskite ant nuorodos „Deklaruoti Ignitis rodmenis“ (4). Sąskaitą suformuosime iki mėnesio 10 dienos.

deklaruoti_GD

Susiformuos mokėjimo krepšelis, kurį galėsite apmokėti pasirinkę jums tinkantį mokėjimo būdą:

nauji mok budai

Kaip iš mano.ignitis.lt savitarnos persijungti į visuomeninio tiekimo savitarną ir atvirkščiai?

Vieno mygtuko paspaudimu pakeiskite savitarną į tą, kurios sutarties ar paslaugų ieškote: spauskite kairėje pusėje esantį mygtuką ir persijunkite į visuomeninio tiekimo savitarną, kur ir rasite savo visuomeninio tiekimo sutartis bei sąskaitas. Norint grįžti į mano.ignitis.lt savitarną, spauskite tą patį mygtuką (jo pavadinimas bus pasikeitęs į „Mano.ignitis.lt savitarna“):

Image removed.

Kaip deklaruoti elektros ir dujų rodmenis už artimąjį savitarnoje?

Pagrindiniame savitarnos deklaravimo lange spauskite „Pridėti naują“ (1) ir išsiskleidusiame meniu pasirinkite „Pridėti paslaugos teikėjo sutartį“ (2):

prideti_nauja_artimojo

Atsiradusiame lange pasirinkite paslaugos teikėją „Ignitis“ (elektra arba dujos), spauskite „Pridėti“ ir įveskite savo artimojo kliento kodą bei paskutinius 3 sutarties savininko asmens kodo skaitmenis:

Prisideti_naujas_new

Viskas, artimojo sutartis įtraukta į jūsų paskyrą. Nuo šiol galite deklaruoti rodmenis ir apmokėti sąskaitas už savo artimąjį savitarnoje.

Kaip pridėti naują paslaugos teikėjo sutartį?

Pagrindiniame savitarnos deklaravimo lange spauskite „Pridėti naują“ (1) ir išsiskleidusiame meniu pasirinkite „Pridėti paslaugos teikėjo sutartį“ (2):

prideti_nauja

Atsidariusiame lange pasirinkite, kokio tipo tiekėjo (vanduo, bendrijos, šiluma,...) paslaugą norite prisidėti ir, suradę tiekėją išsiskleidusiame sąraše, spauskite „Pridėti+“ ir įveskite prašomus duomenis:

prideti_duomenis

Atkreipkite dėmesį, kad tokio tipo tiekėjų (vanduo, bendrijos, šiluma,...) paslaugas prisidėti galite tik tuo atveju, jeigu esate prisijungęs prie mano.ignitis.lt savitarnos. Jeigu esate prisijungęs prie visuomeninio tiekimo savitarnos (e.ignitis.lt), šių tiekėjų neprisidėsite, kol nepersijungsite į mano.ignitis.lt aplinką. Persijungti galite kairėje pusėje esančioje meniu juostoje.

Už kokius paslaugų teikėjus galima atsiskaityti savitarnoje?

Visų teikėjų, už kurių paslaugas galite atsiskaityti savitarnoje, sąrašą rasite čia.

Kaip atsisiųsti sutartį?

Savitarnos lange, kairėje pusėje esančiame meniu pasirinkite „Ignitis sutartys“. Jums atsidarys sutarčių sąrašas – paspauskite norimą sutartį ir atsidariusiame sutarties informaciniame lange spauskite nuorodą „Galiojančios elektros sutarties kainos“:

galiojanti_sutartis

Kaip prisidėti kito asmens sudarytą Ignitis sutartį su pilna teise ją valdyti?

Jei jau esate savitarnoje prisidėjęs kito asmens sutartį su „Mokėtojo“ teisėmis (galite deklaruoti jo rodmenis ir apmokėti sąskaitas), savitarnoje galite paprašyti to paties sutarties savininko suteikti jums įgaliojimą pilnai valdyti sutartį (jei su „Mokėtojo“ teisėmis pridėtos sutarties dar neturite, kaip ją prisidėti skaitykite čia): 

1. Savo savitarnos skiltyje „Ignitis sutartys“ (1) matysite kitų asmenų sutartis, ką jau esate prisidėję. Spauskite ant norimos sutarties ir pateksite į jos detalizaciją: 

kitu_sutartys

2. Sutarties detalizacijos lange matysite, kokios jums yra šiuo metu suteiktos sutarties valdymo teisės. Jei tai „Mokėtojas“ (1), o norite pilnai valdyti sutartį, paprašykite sutarties savininko suteikti jums įgaliojimą (2) – paspaudus mygtuką, atsidarys prašymo forma su jau užpildytais jūsų duomenimis ir beliks tik patvirtinti:

paprasyti_igaliojimoNT

3. Patvirtinus prašymą, jums bus parodytas sėkmės pranešimas, o sutarties savininkas el. paštu ir savitarnoje gaus pranešimą, kuriame prašoma patvirtinti įgaliojimą:

prasymas_issiustas

4. Jei prašote suteikti įgaliojimą valdyti dujų tiekimo sutartį, savininkas savitarnoje bus nukreipiamas į tam specialiai sukurtą formą, kurioje turės įkelti notaro patvirtintą įgaliojimą.
5. Jei prašote suteikti įgaliojimą valdyti nepriklausomo tiekimo sutartį, savininkas įgaliojimą patvirtinti galės tiesiogiai savitarnoje (nereikia notaro patvirtinti įgaliojimo).
6. Jei savininkas nenori suteikti jums įgaliojimo valdyti sutartį – jūsų prašymą atmes, o jūs apie tai būsite informuojamas el. paštu.

Kaip kitam asmeniui suteikti įgaliojimą pilnai valdyti jūsų turimą sutartį?

Norėdami kitam asmeniui suteikti teisę valdyti jūsų turimą elektros ar gamtinių dujų tiekimo sutartį, atsidarykite savitarnoje turimų „Ignitis“ sutarčių sąrašą (1) ir pasirinkite norimą sutartį (2):

suteikti_igaliojima_kitam

Atsidariusioje sutarties kortelėje, lango apačioje (1) matysite sąrašą asmenų, kurie turi šios sutarties valdymo teises. Jei valdymo teises turite tik jūs ir norite jas suteikti kitam asmeniui, spauskite mygtuką „Suteikti teises“ (2):  

suteikti_teises_kitam

Atidariusiame lange pasirinkite, kokio lygio valdymo teises norite suteikti: 

  • Mokėtojas – galės tik deklaruoti ir sumokėti sąskaitas;
  • Įgaliotas asmuo – galės deklaruoti, sumokėti sąskaitas bei pilnai valdyti jūsų sutartį (pavyzdžiui – keisti/pratęsti planą).

Pasirinkus „Mokėtojo“ valdymo teisių lygį, užpildykite prašomus duomenis ir spauskite mygtuką „Patvirtinti“ – asmuo, kuriam suteikėte teises, gaus el. laišką ir matys pranešimą savitarnoje.
Pasirinkus „Įgalioto asmens“ valdymo teisių lygį, teisių suteikimo procesas priklausys nuo to, kokios sutarties valdymo teises norite suteikti:

  • jei norite suteikti įgaliojimą valdyti elektros sutartį – užpildykite savitarnoje prašomus duomenis ir jums susiformuos PDF dokumentas, kuriame turėsite pažymėti varnelę, kad susipažinote su turiniu ir spausti mygtuką „Patvirtinti įgaliojimą“ arba, jei reikia, jį koreguoti. Asmuo, kuriam suteikėte teises, gaus el. laišką ir matys pranešimą savitarnoje.
  • jei norite suteikti įgaliojimą valdyti dujų tiekimo sutartį – jums reikės paspausti mygtuką „Įkelti įgaliojimą“. Paspaudus, būsite nukreipti į www.ignitis.lt svetainę, kurioje supildysite prašomus duomenis ir į tam skirtą laukelį įkelsite notaro patvirtintą įgaliojimą.

Suteikus įgaliojimą, sutarties kortelėje, lango apačioje matysite asmens vardą, pavardę, kuris valdo jūsų sutartį. Ten pat galėsite įgaliojimą ir pratęsti, jei iki įgaliojimų galiojimo pabaigos yra likę mažiau nei 2 mėn. Pratęsimo atveju, paspaudus mygtuką „Pratęsti įgaliojimą“, būsite nukreipti į įgaliojimų suteikimo proceso pradžią. 

Kaip atsiskaityti už namų paslaugas: elektrą, dujas, vandenį, šildymą ir kita?

Pagrindiniame savitarnos lange prie kiekvienos pridėtos sutarties matysite mokėtinas sumas už suvartotą elektrą, dujas ar kitas paslaugas (jei paslaugų teikėjai mums pateikia jūsų duomenis). Jei nematote reikalingos sutarties, instrukcijas, kaip ją prisidėti, rasite čia.

Už kokias paslaugas galite atsiskaityti ir kiek kainuoja mokėjimo paslauga?
Savo paskyroje galite atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijų, draudimo, namų administravimo ir kitų (daugiau nei 300) tiekėjų paslaugas. Kilus klausimų dėl jums suteikto mokėtojo (kliento) kodo, rodmenų deklaravimo ar mokėjimų, pirmiausia susisiekite su paslaugos teikėju.
Už elektrą ir dujas įmokos priimamos nemokamai. Atsiskaitant už kitas namų paslaugas, paslaugai taikomas 0,15 Eur mokestis, tačiau maksimalus mokestis už vieną mokėjimo krepšelį yra 0,9 Eur. Kad ir kiek paslaugų apmokėtumėte vienu mokėjimu, tai jums nekainuos daugiau nei 0,9 Eur. 

Kaip savitarnoje atsiskaityti už namų paslaugas?
Pagrindiniame savitarnos lange prie kiekvienos pridėtos sutarties matysite jums paskaičiuotas sumas (1) už suteiktas paslaugas. Sumas galite koreguoti, o jei jų nėra (ne visų paslaugų teikėjų sumos nurodomos automatiškai) – įrašykite patys. Norėdami sumokėti, įrašykite skaitiklių rodmenis (jei reikia), pateikite / pakoreguokite sumas ir savitarnos lango apačioje spauskite mygtuką „Deklaruoti ir mokėti“ (2). Būsite nukreipti į mokėjimo krepšelį.
deklaruoti_kita

Svarbu:

  • jei nenorite visų paslaugų apmokėti vienu mokėjimu, mokėjimo krepšelyje ištrinkite paslaugas (spauskite šiukšliadėžės paveiksliuką), už kurias nenorite šiuo metu mokėti;
  • savitarnoje suma už bendrosioms namo reikmėms suvartotą elektrą jau bus įtraukta į bendrą mokėtiną sumą už elektrą. Jei norite pridėti praeitų laikotarpių neapmokėtą bendrųjų reikmių sumą, tiesiog pakoreguokite skaičių lange „Mokėtina suma“;
  • galite koreguoti laukelį „Mokėtina suma“, jei norite apmokėti mažesnę ar didesnę sumą. Jei jūsų suma viršija 1000 eurų, mokėjimą atlikite per kelis kartus;
  • jei norite apmokėti kitų asmenų sąskaitas (šeimos narių, giminaičių ir kita), jums reikia į savo paskyrą įtraukti jų sutartis. Kaip tai padaryti, rasite čia.

 

Kur peržiūrėti elektros ir dujų sąskaitas?

Visas kažkada gautas sąskaitas rasite savitarnos kairiajame meniu paspaudę „Istorija“ (1) ir pasirinkę „Sąskaitos ir mokėjimai“ (2):

istorija_sask_visu

Jeigu turite daugiau nei vieną elektros ir / arba dujų sutartį, čia matysite bendrą sąskaitų ir mokėjimų sąrašą. Norėdami peržiūrėti konkrečios sutarties sąskaitų istoriją, tai galite padaryti iš sąrašo pasirinkę norimą sutartį:

saskaitu_listas

Taip pat einamąsias sąskaitas rasite pagrindiniame deklaravimo lange prie elektros ar dujų sutarties paspaudę nuorodą „Atsisiųsti sąskaitą“:

atsisiusti_sask_viena

Kaip užsisakyti elektros ir dujų atsiskaitymo pažymas?

Elektros ar dujų atsiskaitymo pažymą galite lengvai ir greitai užsisakyti pagrindiniame savitarnos lange. Prie norimos sutarties paspauskite „Veiksmai“ (1) ir pasirinkite nuorodą „Užsisakyti pažymą apie atsiskaitymą“ (2):

uzsakyti_pazyma

Pažymos reikalingos:

  • parduodant nekilnojamąjį turtą ir norint patvirtinti, kad neturite įsiskolinimų už elektrą ar dujas objekte, ir kuriose matytųsi paskutinio mėnesio balansas;
  • siekiant patvirtinti, kad objektas yra negyvenamas ir jame nėra vartojama elektra ar dujos (paprastai teikiama atliekų tvarkymo ar kitų komunalinių paslaugų teikėjams).
Kaip užsisakyti elektros ir dujų laikiną nevartojimą?

Laikiną nevartojimą galite užsisakyti pagrindiniame savitarnos lange. Prie norimos sutarties paspauskite „Veiksmai“ (1) ir pasirinkite nuorodą „Užsisakyti laikiną nevartojimą“: 
 
uzsakyti_nevartojimą

Dujų sutarties atveju, atsidariusiame lange pasirinkite laikotarpį, nuo kada iki kada nevartosite dujų objekte (galite rinktis ne ilgesnį nei 12 mėn. laikotarpį). Taip pat įveskite kitus reikiamus duomenis (kur rasti kliento kodą ir objekto numerį, skaitykite čia):

laikinai_be_duju

Svarbu: jei jau turite užsakytą laikino nevartojimo paslaugą, ją pratęsti galėsite tik pasibaigus prieš tai užsakytos paslaugos terminui.

 

Kaip atnaujinti kontaktinius duomenis arba pakeisti sąskaitos gavimo būdą savitarnoje?

Norėdami pakeisti savo kontaktinius duomenis, spauskite savitarnos viršuje, dešiniame kampe ant savo vardo, pavardės ir pasirinkite  „Asmeninė informacija. Atsidariusioje formoje atnaujinkite savo telefono numerį, el. pašto adresą ir spauskite mygtuką „Išsaugoti“:

asmenine_info

Jei norite pakeisti sąskaitos už elektros energiją ar gamtines dujas gavimo būdą, savitarnos kairiajame meniu spauskite „Ignitis sutartys“ (1) ir pasirinkite tą sutartį, kurioje norite daryti pokytį. 
Atsidariusioje sutarties kortelėje, lango apačioje (2), nustatykite naują sąskaitų siuntimo būdą (3):

keisti_buda
Atsidariusioje formoje pasirinkite el. paštu ar SMS žinute norite gauti sąskaitas bei įveskite prašomus duomenis: 

budai_du

Kaip rasti ir prisidėti visuomeninio tiekimo sutartį?

Sudarius visuomeninio elektros energijos tiekimo sutartį, ji savitarnoje pridedama automatiškai. Ją rasite persijungę į visuomeninio tiekimo savitarną:

visuomeninis_is_NT

 Jei dėl techninių kliūčių sutartis nebuvo pridėta, kaip ją prisidėti skaitykite čia

Kiti klausimai

Kur savitarnoje matyti ar mokėjimas gautas?

Atliktų mokėjimų istoriją galite pasitikrinti savitarnos lange, kairėje esančiame meniu pasirinkę skiltį „Istorija“ → „Sąskaitos ir mokėjimai“ → „Mokėjimų istorija“. Jei krepšelis apmokėtas, matysite statusą „Apmokėta“:

mokejimu_istorija

Ką daryti, jei tas pats mokėjimas per klaidą buvo atliktas kelis kartus?

Sistemoje matysime, kad įmoka už tą patį mokėjimo krepšelį buvo atlikta kelis kartus, ir antrą kartą atlikta įmoka jums bus grąžinta. Mokėjimas grąžinamas automatiškai per 2 darbo dienas. Apie grąžinimą jus informuosime jūsų paskyroje nurodytu el. paštu.

Kodėl iš banko sąskaitos lėšos nuskaitytos, bet savitarnoje vis dar matoma „Mokėtina suma“?

Kai įmoka yra perduodama paslaugų teikėjams ir užskaitoma, informacija savitarnoje paprastai atsinaujina per kelias darbo dienas.
El. paštu, kurį esate nurodę savo paskyroje, gausite mokėjimą patvirtinantį pranešimą su mokėjimo išklotine. Visų atliktų mokėjimų istoriją galite pasitikslinti pagrindiniame savitarnos lange, meniu juostoje pasirinkę skiltį „Istorija“ → „Sąskaitos ir mokėjimai“ → „Mokėjimų istorija“:

istorija_mokejimai

Kaip sužinoti, už ką yra pateikta elektros ir dujų mokėtina suma?

Informaciją, kodėl yra pateikta tokia mokėtina suma, peržiūrėti galite deklaravimo lange prie mokėtinos sumos paspaudę nuorodą „Atsisiųsti sąskaitą“: 

uz_ka_saskaita

Kodėl kito paslaugos teikėjo sąskaita pateikta su skola, nors buvo atliktas mokėjimas?

Paprastai taip nutinka, kai mokėjimas atliekamas ne pagal savitarnos suformuotą paslaugų krepšelį, o per bankines įmokų surinkimo formas ar kitose įmokų surinkimo vietose. Duomenys atsinaujina kito mėnesio pradžioje, kai yra pateikiami kitų paslaugų teikėjų duomenys.

Kodėl savitarnoje neatsinaujino rodmenys po skaitiklio keitimo?

Savitarnoje atsinaujinusius rodmenis matysite, kai jums suformuosime sąskaitą už suteiktas paslaugas. Paprastai duomenys atsinaujina per 2 darbo dienas po sąskaitos pateikimo.

Kur rasti daugiau informacijos apie kitų paslaugos teikėjų pateikiamus duomenis?

Išsamią informaciją apie kitų paslaugų teikėjų pateikiamus duomenis ir kaip juos deklaruoti, rasite deklaravimo lange, prie konkretaus tiekėjo paspaudę informacijos ženkliuką (1):

tiekejo_duomenys

Gavę mokėtiną sumą, ją nedelsdami įkeliame į paskyrą. Jei tiekėjas duomenų mums nepateikia – mokėtiną sumą reikia įvesti patiems (2).

Kas yra pinigų plovimo prevencija?

Pinigų plovimas – tai veiksmai, kuriais siekiama legalizuoti arba paslėpti pajamų iš nusikalstamos veikos arba kitokio nusikalstamu būdu įgyto turto kilmę.

Teroristų finansavimas – tai tiesioginis arba netiesioginis finansinių lėšų ar kito turto kaupimas arba realizavimas, tuo siekiant jį visiškai ar iš dalies panaudoti, arba žinant, kad tokios lėšos ar turtas bus panaudotas vieno ar kelių teroristinių aktų vykdymo tikslais, arba kad jis bus perduotas teroristų grupei ar pavieniams teroristams.

UAB Elektroninių mokėjimų agentūra, kuri vykdo mokėjimus e.ignitis.lt savitarnos svetainėje, kaip įpareigotasis subjektas yra atsakinga už kovą su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu.

„Pažink savo klientą“ – tai principas, skirtas apsaugoti finansų įstaigas ir ekonomiką nuo galimos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos.
Jūsų pateikti duomenys padės mums atitikti teisės aktų reikalavimus, pagal kuriuos privalome:

  • pažinti savo klientą ir suprasti, koks yra jo/jos santykio su paslaugos teikėju tikslas ir pobūdis;
  • turėti naujausią ir tiksliausią informaciją apie klientą, kuri leistų atsakingai vertinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikas bei suteiktų galimybę laiku apsaugoti klientus.

Klientai gali būti prašomi pateikti įvairią informaciją – nuo savo kontaktinių duomenų iki konkrečių finansinių operacijų detalių. Ši informacija kruopščiai saugoma ir nenaudojama rinkodaros ar kitais, su saugumu nesusijusiais tikslais. Prašomi užpildyti Klientų klausimynai yra sudaryti atitinkamai fiziniams bei juridiniams asmenims. Identifikuojant fizinį asmenį gali būti paprašyta pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Identifikuojant juridinį asmenį, surenkama informacija, patvirtinanti duomenis apie kliento įsteigimą, buveinės adresą, veiklos rūšį,  iš Juridinių asmenų registro. Minėtus dokumentus klientas turi pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu (pvz. pasinaudojant adoc.archyvai.lt, dokobit.lt ar gosign.lt svetainėse siūlomais funkcionalumais).

Kas bus, jei atsisakysiu pateikti prašomus duomenis?

Remiantis Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo  9 straipsnio 18 punktu, draudžiama vykdyti sandorius, užmegzti ar tęsti dalykinius santykius su klientu, kuris nepateikia duomenų apie lėšų (turto) kilmę, operacijų pobūdį, dalykinius santykius su sandorio šalimis, informaciją apie įmonės valdymo struktūrą ir tikruosius naudos gavėjus ar kitos aktualios informacijos, pateikia ne visus duomenis arba jie yra neteisingi. To paties įstatymo 18 straipsnis nurodo, kad tais atvejais, kai klientas vengia arba atsisako pateikti papildomą informaciją, galime atsisakyti atlikti pinigines operacijas, nutraukti sandorius ar dalykinius santykius.

Ką reiškia sąvoka „politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo“?

Politiškai pažeidžiami (paveikiami) asmenys – tai fiziniai asmenys, kurie šiuo metu vykdo arba per pastaruosius 12 mėnesių vykdė svarbias viešąsias pareigas kokiose nors valstybės ir (arba) tarptautinėse įstaigose, ir jų artimieji šeimos nariai arba artimi pagalbininkai. Svarbių viešųjų pareigų sąrašą viešai skelbia Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie LR VRM.
Artimieji šeimos nariai – sutuoktinis, asmuo, su kuriuo yra įregistruota partnerystė (toliau – partneris), tėvai, broliai ir seserys, vaikai ir vaikų sutuoktiniai, vaikų partneriai.
Artimas pagalbininkas – asmuo, su kuriuo politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo vykdo bendrą verslo veiklą arba palaiko įvairius darbo ar verslo ryšius. 

Kas yra įmonės tikrasis naudos gavėjas?

Naudos gavėju visais atvejais laikomas fizinis asmuo, kuriam priklauso įmonė ar kuris ją valdo tiesiogiai ar netiesiogiai, turėdamas pakankamą akcijų arba balsavimo teisių procentinę dalį. Fizinis asmuo, kuris turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas tiesioginiu savininku. Fizinis asmuo, kontroliuojantis įmonę, kuri turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę kaip 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas netiesioginiu savininku.
Tais atvejais, kai nėra galimybių nustatyti fizinių asmenų, kurie turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, tikruoju naudos gavėju nustatomas vyresniojo vadovo pareigas einantis fizinis asmuo, įprastai – įmonės vadovas.

Kokie dažniausi sukčiavimo būdai?

Sukčiai dažnai siunčia suklastotus elektroninius laiškus ar SMS žinutes, atrodančias panašiai, kaip jūsų finansų ar kredito įstaigos ar kitų naudojamų paslaugų tiekėjų siunčiama informacija. Taip siekiama iš jūsų išgauti internetinio banko prisijungimo duomenis, patvirtinti sukčių atliekamus pavedimus ir pan. Atidžiai įvertinkite visą informaciją, gautą nuotolinėmis ryšio priemonėmis: peržiūrėkite informacijos siuntėjo duomenis, bendrą el. laiško struktūrą. Lietuvoje veikiančios finansų ir kredito įstaigos niekada neprašys jūsų atskleisti prisijungimo prie banko sąskaitos duomenų ar atlikti mokėjimo pavedimą – jei sulaukėte tokio prašymo, jį ignoruokite.
Sukčiai, prisistatantys jūsų finansų įstaigos arba valstybės institucijos atstovais, mėgina užmegzti kontaktą ir taip priversti pasidalyti asmenine, finansine arba prisijungimo informacija. Niekada nepasiduokite emocijoms, neatsakinėkite į klausimus, jei nesate tikri, su kuo kalbate.
Sukčiai įsilaužia į elektroninį susirašinėjimą tarp dviejų šalių, pavyzdžiui, tarp prekės pirkėjo ir pardavėjo, ir, sulaukę patogaus momento, informuoja mokėtoją apie pasikeitusią banko sąskaitą. Sulaukus panašaus el. laiško pirmiausiai tiesiogiai susiekite su prekės ar paslaugos tiekėju.
Finansų specialistai, tvarkydami finansus, gali būti mėginami apgauti sulaukiant neplanuoto skambučio iš tariamo įmonės vadovo ar tariamo įmonės finansų specialisto, kuris prašo nedelsiant apmokėti sąskaitą faktūrą arba pervesti pinigų. Nepaisykite skambinančiojo skubinimo ar grasinimų ir neskubėkite, laikykitės įprastos mokėjimų tvarkos.
Daugiau informacijos galima rasti Lietuvos banko svetainėje.

Kaip atpažinti sukčius?

Savo sukčiavimo schemose nusikaltėliai dažniausiai naudoja skubos elementą, siekia sukelti stresą. Jie visada aiškins, kad pervedimo laukia dabar, kad pasiūlymas galioja tik specialiai jums ir tik šią valandą, kad investuoti turite tučtuojau, nes akcijų kainos kyla žaibiškai. Gavę skambutį ar raginimą veikti, visada sustokite ir pagalvokite.
Gavę laišką ar žinutę, tikrinkite, kas yra siuntėjas. Patikrinkite el. pašto adreso domeną, svetainės adresą. Sukčių naudojamuose adresuose visada bus klaidų, sukeistų raidžių, neaiškių simbolių.
Taip pat tikrindami informaciją,  įvertinkite ir atsiliepimus apie siūlomos paslaugos teikėją – įtarimų turėtų sukelti vien tik teigiami atsiliepimai, sėkmės istorijos arba tai, jog atsiliepimų nėra visai, ypač socialiniuose tinkluose. Gali būti, jog visi neigiami komentarai yra trinami, siekiant kuo daugiau žmonių įvilioti į pinkles.

Kaip saugiai naudotis mokėjimo priemonėmis ir mokėjimo paslaugomis el. erdvėje bei nepatekti į sukčių tinklą?

Niekam neatskleiskite savo prisijungimo duomenų̨, apimančių prisijungimo prie savitarnos svetainės duomenis, PIN kodus, el. bankininkystės naudotojo ID ir pan. Nesidalinkite tokio pobūdžio informacija su trečiaisiais asmenimis. Neužsirašinėkite, nesiųskite el. paštu, SMS žinute ar kitaip nesidalinkite ir neišsaugokite kodų ir slaptažodžių, naudojamų Jūsų kompiuterio ar telefono ekrano atrakinimui. Susikurkite sudėtingus slaptažodžius, kuriuos sunku atspėti, juos įsiminkite bei reguliariai keiskite. Kurdami PIN kodus, būtinai rinkitės atsitiktinių skaičių derinius. Nenaudokite tokių derinių kaip 1010, 1234, savo gimimo metų, adreso skaičių, kitos asmeninės ar lengvai atspėjamos informacijos. Venkite įrašyti asmeninio pobūdžio informaciją viešo naudojimo kompiuteriuose. Prieš spausdami ant gautų interneto nuorodų įsitinkinkite, kad tai nėra apgaulė. Niekada neįvedinėkite PIN kodų ar kitų duomenų puslapiuose, kurių patikimumu nesate visiškai tikras, net jei nuoroda į juos gauta iš patikimo žmogaus.

Kur kreiptis jei tapau sukčiavimo auka?

Supratę, kad galėjote būti apgauti, nedelsdami kreipkitės į mus el. paštu [email protected], tel. Nr. +370 611 21802, taip pat sąskaitą tvarkantį banką ar finansų įstaigą ir policiją. Veikite neatidėliotinai ir išsamiai paaiškinkite aplinkybes. Tai itin svarbu siekiant sustabdyti operacijas ir (ar) atgauti pinigus.

Kas yra tarptautinės sankcijos?

Tarptautinės sankcijos – nekarinio poveikio ribojamosios priemonės, kuriomis siekiama užtikrinti tarptautinę taiką ir saugumą bei pagarbą žmogaus teisėms.

UAB Elektroninių mokėjimų agentūra, kuri vykdo mokėjimus e.ignitis.lt savitarnos svetainėje, taiko šias tarptautines sankcijas:

  • Jungtinių Tautų sankcijas. 
  • Europos Sąjungos sankcijas.
  • JAV finansines sankcijas

Mokėjimo duomenims sutampant su objektu, įtrauktu į tarptautinius sankcijų sąrašus, mokėjimas stabdomas ir prašoma pateikti papildomą informaciją: pilną mokėtojo vardą ir pavardę, gimimo datą, kitus duomenis   ar dokumentus. Gavus reikiamą informaciją, mokėjimas įvykdomas ne vėliau nei per 2 darbo dienas.

Kas bus nepateikus prašomos informacijos?
Negavus šios informacijos, mokėjimas negalės būti įvykdytas. Tokio mokėjimo grąžinimas (jei reikiama informacija bus gauta iš kitų šaltinių) gali užtrukti iki trijų savaičių – kitu atveju, lėšos liks sulaikytos tol, kol mokėtojas pateks reikiamą informaciją.

Kur kreiptis, jei turiu žinių, kad EMA paslaugos naudojamos pinigų plovimui, teroristų finansavimui arba, naudodamasis EMA paslaugomis, nukentėjau nuo sukčių?

Jei Jums tapo žinoma, kad EMA paslaugos naudojamos pinigų plovimui, teroristų finansavimui arba nukentėjote nuo sukčių, apie tai reikėtų pranešti elektroniniu paštu [email protected].

Kodėl nepavyksta atlikti mokėjimo arba jis grąžinamas atgal?

Atsiskaitant banko pavedimu nurodomas netikslus krepšelio numeris ar mokėtina suma
Kad žinotume, už ką norite atsiskaityti, pavedime turi būti tiksliai nurodytas mokėjimų krepšelio numeris, ir pavedimo suma turi sutapti su krepšelio suma. Kitu atveju, pavedimas grąžinamas į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo gautas, per 2 d. d.

Tas pats krepšelis apmokamas kelis kartus
Vienas krepšelis gali būti apmokėtas tik vieną kartą, visi kiti mokėjimai už tą patį krepšelį grąžinami į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo gauti, per 2 d.d.

Viršytas 1000 eurų mokėjimo limitas
Viena iš priežasčių kodėl nepavyksta atlikti mokėjimo, gali būti viršytas mokėjimo limitas. Vartotojas per 24 val. laikotarpį per Sistemą gali sumokėti iki 1000 Eur (limitas nustatytas vadovaujantis 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/847 dėl informacijos, teikiamos pervedant lėšas, ir kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1781/2006). Kuriant Mokėjimo krepšelį, mokėtinų sumų visumai pasiekus šią ar didesnę sumą, Sistema automatiškai informuoja Vartotoją apie viršytą limitą ir Mokėjimo krepšelis nėra suformuojamas. Jeigu Vartotojas per 24 val. laikotarpį atlieka kelis atskirus mokėjimus ir bendra jų suma viršija limitą, viršijantys limitą mokėjimai grąžinami į Vartotojo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo pervestos, per vieną darbo dieną nuo lėšų gavimo į EMA Surenkamąją sąskaitą momento.

Didesnį nei 1000 Eur mokėjimą už sunaudotą elektros energiją ir dujas galite atlikti:

  • savo el. bankininkystėje: mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite įmokų ir mokesčių formą bei nurodykite lėšų gavėją UAB „Ignitis“ arba įveskite įmokos kodą (103500 mokant už elektrą, 10001 – mokant už dujas);
  • tiesioginiu bankiniu pavedimu, lauke „Mokėtojo kodas“ būtinai nurodant Kliento kodą. Vienu mokėjimu per banką galite atsiskaityti tik už vieną elektros ar dujų sutartį. Netiksliai nurodžius kliento kodą arba įrašius kelis kodus viename pavedime, mokėjimo negalėsime atpažinti ir įskaityti. Įmokoms už elektrą - LT29 7300 0100 0243 7047, įmokoms už dujas - LT61 7300 0100 0063 4114 („Swedbank” AB). Lėšų gavėjas UAB „Ignitis“.

Nepriimtina mokėtojo finansų įstaigos jurisdikcija
Naudotis EMA Paslaugomis gali tik fiziniai asmenys, kurių mokėjimo paslaugų teikėjai yra įsisteigę Europos Sąjungoje / Europos ekonominėje erdvėje. Europos Sąjungos narių valstybių sąrašą galima rasti čia.
Europos ekonominei erdvei priklausančių valstybių duomenis galima rasti čia.

Nepateikta prašoma informacija dėl mokėjimo
Platesnė informacija pateikta čia: 
Pinigų plovimo prevencija
Tarptautinės sankcijos

Kodėl nuo 2023-12-01 nebegalima atsiskaityti mokėjimo kortele?

Mokėjimų kortele atsisakome, siekdami užtikrinti tinkamą Lietuvos banko gairių bei įsigaliosiančių Valstybinės mokesčių inspekcijos taisyklių dėl tarptautinių mokėjimo operacijų laikymąsi. Kviečiame jau dabar pasirinkti kitą Jums patogų atsiskaitymo būdą, pavyzdžiui, el. bankininkystę. 

DUK Temos

Ar žinojote, kad IGNITIS Savitarnoje galite:

  • Atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijos ir kitas namų paslaugas
  • Pasirašyti sutartis
  • Sužinoti savo planą, tarifą, suvartojimo statistiką
  • Peržiūrėti mokėjimų istoriją
  • Deklaruoti skaitiklio rodmenis
  • Pasikeisti turimą elektros planą
  • Ir daug daugiau
Prisijungti
Ignitis savitarna