Savitarna

Visuomeninio tiekimo savitarna

Paslaugų valdymas

Kodėl atnaujintoje „Ignitis“ savitarnoje visuomeninio tiekimo sutartys yra atskirtos?

Visuomeninis tiekimas yra atskira licencijuojama veikla, todėl savo savitarnoje šias sutartis atskyrėme. Pasibaigus elektros rinkos liberalizavimo procesui ir visiems klientams pasirinkus nepriklausomus elektros tiekėjus, nuo 2026 m. sausio 1 d. visuomeninio tiekimo paslaugos nebeliks.

Jei turite:

  • tik visuomeninio tiekimo sutartį ar mokate tik už bendrosioms namo reikmėms suvartotą elektros energiją – junkitės į e.ignitis.lt savitarną – pakliūsite į jums įprastą aplinką, kur rasite savo visuomeninio tiekimo sutartį.
  • tik nepriklausomo tiekimo, gamtinių dujų tiekimo sutartį bei kitų paslaugų teikėjų sutartis – junkitės į mano.ignitis.lt savitarną;
  • ir visuomeninio tiekimo sutartį, ir kitų paslaugų teikėjų sutartis (tame tarpe ir nepriklausomo tiekimo ar dujų tiekimo) – junkitės į bet kurią iš dviejų savitarnų ir vieno mygtuko paspaudimu pakeiskite savitarną į tą, kurios sutarties ar paslaugų ieškote. Pavyzdžiui – prisijungus į e.ignitis.lt ir norint apmokėti kitų paslaugų teikėjų sąskaitas, spauskite puslapio apačioje, kairėje pusėje esantį mygtuką ir persijunkite į mano.ignitis.lt savitarną, kur ir rasite savo kitų paslaugų teikėjų sąskaitas. Norint grįžti į visuomeninio tiekimo savitarną, spauskite tą patį mygtuką (jo pavadinimas bus pasikeitęs į „Visuomeninis tiekimas“).

3_kodel

Kur dingo mano nepriklausomo tiekimo / gamtinių dujų / kitų paslaugų teikimo sutartys?

Šios jūsų sutartys buvo perkeltos į mano.ignitis.lt savitarną. Sutartis pasieksite bei deklaruoti ir apmokėti sąskaitas galėsite vieno mygtuko paspaudimu persijungę į mano.ignitis.lt savitarną:

mano_ignt_vieta

Norėdami grįžti atgal į savitarną, kurioje yra jūsų Visuomeninio elektros tiekimo sutartis, spauskite ten pat esantį mygtuką (jo pavadinimas bus pasikeitęs į „Visuomeninis tiekimas“):

mano_visuomen

Kaip sudaryti nepriklausomo tiekimo ar gamtinių dujų tiekimo sutartį savitarnoje?

Norėdami sudaryti nepriklausomo elektros tiekimo, gamtinių dujų tiekimo sutartis ar prisidėti kitus paslaugų teikėjųs (pvz. komunalines paslaugas), persijunkite į mano.ignitis.lt savitarną (2), spauskite kairėje pusėje esančiame meniu „Sudaryti sutartį“ (1) ir prisidėkite norimą paslaugos teikėją ar sudarykite elektros / dujų tiekimo sutartį.

sudaryt_ign_visuomeniniam

Kaip deklaruoti visuomeninio elektros tiekimo rodmenis savitarnoje?

SVARBU! Jei pas jus įrengtas išmanusis elektros skaitiklis – elektros rodmenų deklaruoti nereikia. Jie bus nuskaitomi automatiškai.

Elektros skaitiklio rodmenis deklaruokite pagrindiniame savitarnos lange – pasirinktos sutarties skiltyje „Rodmenys“ (nuo – iki) spauskite ant „Iki“ langelio ir įveskite skaičius, kuriuos matote savo skaitiklyje. 
kaip_deklaruoti

Jei norite deklaruoti rodmenis ir iš karto atlikti mokėjimą, puslapio apačioje paspauskite ant nuorodos „Deklaruoti ir mokėti“. Susiformuos mokėjimo krepšelis, kurį galėsite apmokėti pasirinkę jums tinkantį mokėjimo būdą.

nauji mok budai

Jei norite tik deklaruoti rodmenis ir palaukti, kol bus suformuota sąskaita, ekrano apačioje spauskite ant nuorodos „Deklaruoti Ignitis rodmenis“. Sąskaitą suformuosime iki mėnesio 10 dienos.

Kaip deklaruoti elektros suvartojimą už artimąjį savitarnoje?

Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange spauskite „Pridėti naują“:

naujas_langas

Atsiradusiame lange pridėkite paslaugos teikėją ir įrašykite artimojo kliento kodą ir vardą, spauskite „Pridėti“.

prideti_nauja_tiekeja

Jei norite prisidėti artimojo Visuomeninio elektros tiekimo sutartį, žingsnius atlikite savo e.ignitis.lt paskyroje. Jeigu norite prisidėti artimojo, kuris turi Nepriklausomo elektros / dujų tiekimo sutartį ar kitų paslaugų teikėjų sutartis, žingsnius atlikite persijungę į mano.ignitis.lt aplinką (daugiau skaitykite čia).

Kaip prisidėti visuomeninio elektros tiekimo sutartį savitarnoje?

Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange spauskite nuorodą „Pridėti naują“:

7_pridetinauja

Atsidariusiame lange įveskite reikiamus duomenis:

7_beklaidu

Kaip parsisiųsti, pasirašyti sutartį ir atlikti kitus veiksmus?

 Pagrindiniame savitarnos lange, norimos sutarties skiltyje pasirinkite Pakeitimai ir užsakymai → Atsisiųsti sutartį. 

Pakeitimai ištrinti

Kaip atsiskaityti už visuomeninį elektros tiekimą?

Pagrindiniame savitarnos e.ignitis.lt lange prie pridėtos sutarties matysite mokėtiną sumą už suvartotą elektrą.
Už elektrą įmokos priimamos nemokamai.

Moketi_VT

Svarbu:

  • savitarnoje suma už bendrosioms namo reikmėms suvartotą elektrą jau bus įtraukta į bendrą mokėtiną sumą už elektrą. Jei norite pridėti praeitų laikotarpių neapmokėtą bendrųjų reikmių sumą, tiesiog pakoreguokite skaičių lange „Mokėtina suma“;
  • galite koreguoti laukelį „Mokėtina suma“, jei norite apmokėti mažesnę ar didesnę sumą. Jei jūsų suma viršija 1000 eurų, mokėjimą atlikite per kelis kartus;
Kaip peržiūrėti elektros sąskaitas?

Sąskaitų ir mokėjimų istoriją rasite savitarnoje, meniu juostoje paspaudę „Istorija“, „Sąskaitos ir mokėjimai“:

sask_istorija

Jeigu turite daugiau nei vieną elektros sutartį, čia matysite bendrą sąskaitų ir mokėjimų sąrašą. Norėdami peržiūrėti konkrečios sutarties sąskaitų istoriją, tai galite padaryti iš sąrašo pasirinkę norimą sutartį:

sask_objektu_listas

Kur rasti sąskaitų ir mokėjimų istoriją?

Sąskaitų ir mokėjimų istoriją rasite savitarnoje, meniu juostoje paspaudę „Istorija“, „Sąskaitos ir mokėjimai“:

sask_istorija

Jeigu turite daugiau nei vieną elektros sutartį, čia matysite bendrą sąskaitų ir mokėjimų sąrašą. Norėdami peržiūrėti konkrečios sutarties sąskaitų istoriją, tai galite padaryti iš sąrašo pasirinkę norimą sutartį:

sask_objektu_listas

Kaip peržiūrėti elektros suvartojimo istoriją?

Pagrindiniame savitarnos lange esančioje meniu juostoje pasirinkite skiltį „Istorija“ ir spauskite nuorodą „Suvartojimo istorija“. Praeito mėnesio duomenys pateikiami, kuomet suformuojama sąskaita.

suvartojimo_istor

Atsidariusiame „Suvartojimo istorija“ (1) lange peržiūrėkite savo objekto suvartojimo istoriją, o jeigu turite daugiau nei vieną elektros objektą – išskleiskite meniu ir pasirinkite, kuriame objekte norite peržiūrėti suvartojimą (2).

vartojimas_objektuose

Atsidariusiame lange užvedę pelės žymeklį ant norimo mėnesio stulpelio, matysite einamųjų metų elektros suvartojimo istoriją, kurią, paspaudę mygtuką „Palyginti su praeitais metais“, galėsite palyginti su praėjusių metų laikotarpiu (jeigu buvo vartojimas).

vartojimas_metai

Jeigu esate gaminantis vartotojas, Jums bus rodomas ne tik suvartotas elektros energijos kiekis, bet ir į tinklą pateiktas kiekis, kuriuos taip pat galėsite palyginti su praėjusių metų laikotarpiu.

gaminantys_metai

Kaip užsisakyti elektros atsiskaitymo pažymas?

Elektros atsiskaitymo pažymą galite lengvai ir greitai užsisakyti pagrindiniame savitarnos lange. Prie sutarties paspauskite „Pakeitimai ir užsakymai“ ir pasirinkite nuorodą „Užsisakyti pažymą apie atsiskaitymą“.

uzsakyti_atsiskaityma

Atsidariusiame lange matysite anksčiau užsakytas pažymas. Norėdami užsakyti naują pažymą, spauskite mygtuką „Nauja pažyma“.

pazyma_atsiskaitymas

Formoje pažymėkite objektą, kuriam norite užsakyti pažymą, pasirinkite laikotarpį (didžiausias galimas laikotarpis – 12 mėnesių, ilgesniam laikotarpiui formuokite atskiras pažymas) ir spauskite mygtuką „Užsakyti“. Sėkmingai užsakę pažymą, matysite pranešimą, jog užsakymas priimtas.

pazyma_uzsakyta

Pažymos reikalingos:

  • parduodant nekilnojamąjį turtą ir norint patvirtinti, kad neturite įsiskolinimų už elektrą objekte, ir kuriose matytųsi paskutinio mėnesio balansas;
  • siekiant patvirtinti, kad objektas yra negyvenamas ir jame nėra vartojama elektra (paprastai teikiama atliekų tvarkymo ar kitų komunalinių paslaugų teikėjams).
Kaip užsisakyti elektros laikiną nevartojimą?

Laikiną nevartojimą savitarnoje galite užsisakyti pagrindiniame savitarnos lange, prie sutarties paspaudę „Pakeitimai ir užsakymai“ ir pasirinkite nuorodą „Užsakyti laikiną nevartojimą“:

laikin_nevart

Užsakymo formoje nurodykite laikotarpį, nuo kada iki kada nevartosite elektros objekte, pasirinkite, kokiu būdu norite gauti pranešimą apie paslaugos termino pabaigą:

nevartojimas_usakymas

Svarbu: jei jau turite užsakytą laikino nevartojimo paslaugą, ją pratęsti galėsite tik pasibaigus prieš tai užsakytos paslaugos terminui.

Kaip atnaujinti sutarties kontaktinius duomenis savitarnoje?

Pagrindiniame savitarnos lange prie norimos sutarties spauskite Pakeitimai ir užsakymai → Keisti kontaktus. Atsidariusioje formoje atnaujinkite savo telefono numerį, el. pašto adresą ir spauskite mygtuką „Išsaugoti“.

keisti_kontaktus

keisti_kontakt_lentel

Jeigu norite pakeisti sąskaitos už elektros energiją gavimo būdą bei adresą, prie norimos sutarties paspauskite Pakeitimai ir užsakymai → Valdyti sąskaitas. Atsidariusioje formoje pasirinkite sąskaitos gavimo būdą, nurodykite adresą (el. pašto adresą, jei sąskaitą pageidaujate gauti el. paštu arba popierinės sąskaitos pristatymo adresą, jei sąskaitą pageidaujate gauti paprastu paštu) ir spauskite „Išsaugoti“.

Kaip peržiūrėti elektros sąskaitas (verslo klientams atsiskaitantiems buitinių vartotojų kainomis)?

PVM sąskaitą faktūrą rasite prisijungę prie savitarnos paskyros (kaip prisijungti – skaitykite čia). 

Prisijungę prie verslo paskyros, meniu juostoje spauskite „Mokėjimai“ ir pasirinkite „Sąskaitos ir mokėjimai“:

komerc_mokejimai_1

Atsidariusiame lange, prie norimo mėnesio sąskaitos, išplėstinės skaičiuotės stulpelyje spauskite „Užsakyti“:

uzsakyti_sask_1

Kol sąskaitos ir išplėstinės skaičiuotės dokumentai formuojami, rodoma „Ruošiama“ ir atnaujinimo ženkliukas. Įprastai dokumentai paruošiami iki 1 val., bet, dėl tam tikrų sutrikimų, dokumentų paruošimas gali užtrukti ir ilgiau:

sask_ruosiama_1

Kai dokumentai suformuojami, jie matomi:

  • sąskaitos PDF formatu;
  • išplėstinės skaičiuotės PDF ir XLS formatais. 

sask_formatai_1

 

Registracija ir paskyros valdymas

Kaip susikurti paskyrą ir prisijungti prie savitarnos?

Susikurkite paskyrą:

  • pradiniame savitarnos prisijungimo lange paspauskite nuorodą „Registruokitės“

VT_registruotis

  • atsivėrusiame registracijos lange pasirinkite vieną iš registracijos būdų: el. paštu ir slaptažodžiu, Mobile-ID, Smart-ID, el. bankai (Swedbank, SEB, Luminor, Šiaulių bankas) socialinių tinklų paskyros. Atlikite tolimesnius registracijos veiksmus ir patogiai naudokitės visomis savitarnos e.ignitis.lt paslaugomis.

Kaip užsiregistruoti savitarnoje, jeigu turite Mobile-ID (mobilųjį parašą):

  • įveskite savo tel. numerį ir asmens kodą bei spauskite registruotis;
  • ekrane pamatysite kontrolinį kodą – toks pats atsiras ir jūsų telefone – jį patvirtinkite PIN kodu;
  • atlikus veiksmus, būsite nukreipti registracijos anketą, kur turėsite įvesti registracijai reikalingus kontaktus bei sutikti / nesutikti gauti rinkodaros pasiūlymus;
  • užsiregistravus, nurodytu el. pašto adresu gausite registraciją patvirtinantį laišką. Laiško viduje rasite mygtuką „Aktyvuoti paskyrą“ ir būsite nukreipti į savitarną, kur galėsite įtraukti jums priklausančius objektus.

Kaip prisijungti prie savitarnos kuomet jau užsiregistravote:

  • dažniausiai interneto naršyklė būna įsiminusi, kad jūs jau prisiregistravęs ir belieka įvesti savo prisijungimo duomenis;
  • jeigu ne - spauskite žodį „Prisijunkite“:

Ką daryti susikūrus paskyrą? 
Registracijos metu patvirtinsite savo tapatybę, sistema jus atpažins ir į paskyrą automatiškai pridės jūsų vardu sudarytas elektros sutartis.

Kaip pakeisti prisijungimo el. paštą ar vartotojo vardą?

Pagrindiniame e.ignitis.lt lange, dešiniame kampe paspauskite ant paskyros naudotojo vardo ir pavardės ir pasirinkite „Mano paskyra“. Čia galite koreguoti prisijungimo vardą (el. pašto adresą). Jį pakeitę, paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.

kaip_pakeisti

Pakeitus prisijungimo vardą, gausite automatinį pranešimą, kuriame prašysime šį pokytį patvirtinti.

Patvirtinsite paspaude

Kaip atsinaujinti paskyros slaptažodį?

Pagrindiniame e.ignitis.lt lange, dešiniame kampe paspauskite ant paskyros naudotojo vardo ir pavardės ir pasirinkite „Mano paskyra“ → „Slaptažodžio keitimas“. Įveskite dabar naudojamą slaptažodį ir sugalvokite naują.
Svarbu: slaptažodį turi sudaryti bent viena didžioji raidė, bent vienas skaitmuo ir ne mažiau nei 8 simboliai.
Viską atlikę, nepamirškite išsaugoti savo pakeitimų.
pakeisti_slaptazodi

Kaip atblokuoti paskyrą?

Jei 5 kartus neteisingai suvesite prisijungimo prie paskyros slaptažodį, jūsų paskyros prieiga bus apribota 30-čiai minučių, po to vėl galėsite bandyti prisijungti.
Jei pamiršote slaptažodį, prieš vėl bandant prisijungti rekomenduojame susikurti naują slaptažodį – prisijungimo puslapyje spauskite nuorodą „Pamiršau slaptažodį“

Pamirsau

Kodėl jungiantis prie savitarnos reikia nustatyti tapatybę?

Norėdami naudotis savitarna e.ignitis.lt, turite nustatyti savo tapatybę. Tapatybės nustatymas yra reikalingas tam, kad būtume tikri, jog sistema naudojasi tikrasis paskyros savininkas ir joks kitas asmuo negalėtų pasinaudoti jūsų asmens duomenimis.

Tapatybės nustatymo būdai:

  • mobilusis parašas (Mobile-ID);
  • Smart-ID;
  • interneto bankai: Swedbank, SEB, Luminor ir Šiaulių bankas.
Kaip patvirtinti tapatybę?

Savo tapatybę patvirtinti galite:

  • Mobile-ID (mobiliuoju parašu);
  • Smart-ID;
  • interneto banke: Swedbank, SEB, Luminor, Šiaulių bankas.

Pasirinktę tapatybę tvirtinti Mobile-ID (mobiliuoju parašu), atsidariusiame lange įveskite prašomus duomenis ir, paspaudę „Patvirtinti tapatybę“, sekite tolimesnes instrukcijas savo kompiuterio ar mobilaus telefono ekrane:

mobile_ID

Pasirinktę tapatybę tvirtinti su Smart-ID, atsidariusiame lange įveskite prašomus duomenis ir, paspaudę „Patvirtinti tapatybę“, sekite tolimesnes instrukcijas savo kompiuterio ar mobilaus telefono ekrane:
smart_ID

Atkreipiame dėmesį. Tapatybę su Smart-ID patvirtinsite tik tuomet, jeigu jūsų Smart-ID paskyros tipas bus pilnos prieigos, kitaip vadinamas „Smart-ID kvalifikuotas elektroninis parašas“. Turint „Smart-ID Basic“ tipo paskyrą, savo tapatybės patvirtinti negalėsite. Kaip pakeisti Smart-ID paskyrą į pilnos prieigos, skaitykite čia. Jeigu savo paskyros keisti nenorite, pasirinkite kitą tapatybės tvirtinimo būdą.

Pasirinkę tapatybę tvirtinti interneto banke, pasirinkite iš esamo sąrašo savo banką ir atsidariusiame banko internetiniame lange suveskite prisijungimo duomenis. Suvedus duomenis, jūsų tapatybė bus patvirtinta.

Kaip prisijungti prie savitarnos verslo klientams (atsiskaitantiems buitinių vartotojų kainomis)?

Verslo klientai, atsiskaitantys buitinių vartotojų kainomis, prie savitarnos gali prisijungti https://e.ignitis.lt/ skirtuke „Verslui“ paspaudus nuorodą „Elektros savitarna (buitinių vartotojų kainomis)“:

vt_komerc_prisijung

„Prisijungimo būdas“ išskleidžiamas per rodykles ir galima pasirinkti vieną iš būdų: „Prisijungimo vardas ir slaptažodis“ arba „Prisijungti per e. banką ar e. valdžios vartus“:

VT_komerc_budai_2

Jeigu yra žinomas prisijungimo vardas ir slaptažodis juos reikia suvesti į atitinkamus laukus (1) ir paspausti „Prisijungti“ (2). Jeigu pamiršote prisijungimo slaptažodį, galima pasinaudoti slaptažodžio priminimo funkcija (3):

komerc_prisijungimas_1

Pasirinkus prisijungimo būdą „Prisijungti per e. banką ar e. valdžios vartus“ spaudžiama „Prisijungti“:

komerc_jungiasi_1

Tai atlikus, atsidaro langas, kur galima pasirinkti prisijungimo būdą ir suvesti reikiamus duomenis:

komerc_budai_1

 

Kaip savitarnoje, turint verslo paskyrą, pasikeisti prisijungimo vardą ir slaptažodį?

Prisijungę prie verslo paskyros, dešiniame viršutiniame kampe spauskite „Nustatymai“:

komerc_nustatymai_1

Kairėje pasirinkite skiltį „Prisijungimo duomenys“ ir pasikeiskite prisijungimo vardą bei susigalvokite naują slaptažodį. Keitimus patvirtinkite paspausdami mygtuką „Išsaugoti“:

nustatymai_issaugoti_1

Kiti klausimai

Kur galima rasti Kliento kodą ir objekto numerį?

Šią informaciją galite pasitikrinti net keliais būdais:

  • pagrindiniame savitarnos deklaravimo ir mokėjimo lange, prie norimos sutarties (jei esate gaminantis vartotojas, reikiamą informaciją rasite kituose žemiau pateikiamuose šaltiniuose):

kur_rast_kk

  • gaunamose sąskaitose:

KK-saskait

  • Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje ir Objektų sąrašo sutarties priede:

KK-sutart

KK_objekt

Kaip matyti savitarnoje, ar mokėjimas gautas?

 Atliktų mokėjimų istoriją galite pasitikrinti pagrindiniame savitarnos lange, meniu juostoje pasirinkę skiltį Istorija → Sąskaitos ir mokėjimai → Mokėjimai savitarnoje. Jei krepšelis apmokėtas, matysite statusą „Apmokėta“.
ar_gautas

Ką daryti, jei tas pats mokėjimas per klaidą buvo atliktas kelis kartus?

Sistemoje matysime, kad įmoka už tą patį mokėjimo krepšelį buvo atlikta kelis kartus, ir antrą kartą atlikta įmoka jums bus grąžinta. Mokėjimas grąžinamas automatiškai per 2 darbo dienas. Apie grąžinimą jus informuosime jūsų paskyroje nurodytu el. paštu.

Kodėl iš banko sąskaitos lėšos nuskaitytos, bet savitarnoje vis dar matoma „Mokėtina suma“?

Kai įmoka yra perduodama paslaugų teikėjams ir užskaitoma, informacija savitarnoje paprastai atsinaujina per kelias darbo dienas.

El. paštu, kurį esate nurodę savo paskyroje, gausite mokėjimą patvirtinantį pranešimą su mokėjimo išklotine. Visų atliktų mokėjimų istoriją galite pasitikslinti pagrindiniame savitarnos lange, meniu juostoje pasirinkę skiltį Istorija → Sąskaitos ir mokėjimai → Mokėjimai savitarnoje.
ar_mokejimas

Kaip sužinoti, už ką yra nurodoma elektros „Mokėtina suma“?

Sąskaitų ir mokėjimų istoriją savitarnoje rasite paspaudę nuorodą sąskaitos ir mokėjimai arba viršutiniame meniu pasirinkę „Istorija“ → „Sąskaitos ir mokėjimai“.
Peržiūrėti paskutinę išrašytą ir neapmokėtą sąskaitą, galite ir deklaravimo lange prie sutarties pasirinkę atitinkamai: „Sąskaita už elektros energiją“. 

Perziureti paskutine saskaita

Kodėl galėjo pasikeisti visuomeninio tiekimo elektros „Mokėtina suma“?

Paprastai mokėtina suma pasikeičia, jei:

  • atsiskaitote pagal suvartojimo vidurkį (visuomeniniame tiekime jis įjungiamas atskirai užsisakius) ir deklaruojate didesnį ar mažesnį skaitiklio rodmenį. Tokiu atveju jums naujai perskaičiuojamas suvartojimas ir „Mokėtina suma“ per mėnesį;
  • buvo nurašyti jūsų skaitiklio rodmenys ir pagal tai perskaičiavome „Mokėtiną sumą“;
  • įvertinome ir įtraukėme jūsų turimą skolą ar permoką;
  • suvartojote daugiau elektros nei įprastai.
Kodėl savitarnoje neatsinaujino rodmenys po skaitiklio keitimo?

Savitarnoje atsinaujinusius rodmenis matysite, kai jums suformuosime sąskaitą už suteiktas paslaugas. Paprastai duomenys atsinaujina per 2 darbo dienas po sąskaitos pateikimo.

Kas yra pinigų plovimo prevencija?

Pinigų plovimas – tai veiksmai, kuriais siekiama legalizuoti arba paslėpti pajamų iš nusikalstamos veikos arba kitokio nusikalstamu būdu įgyto turto kilmę.

Teroristų finansavimas – tai tiesioginis arba netiesioginis finansinių lėšų ar kito turto kaupimas arba realizavimas, tuo siekiant jį visiškai ar iš dalies panaudoti, arba žinant, kad tokios lėšos ar turtas bus panaudotas vieno ar kelių teroristinių aktų vykdymo tikslais, arba kad jis bus perduotas teroristų grupei ar pavieniams teroristams.

UAB Elektroninių mokėjimų agentūra, kuri vykdo mokėjimus e.ignitis.lt savitarnos svetainėje, kaip įpareigotasis subjektas yra atsakinga už kovą su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu.

„Pažink savo klientą“ – tai principas, skirtas apsaugoti finansų įstaigas ir ekonomiką nuo galimos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos.
Jūsų pateikti duomenys padės mums atitikti teisės aktų reikalavimus, pagal kuriuos privalome:

  • pažinti savo klientą ir suprasti, koks yra jo/jos santykio su paslaugos teikėju tikslas ir pobūdis;
  • turėti naujausią ir tiksliausią informaciją apie klientą, kuri leistų atsakingai vertinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikas bei suteiktų galimybę laiku apsaugoti klientus.

Klientai gali būti prašomi pateikti įvairią informaciją – nuo savo kontaktinių duomenų iki konkrečių finansinių operacijų detalių. Ši informacija kruopščiai saugoma ir nenaudojama rinkodaros ar kitais, su saugumu nesusijusiais tikslais. Prašomi užpildyti Klientų klausimynai yra sudaryti atitinkamai fiziniams bei juridiniams asmenims. Identifikuojant fizinį asmenį gali būti paprašyta pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Identifikuojant juridinį asmenį, surenkama informacija, patvirtinanti duomenis apie kliento įsteigimą, buveinės adresą, veiklos rūšį,  iš Juridinių asmenų registro. Minėtus dokumentus klientas turi pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu (pvz. pasinaudojant adoc.archyvai.lt, dokobit.lt ar gosign.lt svetainėse siūlomais funkcionalumais).

Kas bus, jei atsisakysiu pateikti prašomus duomenis?

Remiantis Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo  9 straipsnio 18 punktu, draudžiama vykdyti sandorius, užmegzti ar tęsti dalykinius santykius su klientu, kuris nepateikia duomenų apie lėšų (turto) kilmę, operacijų pobūdį, dalykinius santykius su sandorio šalimis, informaciją apie įmonės valdymo struktūrą ir tikruosius naudos gavėjus ar kitos aktualios informacijos, pateikia ne visus duomenis arba jie yra neteisingi. To paties įstatymo 18 straipsnis nurodo, kad tais atvejais, kai klientas vengia arba atsisako pateikti papildomą informaciją, galime atsisakyti atlikti pinigines operacijas, nutraukti sandorius ar dalykinius santykius.

Ką reiškia sąvoka „politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo“?

Politiškai pažeidžiami (paveikiami) asmenys – tai fiziniai asmenys, kurie šiuo metu vykdo arba per pastaruosius 12 mėnesių vykdė svarbias viešąsias pareigas kokiose nors valstybės ir (arba) tarptautinėse įstaigose, ir jų artimieji šeimos nariai arba artimi pagalbininkai. Svarbių viešųjų pareigų sąrašą viešai skelbia Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie LR VRM.
Artimieji šeimos nariai – sutuoktinis, asmuo, su kuriuo yra įregistruota partnerystė (toliau – partneris), tėvai, broliai ir seserys, vaikai ir vaikų sutuoktiniai, vaikų partneriai.
Artimas pagalbininkas – asmuo, su kuriuo politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo vykdo bendrą verslo veiklą arba palaiko įvairius darbo ar verslo ryšius. 

Kas yra įmonės tikrasis naudos gavėjas?

Naudos gavėju visais atvejais laikomas fizinis asmuo, kuriam priklauso įmonė ar kuris ją valdo tiesiogiai ar netiesiogiai, turėdamas pakankamą akcijų arba balsavimo teisių procentinę dalį. Fizinis asmuo, kuris turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas tiesioginiu savininku. Fizinis asmuo, kontroliuojantis įmonę, kuri turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę kaip 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas netiesioginiu savininku.
Tais atvejais, kai nėra galimybių nustatyti fizinių asmenų, kurie turi 25 procentus ir vieną akciją, arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, tikruoju naudos gavėju nustatomas vyresniojo vadovo pareigas einantis fizinis asmuo, įprastai – įmonės vadovas.

Kokie dažniausi sukčiavimo būdai?

Sukčiai dažnai siunčia suklastotus elektroninius laiškus ar SMS žinutes, atrodančias panašiai, kaip jūsų finansų ar kredito įstaigos ar kitų naudojamų paslaugų tiekėjų siunčiama informacija. Taip siekiama iš jūsų išgauti internetinio banko prisijungimo duomenis, patvirtinti sukčių atliekamus pavedimus ir pan. Atidžiai įvertinkite visą informaciją, gautą nuotolinėmis ryšio priemonėmis: peržiūrėkite informacijos siuntėjo duomenis, bendrą el. laiško struktūrą. Lietuvoje veikiančios finansų ir kredito įstaigos niekada neprašys jūsų atskleisti prisijungimo prie banko sąskaitos duomenų ar atlikti mokėjimo pavedimą – jei sulaukėte tokio prašymo, jį ignoruokite.
Sukčiai, prisistatantys jūsų finansų įstaigos arba valstybės institucijos atstovais, mėgina užmegzti kontaktą ir taip priversti pasidalyti asmenine, finansine arba prisijungimo informacija. Niekada nepasiduokite emocijoms, neatsakinėkite į klausimus, jei nesate tikri, su kuo kalbate.
Sukčiai įsilaužia į elektroninį susirašinėjimą tarp dviejų šalių, pavyzdžiui, tarp prekės pirkėjo ir pardavėjo, ir, sulaukę patogaus momento, informuoja mokėtoją apie pasikeitusią banko sąskaitą. Sulaukus panašaus el. laiško pirmiausiai tiesiogiai susiekite su prekės ar paslaugos tiekėju.
Finansų specialistai, tvarkydami finansus, gali būti mėginami apgauti sulaukiant neplanuoto skambučio iš tariamo įmonės vadovo ar tariamo įmonės finansų specialisto, kuris prašo nedelsiant apmokėti sąskaitą faktūrą arba pervesti pinigų. Nepaisykite skambinančiojo skubinimo ar grasinimų ir neskubėkite, laikykitės įprastos mokėjimų tvarkos.
Daugiau informacijos galima rasti Lietuvos banko svetainėje.
 

Kaip atpažinti sukčius?

Savo sukčiavimo schemose nusikaltėliai dažniausiai naudoja skubos elementą, siekia sukelti stresą. Jie visada aiškins, kad pervedimo laukia dabar, kad pasiūlymas galioja tik specialiai jums ir tik šią valandą, kad investuoti turite tučtuojau, nes akcijų kainos kyla žaibiškai. Gavę skambutį ar raginimą veikti, visada sustokite ir pagalvokite.
Gavę laišką ar žinutę, tikrinkite, kas yra siuntėjas. Patikrinkite el. pašto adreso domeną, svetainės adresą. Sukčių naudojamuose adresuose visada bus klaidų, sukeistų raidžių, neaiškių simbolių.
Taip pat tikrindami informaciją,  įvertinkite ir atsiliepimus apie siūlomos paslaugos teikėją – įtarimų turėtų sukelti vien tik teigiami atsiliepimai, sėkmės istorijos arba tai, jog atsiliepimų nėra visai, ypač socialiniuose tinkluose. Gali būti, jog visi neigiami komentarai yra trinami, siekiant kuo daugiau žmonių įvilioti į pinkles.

Kaip saugiai naudotis mokėjimo priemonėmis ir mokėjimo paslaugomis el. erdvėje bei nepatekti į sukčių tinklą?

Niekam neatskleiskite savo prisijungimo duomenų̨, apimančių prisijungimo prie savitarnos svetainės duomenis, PIN kodus, el. bankininkystės naudotojo ID ir pan. Nesidalinkite tokio pobūdžio informacija su trečiaisiais asmenimis. Neužsirašinėkite, nesiųskite el. paštu, SMS žinute ar kitaip nesidalinkite ir neišsaugokite kodų ir slaptažodžių, naudojamų Jūsų kompiuterio ar telefono ekrano atrakinimui. Susikurkite sudėtingus slaptažodžius, kuriuos sunku atspėti, juos įsiminkite bei reguliariai keiskite. Kurdami PIN kodus, būtinai rinkitės atsitiktinių skaičių derinius. Nenaudokite tokių derinių kaip 1010, 1234, savo gimimo metų, adreso skaičių, kitos asmeninės ar lengvai atspėjamos informacijos. Venkite įrašyti asmeninio pobūdžio informaciją viešo naudojimo kompiuteriuose. Prieš spausdami ant gautų interneto nuorodų įsitinkinkite, kad tai nėra apgaulė. Niekada neįvedinėkite PIN kodų ar kitų duomenų puslapiuose, kurių patikimumu nesate visiškai tikras, net jei nuoroda į juos gauta iš patikimo žmogaus.

Kur kreiptis jei tapau sukčiavimo auka?

Supratę, kad galėjote būti apgauti, nedelsdami kreipkitės į mus el. paštu [email protected], tel. Nr. +370 611 21802, taip pat sąskaitą tvarkantį banką ar finansų įstaigą ir policiją. Veikite neatidėliotinai ir išsamiai paaiškinkite aplinkybes. Tai itin svarbu siekiant sustabdyti operacijas ir (ar) atgauti pinigus.

Kas yra tarptautinės sankcijos?

Tarptautinės sankcijos – nekarinio poveikio ribojamosios priemonės, kuriomis siekiama užtikrinti tarptautinę taiką ir saugumą bei pagarbą žmogaus teisėms.

UAB Elektroninių mokėjimų agentūra, kuri vykdo mokėjimus e.ignitis.lt savitarnos svetainėje, taiko šias tarptautines sankcijas:

  • Jungtinių Tautų sankcijas. 
  • Europos Sąjungos sankcijas.
  • JAV finansines sankcijas

Mokėjimo duomenims sutampant su objektu, įtrauktu į tarptautinius sankcijų sąrašus, mokėjimas stabdomas ir prašoma pateikti papildomą informaciją: pilną mokėtojo vardą ir pavardę, gimimo datą, kitus duomenis   ar dokumentus. Gavus reikiamą informaciją, mokėjimas įvykdomas ne vėliau nei per 2 darbo dienas.

Kas bus nepateikus prašomos informacijos?
Negavus šios informacijos, mokėjimas negalės būti įvykdytas. Tokio mokėjimo grąžinimas (jei reikiama informacija bus gauta iš kitų šaltinių) gali užtrukti iki trijų savaičių – kitu atveju, lėšos liks sulaikytos tol, kol mokėtojas pateks reikiamą informaciją.

Kur kreiptis, jei turiu žinių, kad EMA paslaugos naudojamos pinigų plovimui, teroristų finansavimui arba, naudodamasis EMA paslaugomis, nukentėjau nuo sukčių

Jei Jums tapo žinoma, kad EMA paslaugos naudojamos pinigų plovimui, teroristų finansavimui arba nukentėjote nuo sukčių, apie tai reikėtų pranešti elektroniniu paštu [email protected].

Kodėl nepavyksta atlikti mokėjimo arba jis grąžinamas atgal?

Atsiskaitant banko pavedimu nurodomas netikslus krepšelio numeris ar mokėtina suma
Kad žinotume, už ką norite atsiskaityti, pavedime turi būti tiksliai nurodytas mokėjimų krepšelio numeris, ir pavedimo suma turi sutapti su krepšelio suma. Kitu atveju, pavedimas grąžinamas į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo gautas, per 2 d. d.

Tas pats krepšelis apmokamas kelis kartus
Vienas krepšelis gali būti apmokėtas tik vieną kartą, visi kiti mokėjimai už tą patį krepšelį grąžinami į tą pačią sąskaitą, iš kurios buvo gauti, per 2 d.d.

Viršytas 1000 eurų mokėjimo limitas
Viena iš priežasčių kodėl nepavyksta atlikti mokėjimo, gali būti viršytas mokėjimo limitas. Vartotojas per 24 val. laikotarpį per Sistemą gali sumokėti iki 1000 Eur (limitas nustatytas vadovaujantis 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/847 dėl informacijos, teikiamos pervedant lėšas, ir kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1781/2006). Kuriant Mokėjimo krepšelį, mokėtinų sumų visumai pasiekus šią ar didesnę sumą, Sistema automatiškai informuoja Vartotoją apie viršytą limitą ir Mokėjimo krepšelis nėra suformuojamas. Jeigu Vartotojas per 24 val. laikotarpį atlieka kelis atskirus mokėjimus ir bendra jų suma viršija limitą, viršijantys limitą mokėjimai grąžinami į Vartotojo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo pervestos, per vieną darbo dieną nuo lėšų gavimo į EMA Surenkamąją sąskaitą momento.

Didesnį nei 1000 Eur mokėjimą už sunaudotą elektros energiją ir dujas galite atlikti:

  • savo el. bankininkystėje: mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite įmokų ir mokesčių formą bei nurodykite lėšų gavėją UAB „Ignitis“ arba įveskite įmokos kodą (103500 mokant už elektrą, 10001 – mokant už dujas);
  • tiesioginiu bankiniu pavedimu, lauke „Mokėtojo kodas“ būtinai nurodant Kliento kodą. Vienu mokėjimu per banką galite atsiskaityti tik už vieną elektros ar dujų sutartį. Netiksliai nurodžius kliento kodą arba įrašius kelis kodus viename pavedime, mokėjimo negalėsime atpažinti ir įskaityti. Įmokoms už elektrą - LT29 7300 0100 0243 7047, įmokoms už dujas - LT61 7300 0100 0063 4114 („Swedbank” AB). Lėšų gavėjas UAB „Ignitis“.

Nepriimtina mokėtojo finansų įstaigos jurisdikcija
Naudotis EMA Paslaugomis gali tik fiziniai asmenys, kurių mokėjimo paslaugų teikėjai yra įsisteigę Europos Sąjungoje / Europos ekonominėje erdvėje. Europos Sąjungos narių valstybių sąrašą galima rasti čia.
Europos ekonominei erdvei priklausančių valstybių duomenis galima rasti čia.

Nepateikta prašoma informacija dėl mokėjimo
Platesnė informacija pateikta čia: 
Pinigų plovimo prevencija
Tarptautinės sankcijos

Kodėl nuo 2023-12-01 nebegalima atsiskaityti mokėjimo kortele?

Mokėjimų kortele atsisakome, siekdami užtikrinti tinkamą Lietuvos banko gairių bei įsigaliosiančių Valstybinės mokesčių inspekcijos taisyklių dėl tarptautinių mokėjimo operacijų laikymąsi. Kviečiame jau dabar pasirinkti kitą Jums patogų atsiskaitymo būdą, pavyzdžiui, el. bankininkystę. 

DUK Temos

Ar žinojote, kad IGNITIS Savitarnoje galite:

  • Atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijos ir kitas namų paslaugas
  • Pasirašyti sutartis
  • Sužinoti savo planą, tarifą, suvartojimo statistiką
  • Peržiūrėti mokėjimų istoriją
  • Deklaruoti skaitiklio rodmenis
  • Pasikeisti turimą elektros planą
  • Ir daug daugiau
Prisijungti
Ignitis savitarna