Savitarna

Registracija ir paskyros valdymas

Kodėl naudinga turėti paskyrą e.ignitis.lt?

Savitarnos svetainėje e.ignitis.lt galite: 

  • užsisakyti ir valdyti elektros, dujų, šildymo, saulės energijos paslaugas;
  • kelių mygtukų paspaudimu apmokėti savo ir artimųjų elektros, dujų, šildymo, vandens, ryšio ir kitų paslaugų (daugiau nei 300 partnerių) sąskaitas;
  • matyti visas elektros ir dujų sąskaitas, deklaruoti skaitiklių rodmenis ir stebėti savo suvartojimo istoriją;
  • teikti prašymus, užsisakyti pažymas ir kitus reikalingus dokumentus.

Kilusius klausimus savitarnoje Jums padės išspręsti virtualus agentas arba mūsų konsultantas.

Už paslaugas atsiskaitykite Jums patogiausiu būdu

e.ignitis.lt Jums nereikia skaičiuoti, kiek mokėti už elektrą ir dujas – tarifas pagal Jūsų sutarties informaciją įrašomas automatiškai, o už visas namų paslaugas galite atsiskaityti pasirinkę vieną iš populiariausių atsiskaitymo būdų:

  • per e. bankininkystę (Swedbank, SEB, Luminor, Šiaulių bankas, Citadelė, Medicinos bankas, LKU, Kreda, Revolut, Paysera);
  • mokėjimo pavedimu.

Už elektrą ir dujas įmokos priimamos nemokamai. Atsiskaitant už kitas namų paslaugas, paslaugai taikomas 0,15 Eur mokestis, tačiau maksimalus mokestis už vieną mokėjimo krepšelį yra 0,9 Eur. Kad ir kiek paslaugų apmokėtumėte vienu mokėjimu, tai Jums nekainuos daugiau nei 0,9 Eur.
 

Kaip susikurti paskyrą ir prisijungti prie savitarnos?

Susikurkite paskyrą:

  • pradiniame savitarnos e.ignitis.lt prisijungimo lange paspauskite nuorodą „Registruokitės“;

registruotis

  • atsivėrusiame registracijos lange pasirinkite vieną iš registracijos būdų: el. paštu ir slaptažodžiu, M. parašu, Smart-ID, Swedbank, SEB, Luminor. Atlikite tolimesnius registracijos veiksmus ir patogiai naudokitės visomis savitarnos e.ignitis.lt paslaugomis.

Kaip užsiregistruoti savitarnoje, jeigu turite mobilųjį parašą (Mobile ID):

  • įveskite savo tel. numerį ir asmens kodą bei spauskite registruotis;
  • ekrane pamatysite kontrolinį kodą - toks pats atsiras ir jūsų telefone - jį patvirtinkite PIN kodu;
  • atlikus veiksmus, būsite nukreipti registracijos anketą, kur turėsite įvesti registracijai reikalingus kontaktus bei sutikti / nesutikti gauti rinkodaros pasiūlymus;
  • užsiregistravus, nurodytu el. pašto adresu gausite registraciją patvirtinantį laišką. Laiško viduje rasite mygtuką "Aktyvuoti paskyrą" ir būsite nukreipti į savitarną, kur galėsite įtraukti jums priklausančius objektus.

Kaip prisijungti prie savitarnos užsiregistravus:

  • dažniausiai interneto naršyklė būna įsiminusi, kad jūs jau prisiregistravęs ir belieka įvesti savo prisijungimo duomenis;
  • jeigu ne - spauskite žodį „Prisijunkite“:

prisijungti

Ką daryti susikūrus paskyrą? 

Registracijos metu patvirtinsite savo tapatybę, sistema jus atpažins ir į paskyrą automatiškai pridės jūsų vardu sudarytas elektros ir dujų sutartis.
Kitas žingsnis – pridėkite kitų tiekėjų (šildymo, vandens, telekomunikacijų, namo administratoriaus ir kt.) sutartis, už kurias norėsite atsiskaityti savitarnoje.

Visas aktualias instrukcijas rasite čia:

Kaip pakeisti prisijungimo el. paštą ar vartotojo vardą?

Pagrindiniame e.ignitis.lt lange, dešiniame kampe paspauskite ant paskyros naudotojo vardo ir pavardės ir pasirinkite „Mano paskyra“. Čia galite koreguoti prisijungimo vardą (el. pašto adresą). Jį pakeitę, paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.

kaip_pakeisti

Pakeitus prisijungimo vardą, gausite automatinį pranešimą, kuriame prašysime šį pokytį patvirtinti.

Patvirtinsite paspaude

Kaip atsinaujinti paskyros slaptažodį?

Pagrindiniame e.ignitis.lt lange, dešiniame kampe paspauskite ant paskyros naudotojo vardo ir pavardės ir pasirinkite „Mano paskyra“ → „Slaptažodžio keitimas“. Įveskite dabar naudojamą slaptažodį ir sugalvokite naują.
Svarbu: slaptažodį turi sudaryti bent viena didžioji raidė, bent vienas skaitmuo ir ne mažiau nei 8 simboliai.
Viską atlikę, nepamirškite išsaugoti savo pakeitimų.
pakeisti_slaptazodi

Kaip atblokuoti paskyrą?

Jei 5 kartus neteisingai suvesite prisijungimo prie paskyros slaptažodį, Jūsų paskyros prieiga bus apribota 30-čiai minučių, po to vėl galėsite bandyti prisijungti.
Jei pamiršote slaptažodį, prieš vėl bandant prisijungti rekomenduojame susikurti naują slaptažodį – prisijungimo puslapyje spauskite nuorodą „Priminti slaptažodį“.

pamirsau slaptazodi

Naują slaptažodį neteisingai įvedus 5 kartus, jūsų paskyros prieiga bus užblokuota. Jei taip nutiko, kreipkitės į mus klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 arba parašykite per susisiekime formą – padėsime išspręsti problemą.

Kodėl jungiantis prie savitarnos reikia nustatyti tapatybę?

Norėdami naudotis savitarna e.ignitis.lt, turite nustatyti savo tapatybę. Tapatybės nustatymas yra reikalingas tam, kad būtume tikri, jog sistema naudojasi tikrasis paskyros savininkas ir joks kitas asmuo negalėtų pasinaudoti jūsų asmens duomenimis.
Tapatybės nustatymo būdai:

  • mobilusis parašas;
  • Smart-ID;
  • interneto bankai: Swedbank, SEB ir Luminor.
​Kaip patvirtinti tapatybę?

Savo tapatybę patvirtinti galite:

  • mobiliuoju parašu;
  • Smart-ID;
  • interneto banke: Swedbank, SEB ir Luminor.

Pasirinktę tapatybę tvirtinti mobiliuoju parašu, atsidariusiame lange įveskite prašomus duomenis ir, paspaudę „Patvirtinti tapatybę“, sekite tolimesnes instrukcijas savo kompiuterio ar mobilaus telefono ekrane:

patvirtinimas2

Pasirinktę tapatybę tvirtinti su Smart-ID, atsidariusiame lange įveskite prašomus duomenis ir, paspaudę „Patvirtinti tapatybę“, sekite tolimesnes instrukcijas savo kompiuterio ar mobilaus telefono ekrane:

patvirtinimas4

Atkreipiame dėmesį. Tapatybę su Smart-ID patvirtinsite tik tuomet, jeigu jūsų Smart-ID paskyros tipas bus pilnos prieigos, kitaip vadinamas „Smart-ID kvalifikuotas elektroninis parašas“. Turint „Smart-ID Basic“ tipo paskyrą, savo tapatybės patvirtinti negalėsite. Kaip pakeisti Smart-ID paskyrą į pilnos prieigos, skaitykite čia. Jeigu savo paskyros keisti nenorite, pasirinkite kitą tapatybės tvirtinimo būdą.

Pasirinkę tapatybę tvirtinti interneto banke, pasirinkite iš esamo sąrašo savo banką ir atsidariusiame banko internetiniame lange suveskite prisijungimo duomenis. Suvedus duomenis, jūsų tapatybė bus patvirtinta.

Nepriklausomas elektros energijos tiekimas

Kaip sudaryti nepriklausomo tiekimo sutartį savitarnoje?

Sudarykite sutartį per 5 minutes čia.
Sudarant sutartį jums gali padėti instrukcija.

Kaip sudaryti nepriklausomo tiekimo sutartį su įgaliojimu?

Savitarnoje e.ignitis.lt galite sudaryti nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartį už kitą asmenį su rašytiniu įgaliojimu, kuris nėra patvirtintas notaro. Galite įkelti jau turimą pasirašytą įgaliojimą arba sistemoje suformuoti naują įgaliojimą. 

Kaip sudaryti sutartį su įgaliojimu: 

  • pagrindiniame e.ignitis.lt lange spauskite Sudaryti sutartį → Elektros tiekimo, įvedimo sutartis → Sudaryti sutartį su įgaliojimu (arba prisijungę spauskite čia); 
  • pasirinkite Formuoti įgaliojimą, įveskite atstovaujamo asmens vardą, pavardę, asmens kodą bei kontaktinius duomenis ir atsisiųskite sugeneruotą įgaliojimą;
  • paprašykite jūsų atstovaujamo asmens pasirašyti įgaliojimą ir įkelkite skenuotą dokumento kopiją. Tai galite padaryti prisijungę prie savitarnos;
  • per dvi darbo dienas mes patikrinsime jūsų įkeltą įgaliojimą ir jį patvirtinsime. Apie patvirtintą ar atmestą įgaliojimą informuosime el. paštu;
  • gavę įgaliojimo patvirtinimą, toliau savitarnoje galėsite sudaryti nepriklausomo tiekimo sutartį kito asmens vardu.

Svarbu: nepriklausomo tiekimo sutartį savitarnoje galima sudaryti tik turintiems savo paskyrą (kaip susikurti paskyrą savitarnoje skaitykite čia) ir patvirtinusiems tapatybę (kaip tai padaryti, skaitykite čia).

Kaip rasti ir prisidėti nepriklausomo tiekimo sutartį?

Sudarius nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartį, ji savitarnoje pridedama automatiškai. Jei dėl techninių kliūčių sutartis nebuvo pridėta – jos nematote savo paskyroje, sutartį lengvai galite įsitraukti patys: 

  • pagrindiniame savitarnos lange spauskite nuorodą „Pridėti paslaugos teikėjo sutartį“;
  • atsidariusiame lange įveskite tiekėją UAB „Ignitis“, paspauskite „Rasti man priklausančias Ignitis sutartis“, arba įveskite naująjį kliento kodą ir sutarties savininko vardą.

deklaravimo_langas

Kur rasti nepriklausomo elektros tiekimo planą ir tarifą?

Jeigu turite fiksuotos kainos planą, jums galiojantį nepriklausomo elektros energijos tiekimo planą ir tarifą matysite savo paskyroje, kaip parodyta paveikslėlyje žemiau. Jeigu turite planą „Išmanus“, tarifo nematysite, nes kWh kaina yra kintanti.

planas_tarifas

 

Kaip pasikeisti „Ignitis“ nepriklausomo tiekimo planą?

1 žingsnis

Norėdami pasikeisti „Ignitis“ planą pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange prie nepriklausomo elektros tiekimo sutarties plano spauskite mygtuką „Keisti“.
keisti_palana

2 žingsnis

Norėdami tęsti, patvirtinkite sutikimą tikrinti duomenis.

2 zingsnis

3 žingsnis

Atsidariusiame plano pasirinkimo lange skaičiuoklės pagalba išsirinkite Jums tinkamiausią planą.

3.1. Jums rodomas turimas laiko zonų skaičius, jo keisti negalėsite.

3.2. Šiame laukelyje nurodykite suvartojamos elektros kiekį. Jei turite dvi laiko zonas, nurodykite proporcijas, kiek apytikriai elektros suvartojate dieną ir kiek naktį.

3.3. Pasiūlymą galite gauti ir suvedę per mėnesį ar metus elektrai išleidžiamą sumą.

3.4. Toliau spauskite mygtuką „Skaičiuoti kainą“.

gatve

4 žingsnis

Pasirinkite sutarties sąlygas

4.1. Jeigu norite turėti stabilią kainą, rinkitės planą „Minimalus“ arba „Optimalus“ ir pažymėkite tiekimo kainos fiksavimo terminą. Su birža susietus planus „Išmanus – Mėnesinis“ ir „Išmanus – Valandinis“ rasite skirtuke „Išmanus“. Planą „Išmanus – Valandinis“ pasirinkti galėsite jeigu jūsų objekte įrengtas išmanusis skaitiklis.

4.2. Rinkdamiesi 12 mėn. arba 24 mėn. planus, papildomai galite pasirinkti paslaugą „Žalioji energija“, kuri gaminama pasitelkiant saulę, vėją ir kitus atsinaujinančius energijos išteklius. Plano pasirinkimo žingsnyje, nepasirinkus žalios energijos ir paspaudus mygtuką „Keisti planą“, atsidaro žaliosios energijos užsakymo langas, kur galima kartu su plano keitimu ją užsakyti spaudžiant „Pridėti žaliąją energiją“ arba spausti „Ačiū, ne dabar“. Kituose planuose tiekiame tik žaliąją energiją.

ŽE_usakymas

4.3. Pažymėjus visus pasirinkimus, spauskite mygtuką „Keisti planą“. 

Spauskite pasirinkti plana

5 žingsnis

Prieš spaudžiant mygtuką „Užsakyti“, atsidariusiame lange patikrinkite ar teisingai nurodyti jūsų kontaktiniai duomenys bei dar kartą peržiūrėkite pasirinkto plano informaciją. 
Atkreipiame dėmesį – jeigu dar nesate patvirtinę, kad susipažinote su atnaujintomis sutarties bendrosios ir specialiosios dalies redakcijomis, jums bus rodomas patvirtinimo blokas su varnele ir sutarties dalių nuorodomis. Pasirinktą elektros tiekimo planą užsisakyti galėsite tik patvirtinę, kad susipažinote atnaujintomis sutarties dalių redakcijomis, t.y. uždėję sutikimo varnelę.

SDBD_varnele

Renkantis bet kurį išmanų planą, papildomai rodomas langas, kuriame reikia spausti „Tęsti pasirinktą“.

6 2 zingsnis

Jūsų „Ignitis“ planas sėkmingai pakeistas!

sveikiname

Pasikeičiau turimą „Ignitis“ planą, bet noriu atsisakyti šio pokyčio. Ką daryti?

Pasirinkto plano atsisakyti galite tik tuo atveju, jei jis dar neįsigaliojo.  Atsisakyti plano keitimo galite pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange prie nepriklausomo elektros tiekimo sutarties plano spausdami mygtuką „Atsisakyti“.

atsisakyti

Turėsite patvirtinti pasirinkimą naujai atsidariusiame lange.

Taip atsisakyti

Kur rasti ateities kainodaros priedą savitarnoje?

Savitarnoje pasikeitę nepriklausomo elektros tiekimo planą, galite atsisiųsti naujai suformuotą ateities kainodaros priedą. Tai galite padaryti prie elektros sutarties paspaudę „Pakeitimai ir užsakymai“ → Atsisiųsti kainodaros priedą“.

Kur rasti

Kaip naudotis savitarna esant „Ignitis“ nepriklausomo tiekimo klientu?

Savitarnos e.ignitis.lt deklaravimo puslapyje prie visų įprastai valdomų sutarčių matysite ir savo nepriklausomo tiekimo sutartį. Joje rasite naująjį kliento kodą (jis prasideda skaičiumi 8 arba 9), galėsite deklaruoti rodmenis (jeigu turite automatizuotą apskaitą, jums rodmenų deklaruoti nereikia) ir gavę sąskaitą atsiskaityti už paslaugas.
Pirmąjį nepriklausomo tiekimo mėnesį jums reikia tik deklaruoti rodmenis – už paslaugas atsiskaitysite, kai parengsime sąskaitą. Sąskaitą gausite iki kito mėnesio 10 dienos, o apmokėti ją galėsite iki to paties mėnesio pabaigos. 
Jei rodmenų nedeklaruosite, sąskaitą parengsime įvertinę jūsų vidutinį mėnesio suvartojimą.
Mokėtiną sumą matysite mokėjimo langelyje, o visą sąskaitą galėsite peržiūrėti paspaudę ant sąskaitų nuorodos. 
kaip_naudotis

Papildomas paslaugas (atsisiųsti sutartį, jos priedus, kainodarą, peržiūrėti mokėjimų istoriją ar keisti kontaktus) rasite paspaudę Pakeitimai ir užsakymai.

Pakeitimai ir uzsakymai

Kodėl savitarnoje matomi du Kliento kodai? Kaip atsiskaityti už bendrąsias namo reikmes?

Jei atsiskaitote ne tik už būsto, bet ir už bendroms reikmėms suvartojamą elektros energiją (laiptinės, rūsio, kitų bendrų patalpų apšvietimą ir kita), greta nepriklausomo tiekimo sutarties su naujuoju Kliento kodu paskyroje matysite ir savo senąją visuomeninio tiekimo sutartį su senuoju Kliento kodu. Tai reiškia, kad atsiskaitant už bendrosioms reikmėms suvartotą elektrą jums lieka galioti senoji visuomeninio tiekimo sutartis. Savitarnoje matysite jums priskaičiuotą bendrųjų reikmių mokėtiną sumą ir atsiskaitysite už šias paslaugas kaip įprastai.

Jūsų patogumui: jei nemokate už bendrųjų reikmių elektrą (pavyzdžiui, gyvenate name, ne bute), įsigaliojus nepriklausomo tiekimo sutarčiai ir pilnai atsiskaičius už visuomeninio tiekimo paslaugas ištrinkite senąją visuomeninio tiekimo sutartį – ji jums nebeaktuali. Sutartį galite ištrinti paspaudę Pakeitimai ir užsakymai → Ištrinti sutartį iš paskyros.

Kaip deklaruoti ir atsiskaityti už nepriklausomo tiekimo elektrą?

Pirmąjį nepriklausomo tiekimo mėnesį tik deklaruokite skaitiklio rodmenis (tai galėsite atlikti pirmą tiekimo mėnesį iki paskutinės pirmo mėnesio dienos) ir palaukite, kol jums bus parengta sąskaita. Sąskaitą atsiųsime iki kito mėnesio 10 d.

Jei skaitiklio rodmenų nedeklaruosite, sąskaitą jums išrašysime pagal suvartojimo vidurkį ar skaitiklio patikrinimo metu užfiksuotus rodmenis.

SVARBU! Jei pas jus įrengtas išmanusis skaitiklis – rodmenų deklaruoti nereikia. Jie bus nuskaitomi automatiškai.

Atmintinė, kaip deklaruoti rodmenis ir atsiskaityti, jei elektros tiekimas prasideda artimiausiu metu.

pranesimas savitarnoje

Kaip deklaruoti?

Rodmenis, jeigu nėra įrengto išmaniojo skaitiklio, deklaruokite pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange, nepriklausomo elektros tiekimo sutarties skiltyje „Rodmenys (nuo – iki)“. Paspauskite ant „Iki“ langelio ir įveskite skaičius, kuriuos rodo jūsų skaitiklis.
Jei atsiskaityti norite vėliau, rodmenis deklaruokite paspaudę nuorodą „Deklaruoti Ignitis rodmenis“.
Pagal deklaruotus rodmenis iki kito mėnesio 10 d. išrašysime sąskaitą, kurią galėsite apmokėti iki to paties mėnesio pabaigos.
deklaruoti

Kaip atsiskaityti?

Jei norite deklaruoti ir apmokėti sąskaitą – įrašę elektros skaitiklio rodmenis spauskite nuorodą „Deklaruoti ir mokėti“:
deklaruoti_moketi


Pateksite į „Mokėjimo krepšelio“ skiltį – čia pasirinkite jums patogiausią atsiskaitymo būdą paspausdami ant norimos piktogramos. Atsidariusiame lange pagal instrukcijas pateikite mokėjimo duomenis ir atlikite mokėjimą.

nauji mok budai

Kaip nutraukti nepriklausomo tiekimo sutartį?

Prisijunkite prie savo paskyros e.ignitis.lt ir pagrindiniame deklaravimo lange prie elektros sutarties spauskite: „Pakeitimai ir užsakymai“ → „Nutraukti sutartį“. 
Jums reikės užpildyti sutarties nutraukimo formą ir spausti „Siųsti užklausą“. Sutartis nutrūks per 14 kalendorinių dienų.

Kodėl galėjo pasikeisti nepriklausomo elektros tiekimo „Mokėtina suma“?

Mokėtina suma galėjo pasikeisti, jei:

  • laiku nedeklaravote rodmenų ir sąskaita buvo suformuota pagal suvartojimo vidurkį; 
  • buvo nurašyti jūsų skaitiklio rodmenys ir pagal tai perskaičiavome „Mokėtina sumą“;
  • įvertinome ir įtraukėme jūsų turimą skolą ar permoką;
  • suvartojote daugiau elektros nei įprastai.
Kaip teisingai atsiskaityti su senuoju elektros tiekėju?

Sudarius nepriklausomo tiekimo sutartį su „Ignitis“, visuomeninio, garantinio ar kito nepriklausomo tiekėjo teikiamas elektros energijos paslaugas jūsų būste pakeis „Ignitis“ nepriklausomas tiekimas. Iki nepriklausomo tiekimo pradžios labai svarbu tinkamai atsiskaityti už „senąją“ sutartį, pvz., „Ignitis“ visuomeninio tiekimo sutartį:

  • iki paskutinės mėnesio dienos būtinai deklaruokite tikslius elektros skaitiklio rodmenis (jei esate „Ignitis“ klientas – tai atlikti galite su sutartyje esančiu senuoju Kliento kodu); 
  • už paslaugas atsiskaitykite kaip įprastai.

Paslaugų valdymas

Kaip deklaruoti visuomeninio elektros tiekimo, dujų ar kitų paslaugų rodmenis?

SVARBU! Jei pas jus įrengtas išmanusis elektros skaitiklis – elektros rodmenų deklaruoti nereikia. Jie bus nuskaitomi automatiškai.

Elektros ir dujų skaitiklių rodmenis deklaruokite pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange – pasirinktos sutarties skiltyje „Rodmenys“ (nuo – iki) spauskite ant „Iki“ langelio ir įveskite skaičius, kuriuos matote savo skaitiklyje. Jei nematote reikalingos sutarties, instrukcijas, kaip ją prisidėti, rasite čia.
kaip_deklaruoti

Jei norite deklaruoti rodmenis ir iš karto atlikti mokėjimą, puslapio apačioje paspauskite ant nuorodos „Deklaruoti ir mokėti“. Susiformuos mokėjimo krepšelis, kurį galėsite apmokėti pasirinkę jums tinkantį mokėjimo būdą.

nauji mok budai

Jei norite tik deklaruoti skaitiklių rodmenis ir palaukti, kol bus suformuota sąskaita, ekrano apačioje spauskite ant nuorodos „Deklaruoti Ignitis rodmenis“. Sąskaitą suformuosime iki mėnesio 10 dienos.

Norėdami deklaruoti kitų paslaugų rodmenis pagrindiniame lange susiraskite norimą sutartį ir užpildykite skaitiklio informaciją analogiškai kaip aprašyta aukščiau. Jei nematote reikalingos sutarties, instrukcijas, kaip ją prisidėti, rasite čia.

Kaip deklaruoti elektros ir dujų rodmenis už artimąjį savitarnoje?

Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange spauskite „Pridėti paslaugos teikėjo sutartį“.

prideti1

Atsiradusiame lange pasirinkite paslaugos teikėją „Ignitis“ (elektra arba dujos). Įrašykite artimojo kliento kodą ir vardą, spauskite „Pridėti“.

Prideti teikeja

Viskas, artimojo sutartis įtraukta į jūsų paskyrą. Nuo šiol galite deklaruoti rodmenis ir apmokėti sąskaitas už savo artimąjį savitarnoje e.ignitis.lt.

Kaip pridėti naują paslaugos teikėjo sutartį?

Jeigu norite pridėti „Ignitis“ sutartį

Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange spauskite nuorodą „Pridėti paslaugos teikėjo sutartį“.
prideti2


Atsidariusiame lange išskleiskite teikėjų sąrašą ir pasirinkite „Ignitis“.

Prideti

Tuomet paspauskite „Rasti man priklausančias Ignitis sutartis“ ( 1), arba įveskite naująjį kliento kodą (2) – jį rasite Elektros energijos pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje, sutarties savininko vardą (3)( įrašykite tik vardą ir naudokite lietuviškus rašmenis) ir paspauskite mygtuką „Pridėti“ (4)

Tokiu pačiu principu galite pridėti ir Gamtinių dujų pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartį.

Prideti zingsniai

Jei norite pridėti kito teikėjo sutartį

Jei norite pridėti, pavyzdžiui, namų administratoriaus sutartį, atsidariusiame lange iš sąrašo pasirinkite paslaugos teikėją, tuomet įveskite kliento (mokėtojo) kodą (1), kurį rasite su paslaugos teikėju sudarytoje sutartyje, suteikite sutarčiai pavadinimą (2) ir spauskite mygtuką „Pridėti“ (3).

Prideti 2

Už kokius paslaugų teikėjus galima atsiskaityti savitarnoje?

Visų teikėjų, už kurių paslaugas galite atsiskaityti savitarnoje, sąrašą rasite čia.

Kaip parsisiųsti, pasirašyti sutartį ir atlikti kitus veiksmus?

Pagrindiniame savitarnos lange, norimos sutarties skiltyje pasirinkite Pakeitimai ir užsakymai → Atsisiųsti sutartį. 

Pakeitimai ištrinti
 

Kaip prisidėti kito asmens sudarytą nepriklausomo tiekėjo sutartį su teise ją valdyti?

Norint prisidėti kito asmens vardu sudarytą nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartį, turite atlikti šiuos veiksmus: 

1. Pagrindiniame savitarnos lange spauskite nuorodą „Pridėti paslaugos teikėjo sutartį“:

prideti_nauja_teikeja

2. Atsidariusiame lange įveskite tiekėją UAB „Ignitis“, paspauskite įveskite naująjį kliento kodą ir sutarties savininko vardą:

Prideti_tiekeja

3. Ekrane pamatysite sėkmės pranešimą. Nuo šiol galite deklaruoti ir mokėti už šią sutartį:

Sutartis_itraukta

4. Norėdami gauti pilnas sutarties valdymo teises, spauksite „Pakeitimai ir užsakymai“ ir išsiskleidusiame meniu pasirinkite norimą paslaugą, tarkime – „Keisti tarifo planą“:

Keisti_plana

5. Atsidariusiame lange pasirinkite jums tinkamą patvirtinimo metodą ir sekite tolimesnius nurodymus:

Patvirtinimas

6. Priklausomai nuo pasirinkto tapatybės patvirtinimo metodo, sutarties savininkas turės atlikti patvirtinimą, jog sutinka jums suteikti sutarties valdymo teises. Pvz.: pasirinkus tapatybės patvirtinimą elektroniniu paštu, sutarties savininkas savo kontaktuose nurodytu el. pašto adresu gaus patvirtinimo kodą, kurį turėsite įvesti norėdami sėkmingai baigti sutarties pridėjimo procesą:

Patvirtinimas_su_kodu

7. Sėkmingai atlikus patvirtinimą galėsite pilnai valdyti sutartį savitarnoje.

Kaip atsiskaityti už namų paslaugas: elektrą, dujas, vandenį, šildymą ir kita?

Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange prie kiekvienos pridėtos sutarties matysite mokėtinas sumas už suvartotą elektrą, dujas ar kitas paslaugas (jei paslaugų teikėjai mums pateikia jūsų duomenis). Jei nematote reikalingos sutarties, instrukcijas, kaip ją prisidėti, rasite čia.

Už kokias paslaugas galite atsiskaityti ir kiek kainuoja mokėjimo paslauga?

Savo paskyroje galite atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijų, draudimo, namų administravimo ir kitų (daugiau nei 300) tiekėjų paslaugas. Kilus klausimų dėl jums suteikto mokėtojo (kliento) kodo, rodmenų deklaravimo ar mokėjimų, pirmiausia susisiekite su paslaugos teikėju.

Už elektrą ir dujas įmokos priimamos nemokamai. Atsiskaitant už kitas namų paslaugas, paslaugai taikomas 0,15 Eur mokestis, tačiau maksimalus mokestis už vieną mokėjimo krepšelį yra 0,9 Eur. Kad ir kiek paslaugų apmokėtumėte vienu mokėjimu, tai jums nekainuos daugiau nei 0,9 Eur. 

Kaip savitarnoje atsiskaityti už namų paslaugas?

Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange prie kiekvienos pridėtos sutarties matysite jums paskaičiuotas sumas už suteiktas paslaugas. Sumas galite koreguoti, o jei jų nėra (ne visų paslaugų teikėjų sumos nurodomos automatiškai) – įrašykite patys. Norėdami sumokėti, įrašykite skaitiklių rodmenis (jei reikia), pateikite / pakoreguokite sumas ir savitarnos lango apačioje spauskite mygtuką „Deklaruoti ir mokėti“. Būsite nukreipti į mokėjimo krepšelį.
kaip_atsiskaityti

Svarbu:

  • savitarnoje suma už bendrosioms namo reikmėms suvartotą elektrą jau bus įtraukta į bendrą mokėtiną sumą už elektrą. Jei norite pridėti praeitų laikotarpių neapmokėtą bendrųjų reikmių sumą, tiesiog pakoreguokite skaičių lange „Mokėtina suma“;
  • galite koreguoti laukelį „Mokėtina suma“, jei norite apmokėti mažesnę ar didesnę sumą. Jei jūsų suma viršija 1000 eurų, mokėjimą atlikite per kelis kartus;
  • jei norite apmokėti kitų asmenų sąskaitas (šeimos narių, giminaičių ir kita), jums reikia į savo paskyrą įtraukti jų sutartis. Kaip tai padaryti, rasite čia;
  • mokėjimų per savitarną istoriją rasite šioje nuorodoje.
Kaip peržiūrėti elektros ir dujų sąskaitas?

Sąskaitų ir mokėjimų istoriją rasite savitarnoje paspaudę nuorodą sąskaitos ir mokėjimai arba viršutiniame meniu pasirinkę „Istorija“, „Sąskaitos ir mokėjimai“:

istorija

Jeigu turite daugiau nei vieną elektros ir / arba dujų sutartį, čia matysite bendrą sąskaitų ir mokėjimų sąrašą. Norėdami peržiūrėti konkrečios sutarties sąskaitų istoriją, tai galite padaryti iš sąrašo pasirinkę norimą sutartį:

visi

Taip pat sąskaitas rasite pagrindiniame lange prie elektros ar dujų sutarties paspaudę nuorodą „Sąskaita už elektros energiją“. Atsidariusiame lange matysite savo mokėjimų istoriją ir galėsite parsisiųsti aktualaus laikotarpio sąskaitas.

sask uz elektra

Kaip peržiūrėti elektros ir dujų suvartojimo istoriją?

Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange meniu juostoje pasirinkite skiltį „Istorija“ ir spauskite nuorodą „Suvartojimo istorija“. Praeito mėnesio duomenys pateikiami, kuomet suformuojama sąskaita.
suvartojimo_visi

Atsidariusiame „Suvartojimo istorija“ lange pasirinkite, kokios paslaugos – elektros ar dujų – grafikus norite peržiūrėti (1). Jeigu turite daugiau nei vieną elektros ar dujų objektą, išskleiskite meniu ir pasirinkite, kuriame objekte norite peržiūrėti suvartojimą (2).

suvartojimas_abu

Atsidariusiame lange užvedę pelės žymeklį ant norimo mėnesio stulpelio, matysite einamųjų metų elektros ar dujų suvartojimo istoriją, kurią, paspaudę mygtuką „Palyginti su praeitais metais“, galėsite palyginti su praėjusių metų laikotarpiu (jeigu buvo vartojimas).

palyginimas

Jeigu esate gaminantis vartotojas, Jums bus rodomas ne tik suvartotas elektros energijos kiekis, bet ir į tinklą pateiktas kiekis, kuriuos taip pat galėsite palyginti su praėjusių metų laikotarpiu.

gaminantys

Jeigu turite elektros planą „Išmanus – Valandinis“, papildomai galite matyti ne tik, kiek suvartojate per tam tikrus mėnesius, bet ir suvartojimą konkrečiomis dienomis ar valandomis per paskutinius 3 mėnesius.
Norėdami peržiūrėti konkretaus mėnesio elektros suvartojimą tam tikromis dienomis, meniu juostoje pasirinkite „Dienos“ ir spauskite ant norimo mėnesio pavadinimo.

dienos

Norėdami peržiūrėti, kiek suvartojate elektros tam tikromis valandomis, meniu juostoje pasirinkite „Valandos“, spauskite ant norimo mėnesio pavadinimo (1) ir pasirinkite norimą peržiūrėti dieną (2), kur matysite ne tik kokį kiekį elektros suvartojate tam tikrą valandą, bet ir biržos kainą.

valandos

Kaip užsisakyti elektros ir dujų atsiskaitymo pažymas?

Elektros ar dujų atsiskaitymo pažymą galite lengvai ir greitai užsisakyti pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange. Prie norimos sutarties paspauskite „Pakeitimai ir užsakymai“ ir pasirinkite nuorodą „Užsisakyti pažymą apie atsiskaitymą“.

uzsakyti pazyma

Visuomeninio elektros energijos tiekimo sutarties atveju atsidariusiame lange matysite anksčiau užsakytas pažymas. Norėdami užsakyti naują pažymą, spauskite mygtuką „Nauja pažyma“.

uzsakyti pazyma

Formoje pažymėkite objektą, kuriam norite užsakyti pažymą, pasirinkite laikotarpį (didžiausias galimas laikotarpis – 12 mėnesių, ilgesniam laikotarpiui formuokite atskiras pažymas) ir spauskite mygtuką „Užsakyti“. Sėkmingai užsakę pažymą, matysite pranešimą, jog užsakymas priimtas.

uzsakyti pazyma

Dujų sutarties atveju atsidariusiame lange pasirinkite laikotarpį, jei aktualu – galite pažymėti, kad tokia pažyma kiekvienais metais jums būtų formuojama automatiškai, ir spauskite mygtuką „Užsakyti“.

uzsakyti pazyma

Pažymos reikalingos:

  • parduodant nekilnojamąjį turtą ir norint patvirtinti, kad neturite įsiskolinimų už elektrą ar dujas objekte, ir kuriose matytųsi paskutinio mėnesio balansas;
  • siekiant patvirtinti, kad objektas yra negyvenamas ir jame nėra vartojama elektra ar dujos (paprastai teikiama atliekų tvarkymo ar kitų komunalinių paslaugų teikėjams).
     
Kaip užsisakyti elektros ir dujų laikiną nevartojimą?

Laikiną nevartojimą savitarnoje galite užsisakyti pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange prie norimos sutarties paspaudę „Pakeitimai ir užsakymai“ ir pasirinkite nuorodą „Užsakyti laikiną nevartojimą“.
uzsisakyti nevartojima

Visuomeninio elektros energijos tiekimo sutarties atveju atsidariusiame lange prie norimo objekto spauskite mygtuką „Užsakyti“.

uzsisakyti nevartojima

Užsakymo formoje nurodykite laikotarpį, nuo kada iki kada nevartosite elektros objekte, pasirinkite, kokiu būdu norite gauti pranešimą apie paslaugos termino pabaigą, ir spauskite mygtuką „Pateikti“.

uzsisakyti nevartojima
 

Dujų sutarties atveju atsidariusiame lange pasirinkite laikotarpį, nuo kada iki kada nevartosite dujų objekte, pasirinkite, kokiu būdu norite gauti pranešimą apie paslaugos termino pabaigą, ir spauskite mygtuką „Pateikti“.

uzsisakyti nevartojima
 

Svarbu: jei jau turite užsakytą laikino nevartojimo paslaugą, ją pratęsti galėsite tik pasibaigus prieš tai užsakytos paslaugos terminui.
 

Kaip atnaujinti sutarties kontaktinius duomenis savitarnoje?

Pagrindiniame savitarnos lange prie norimos sutarties spauskite Pakeitimai ir užsakymai → Keisti kontaktus. Atsidariusioje formoje atnaujinkite savo telefono numerį, el. pašto adresą ir spauskite mygtuką „Išsaugoti“.

Atnaujinti kontaktus

issaugoti

Jeigu norite pakeisti sąskaitos už elektros energiją gavimo būdą bei adresą, prie norimos sutarties paspauskite Pakeitimai ir užsakymai → Valdyti sąskaitas. Atsidariusioje formoje pasirinkite sąskaitos gavimo būdą, nurodykite adresą (el. pašto adresą, jei sąskaitą pageidaujate gauti el. paštu, arba popierinės sąskaitos pristatymo adresą, jei sąskaitą pageidaujate gauti paprastu paštu) ir spauskite „Išsaugoti“.

Kaip rasti ir prisidėti visuomeninio tiekimo sutartį?

Sudarius visuomeninio elektros energijos tiekimo sutartį, ji savitarnoje pridedama automatiškai. Jei dėl techninių kliūčių sutartis nebuvo pridėta – jos nematote savo paskyroje, sutartį lengvai galite įsitraukti patys: 

  • pagrindiniame savitarnos lange spauskite nuorodą „Pridėti paslaugos teikėjo sutartį“;
  • atsidariusiame lange įveskite tiekėją UAB „Ignitis“, paspauskite „Rasti man priklausančias Ignitis sutartis“, arba įveskite naująjį kliento kodą ir sutarties savininko vardą.

prideti_vis

Kiti klausimai

Kur galima rasti Kliento kodą ir objekto numerį?

Šią informaciją galite pasitikrinti net keliais būdais:

  • pagrindiniame savitarnos deklaravimo ir mokėjimo lange prie norimos sutarties (jei esate gaminantis vartotojas, reikiamą informaciją rasite kituose žemiau pateikiamuose šaltiniuose):

saltiniai

  • gaunamose sąskaitose:

gaunama saskaita

  • Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje ir Objektų sąrašo sutarties priede:

sutarties priedas

objekto nr

Kaip matyti savitarnoje, ar mokėjimas gautas?

Atliktų mokėjimų istoriją galite pasitikrinti pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange, meniu juostoje pasirinkę skiltį Istorija → Sąskaitos ir mokėjimai → Mokėjimai savitarnoje. Jei krepšelis apmokėtas, matysite statusą „Apmokėta“.
ar_gautas

Ką daryti, jei tas pats mokėjimas per klaidą buvo atliktas kelis kartus?

Sistemoje matysime, kad įmoka už tą patį mokėjimo krepšelį buvo atlikta kelis kartus, ir antrą kartą atlikta įmoka jums bus grąžinta. Mokėjimas grąžinamas automatiškai per 2 darbo dienas. Apie grąžinimą jus informuosime jūsų paskyroje nurodytu el. paštu.

Kodėl iš banko sąskaitos lėšos nuskaitytos, bet savitarnoje vis dar matoma „Mokėtina suma“?

Kai įmoka yra perduodama paslaugų teikėjams ir užskaitoma, informacija savitarnoje paprastai atsinaujina per kelias darbo dienas.

El. paštu, kurį esate nurodę savo paskyroje, gausite mokėjimą patvirtinantį pranešimą su mokėjimo išklotine. Visų atliktų mokėjimų istoriją galite pasitikslinti pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange, meniu juostoje pasirinkę skiltį Istorija → Sąskaitos ir mokėjimai → Mokėjimai savitarnoje.
ar_mokejimas

Kaip sužinoti, už ką yra nurodoma elektros ir dujų „Mokėtina suma“?

Sąskaitų ir mokėjimų istoriją savitarnoje rasite paspaudę nuorodą sąskaitos ir mokėjimai arba viršutiniame meniu pasirinkę „Istorija“ → „Sąskaitos ir mokėjimai“.
Peržiūrėti paskutinę išrašytą ir neapmokėtą sąskaitą, galite ir deklaravimo lange prie sutarties pasirinkę atitinkamai: „Sąskaita už elektros energiją“ arba „Sąskaita už dujas“. 

Perziureti paskutine saskaitaSaskaita uz dujas

Kodėl galėjo pasikeisti visuomeninio tiekimo elektros ar dujų „Mokėtina suma“?

Paprastai mokėtina suma pasikeičia, jei:

  • atsiskaitote pagal suvartojimo vidurkį (visuomeniniame tiekime jis įjungiamas atskirai užsisakius) ir deklaruojate didesnį ar mažesnį skaitiklio rodmenį. Tokiu atveju jums naujai perskaičiuojamas suvartojimas ir „Mokėtina suma“ per mėnesį;
  • buvo nurašyti jūsų skaitiklio rodmenys ir pagal tai perskaičiavome „Mokėtiną sumą“;
  • įvertinome ir įtraukėme jūsų turimą skolą ar permoką;
  • suvartojote daugiau elektros ar dujų nei įprastai.
Kodėl kito paslaugos teikėjo sąskaita pateikta su skola, nors buvo atliktas mokėjimas?

Paprastai taip nutinka, kai mokėjimas atliekamas ne pagal savitarnos e.ignitis.lt suformuotą paslaugų krepšelį, o per bankines įmokų surinkimo formas ar kitose įmokų surinkimo vietose. Duomenys atsinaujina kito mėnesio pradžioje, kai yra pateikiami kitų paslaugų teikėjų duomenys.

Kodėl savitarnoje neatsinaujino rodmenys po skaitiklio keitimo?

Savitarnoje atsinaujinusius rodmenis matysite, kai jums suformuosime sąskaitą už suteiktas paslaugas. Paprastai duomenys atsinaujina per 2 darbo dienas po sąskaitos pateikimo.

Kur rasti daugiau informacijos apie kitų paslaugos teikėjų pateikiamus duomenis?

Išsamią informaciją, kaip atsiskaityti už konkretaus teikėjo paslaugas, rasite paspaudę prie konkretaus teikėjo esančią nuorodą „Daugiau informacijos“.
Dalis savitarnoje esančių paslaugų teikėjų pateikia mums jūsų mokėjimo informaciją, kurią gavę, nedelsdami įkeliame į paskyrą. Informaciją, kada duomenys atnaujinti, matysite sutartyje, kairėje pusėje.


daugiau info

Jei teikėjo sutartyje matote žymą „Įveskite duomenis patys“, vadinasi, teikėjas duomenų mums nepateikia ir mokėtiną sumą reikia įvesti patiems.

iveskite duomenis patys

Kas yra pinigų plovimo prevencija?

Pinigų plovimas – tai veiksmai, kuriais siekiama legalizuoti arba paslėpti pajamų iš nusikalstamos veikos arba kitokio nusikalstamu būdu įgyto turto kilmę.

Teroristų finansavimas – tai tiesioginis arba netiesioginis finansinių lėšų ar kito turto kaupimas arba realizavimas, tuo siekiant jį visiškai ar iš dalies panaudoti, arba žinant, kad tokios lėšos ar turtas bus panaudotas vieno ar kelių teroristinių aktų vykdymo tikslais, arba kad jis bus perduotas teroristų grupei ar pavieniams teroristams.

UAB Elektroninių mokėjimų agentūra, kuri vykdo mokėjimus e.ignitis.lt savitarnos svetainėje, kaip įpareigotasis subjektas yra atsakinga už kovą su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu.

„Pažink savo klientą“ – tai principas, skirtas apsaugoti finansų įstaigas ir ekonomiką nuo galimos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos.
Jūsų pateikti duomenys padės mums atitikti teisės aktų reikalavimus, pagal kuriuos privalome:

  • pažinti savo klientą ir suprasti, koks yra jo/jos santykio su paslaugos teikėju tikslas ir pobūdis;
  • turėti naujausią ir tiksliausią informaciją apie klientą, kuri leistų atsakingai vertinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikas bei suteiktų galimybę laiku apsaugoti klientus.

Klientai gali būti prašomi pateikti įvairią informaciją – nuo savo kontaktinių duomenų iki konkrečių finansinių operacijų detalių. Ši informacija kruopščiai saugoma ir nenaudojama rinkodaros ar kitais, su saugumu nesusijusiais tikslais. Prašomi užpildyti Klientų klausimynai yra sudaryti atitinkamai fiziniams bei juridiniams asmenims. Identifikuojant fizinį asmenį gali būti paprašyta pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Identifikuojant juridinį asmenį, surenkama informacija, patvirtinanti duomenis apie kliento įsteigimą, buveinės adresą, veiklos rūšį,  iš Juridinių asmenų registro. Minėtus dokumentus klientas turi pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu (pvz. pasinaudojant adoc.archyvai.lt, dokobit.lt ar gosign.lt svetainėse siūlomais funkcionalumais).

Kas bus, jei atsisakysiu pateikti prašomus duomenis?

Remiantis Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo  9 straipsnio 18 punktu, draudžiama vykdyti sandorius, užmegzti ar tęsti dalykinius santykius su klientu, kuris nepateikia duomenų apie lėšų (turto) kilmę, operacijų pobūdį, dalykinius santykius su sandorio šalimis, informaciją apie įmonės valdymo struktūrą ir tikruosius naudos gavėjus ar kitos aktualios informacijos, pateikia ne visus duomenis arba jie yra neteisingi. To paties įstatymo 18 straipsnis nurodo, kad tais atvejais, kai klientas vengia arba atsisako pateikti papildomą informaciją, galime atsisakyti atlikti pinigines operacijas, nutraukti sandorius ar dalykinius santykius.

Ką reiškia sąvoka „politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo“?

Politiškai pažeidžiami (paveikiami) asmenys – tai fiziniai asmenys, kurie šiuo metu vykdo arba per pastaruosius 12 mėnesių vykdė svarbias viešąsias pareigas kokiose nors valstybės ir (arba) tarptautinėse įstaigose, ir jų artimieji šeimos nariai arba artimi pagalbininkai. Svarbių viešųjų pareigų sąrašą viešai skelbia Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie LR VRM.
Artimieji šeimos nariai – sutuoktinis, asmuo, su kuriuo yra įregistruota partnerystė (toliau – partneris), tėvai, broliai ir seserys, vaikai ir vaikų sutuoktiniai, vaikų partneriai.
Artimas pagalbininkas – asmuo, su kuriuo politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo vykdo bendrą verslo veiklą arba palaiko įvairius darbo ar verslo ryšius. 

Kas yra įmonės tikrasis naudos gavėjas?

Naudos gavėju visais atvejais laikomas fizinis asmuo, kuriam priklauso įmonė ar kuris ją valdo tiesiogiai ar netiesiogiai, turėdamas pakankamą akcijų arba balsavimo teisių procentinę dalį. Fizinis asmuo, kuris turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas tiesioginiu savininku. Fizinis asmuo, kontroliuojantis įmonę, kuri turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę kaip 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas netiesioginiu savininku.
Tais atvejais, kai nėra galimybių nustatyti fizinių asmenų, kurie turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, tikruoju naudos gavėju nustatomas vyresniojo vadovo pareigas einantis fizinis asmuo, įprastai – įmonės vadovas.

Kokie dažniausi sukčiavimo būdai?

Sukčiai dažnai siunčia suklastotus elektroninius laiškus ar SMS žinutes, atrodančias panašiai, kaip jūsų finansų ar kredito įstaigos ar kitų naudojamų paslaugų tiekėjų siunčiama informacija. Taip siekiama iš jūsų išgauti internetinio banko prisijungimo duomenis, patvirtinti sukčių atliekamus pavedimus ir pan. Atidžiai įvertinkite visą informaciją, gautą nuotolinėmis ryšio priemonėmis: peržiūrėkite informacijos siuntėjo duomenis, bendrą el. laiško struktūrą. Lietuvoje veikiančios finansų ir kredito įstaigos niekada neprašys jūsų atskleisti prisijungimo prie banko sąskaitos duomenų ar atlikti mokėjimo pavedimą – jei sulaukėte tokio prašymo, jį ignoruokite.
Sukčiai, prisistatantys jūsų finansų įstaigos arba valstybės institucijos atstovais, mėgina užmegzti kontaktą ir taip priversti pasidalyti asmenine, finansine arba prisijungimo informacija. Niekada nepasiduokite emocijoms, neatsakinėkite į klausimus, jei nesate tikri, su kuo kalbate.
Sukčiai įsilaužia į elektroninį susirašinėjimą tarp dviejų šalių, pavyzdžiui, tarp prekės pirkėjo ir pardavėjo, ir, sulaukę patogaus momento, informuoja mokėtoją apie pasikeitusią banko sąskaitą. Sulaukus panašaus el. laiško pirmiausiai tiesiogiai susiekite su prekės ar paslaugos tiekėju.
Finansų specialistai, tvarkydami finansus, gali būti mėginami apgauti sulaukiant neplanuoto skambučio iš tariamo įmonės vadovo ar tariamo įmonės finansų specialisto, kuris prašo nedelsiant apmokėti sąskaitą faktūrą arba pervesti pinigų. Nepaisykite skambinančiojo skubinimo ar grasinimų ir neskubėkite, laikykitės įprastos mokėjimų tvarkos.
Daugiau informacijos galima rasti Lietuvos banko svetainėje.
 

Kaip atpažinti sukčius?

Savo sukčiavimo schemose nusikaltėliai dažniausiai naudoja skubos elementą, siekia sukelti stresą. Jie visada aiškins, kad pervedimo laukia dabar, kad pasiūlymas galioja tik specialiai jums ir tik šią valandą, kad investuoti turite tučtuojau, nes akcijų kainos kyla žaibiškai. Gavę skambutį ar raginimą veikti, visada sustokite ir pagalvokite.
Gavę laišką ar žinutę, tikrinkite, kas yra siuntėjas. Patikrinkite el. pašto adreso domeną, svetainės adresą. Sukčių naudojamuose adresuose visada bus klaidų, sukeistų raidžių, neaiškių simbolių.
Taip pat tikrindami informaciją,  įvertinkite ir atsiliepimus apie siūlomos paslaugos teikėją – įtarimų turėtų sukelti vien tik teigiami atsiliepimai, sėkmės istorijos arba tai, jog atsiliepimų nėra visai, ypač socialiniuose tinkluose. Gali būti, jog visi neigiami komentarai yra trinami, siekiant kuo daugiau žmonių įvilioti į pinkles.

Kaip saugiai naudotis mokėjimo priemonėmis ir mokėjimo paslaugomis el. erdvėje bei nepatekti į sukčių tinklą?

Niekam neatskleiskite savo prisijungimo duomenų̨, apimančių prisijungimo prie savitarnos svetainės duomenis, PIN kodus, el. bankininkystės naudotojo ID ir pan. Nesidalinkite tokio pobūdžio informacija su trečiaisiais asmenimis. Neužsirašinėkite, nesiųskite el. paštu, SMS žinute ar kitaip nesidalinkite ir neišsaugokite kodų ir slaptažodžių, naudojamų Jūsų kompiuterio ar telefono ekrano atrakinimui. Susikurkite sudėtingus slaptažodžius, kuriuos sunku atspėti, juos įsiminkite bei reguliariai keiskite. Kurdami PIN kodus, būtinai rinkitės atsitiktinių skaičių derinius. Nenaudokite tokių derinių kaip 1010, 1234, savo gimimo metų, adreso skaičių, kitos asmeninės ar lengvai atspėjamos informacijos. Venkite įrašyti asmeninio pobūdžio informaciją viešo naudojimo kompiuteriuose. Prieš spausdami ant gautų interneto nuorodų įsitinkinkite, kad tai nėra apgaulė. Niekada neįvedinėkite PIN kodų ar kitų duomenų puslapiuose, kurių patikimumu nesate visiškai tikras, net jei nuoroda į juos gauta iš patikimo žmogaus.

Kur kreiptis jei tapau sukčiavimo auka?

Supratę, kad galėjote būti apgauti, nedelsdami kreipkitės į mus el. paštu [email protected], tel. Nr. +370 611 21802, taip pat sąskaitą tvarkantį banką ar finansų įstaigą ir policiją. Veikite neatidėliotinai ir išsamiai paaiškinkite aplinkybes. Tai itin svarbu siekiant sustabdyti operacijas ir (ar) atgauti pinigus.

Kas yra tarptautinės sankcijos?

Tarptautinės sankcijos – nekarinio poveikio ribojamosios priemonės, kuriomis siekiama užtikrinti tarptautinę taiką ir saugumą bei pagarbą žmogaus teisėms.

UAB Elektroninių mokėjimų agentūra, kuri vykdo mokėjimus e.ignitis.lt savitarnos svetainėje, taiko šias tarptautines sankcijas:

  • Jungtinių Tautų sankcijas. 
  • Europos Sąjungos sankcijas.
  • JAV finansines sankcijas

Mokėjimo duomenims sutampant su objektu, įtrauktu į tarptautinius sankcijų sąrašus, mokėjimas stabdomas ir prašoma pateikti papildomą informaciją: pilną mokėtojo vardą ir pavardę, gimimo datą, kitus duomenis   ar dokumentus. Gavus reikiamą informaciją, mokėjimas įvykdomas ne vėliau nei per 2 darbo dienas.

Kas bus nepateikus prašomos informacijos?
Negavus šios informacijos, mokėjimas negalės būti įvykdytas. Tokio mokėjimo grąžinimas (jei reikiama informacija bus gauta iš kitų šaltinių) gali užtrukti iki trijų savaičių – kitu atveju, lėšos liks sulaikytos tol, kol mokėtojas pateks reikiamą informaciją.
 

Kur kreiptis, jei turiu žinių, kad EMA paslaugos naudojamos pinigų plovimui, teroristų finansavimui arba, naudodamasis EMA paslaugomis, nukentėjau nuo sukčių?

Jei Jums tapo žinoma, kad EMA paslaugos naudojamos pinigų plovimui, teroristų finansavimui arba nukentėjote nuo sukčių, apie tai reikėtų pranešti elektroniniu paštu [email protected].

Kodėl nepavyksta atlikti mokėjimo arba jis grąžinamas atgal?

Atsiskaitant banko pavedimu nurodomas netikslus krepšelio numeris ar mokėtina suma
Kad žinotume, už ką norite atsiskaityti, pavedime turi būti tiksliai nurodytas mokėjimų krepšelio numeris, ir pavedimo suma turi sutapti su krepšelio suma. Kitu atveju, pavedimas grąžinamas į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo gautas, per 2 d. d.

Tas pats krepšelis apmokamas kelis kartus
Vienas krepšelis gali būti apmokėtas tik vieną kartą, visi kiti mokėjimai už tą patį krepšelį grąžinami į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo gauti, per 2 d.d.

Viršytas 1000 eurų mokėjimo limitas
Viena iš priežasčių kodėl nepavyksta atlikti mokėjimo, gali būti viršytas mokėjimo limitas. Vartotojas per 24 val. laikotarpį per Sistemą gali sumokėti iki 1000 Eur (limitas nustatytas vadovaujantis 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/847 dėl informacijos, teikiamos pervedant lėšas, ir kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1781/2006). Kuriant Mokėjimo krepšelį, mokėtinų sumų visumai pasiekus šią ar didesnę sumą, Sistema automatiškai informuoja Vartotoją apie viršytą limitą ir Mokėjimo krepšelis nėra suformuojamas. Jeigu Vartotojas per 24 val. laikotarpį atlieka kelis atskirus mokėjimus ir bendra jų suma viršija limitą, viršijantys limitą mokėjimai grąžinami į Vartotojo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo pervestos, per vieną darbo dieną nuo lėšų gavimo į EMA Surenkamąją sąskaitą momento.

Didesnį nei 1000 Eur mokėjimą už sunaudotą elektros energiją ir dujas galite atlikti:

  • savo el. bankininkystėje: mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite įmokų ir mokesčių formą bei nurodykite lėšų gavėją UAB „Ignitis“ arba įveskite įmokos kodą (103500 mokant už elektrą, 10001 – mokant už dujas);
  • tiesioginiu bankiniu pavedimu, lauke „Mokėtojo kodas“ būtinai nurodant Kliento kodą. Vienu mokėjimu per banką galite atsiskaityti tik už vieną elektros ar dujų sutartį. Netiksliai nurodžius kliento kodą arba įrašius kelis kodus viename pavedime, mokėjimo negalėsime atpažinti ir įskaityti. Įmokoms už elektrą - LT29 7300 0100 0243 7047, įmokoms už dujas - LT61 7300 0100 0063 4114 („Swedbank” AB). Lėšų gavėjas UAB „Ignitis“.

Nepriimtina mokėtojo finansų įstaigos jurisdikcija
Naudotis EMA Paslaugomis gali tik fiziniai asmenys, kurių mokėjimo paslaugų teikėjai yra įsisteigę Europos Sąjungoje / Europos ekonominėje erdvėje. Europos Sąjungos narių valstybių sąrašą galima rasti čia.
Europos ekonominei erdvei priklausančių valstybių duomenis galima rasti čia.

Nepateikta prašoma informacija dėl mokėjimo
Platesnė informacija pateikta čia: 
Pinigų plovimo prevencija
Tarptautinės sankcijos

Kodėl nuo 2023-12-01 nebegalima atsiskaityti mokėjimo kortele?

Mokėjimų kortele atsisakome, siekdami užtikrinti tinkamą Lietuvos banko gairių bei įsigaliosiančių Valstybinės mokesčių inspekcijos taisyklių dėl tarptautinių mokėjimo operacijų laikymąsi. Kviečiame jau dabar pasirinkti kitą Jums patogų atsiskaitymo būdą, pavyzdžiui, el. bankininkystę. 

DUK Temos

Ar žinojote, kad IGNITIS Savitarnoje galite:

  • Atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijos ir kitas namų paslaugas
  • Pasirašyti sutartis
  • Sužinoti savo planą, tarifą, suvartojimo statistiką
  • Peržiūrėti mokėjimų istoriją
  • Deklaruoti skaitiklio rodmenis
  • Pasikeisti turimą elektros planą
  • Ir daug daugiau
Prisijungti
Ignitis savitarna