Saulės energija

Saulės elektrinės

Koks optimalus modulių pasvirimo kampas?

Optimalus saulės modulių pasvirimo kampas yra 30–40 laipsnių tarp modulio ir horizontalios plokštumos, tačiau nedidelis nukrypimas nuo šio kampo žymių nuostolių nesudaro.

Kuri pasaulio kryptis efektyviausia saulės elektrinei ir kaip nuo to priklauso elektrinės efektyvumas?

Efektyviausiai saulės moduliai veikia, kai yra nukreipti į pietus, tačiau jų pasukimas į pietryčius ar pietvakarius žymaus efektyvumo sumažėjimo nesudaro. 
Dideli energijos gaminimo efektyvumo praradimai pastebimi modulius nukreipus į šiaurės, šiaurės vakarų ar šiaurės rytų kryptis, todėl saulės modulių įsirengti šiomis kryptimis nerekomenduojame.
 

Kaip panaudojama pagaminta energija?

Šviečiant saulei elektrinė gamina elektros energiją, kurią naudoja jūsų įrenginiai. Jeigu saulės elektrinė gamina daugiau elektros energijos nei tuo metu yra suvartojama, likusi nepanaudota energija yra pateikiama į skirstomuosius ESO tinklus. Jeigu jūsų namų vidaus įrenginiai vartoja daugiau energijos nei tuo metu pagamina saulės elektrinė, energijos skirtumas yra padengiamas iš ESO skirstomojo tinklo atgaunant anksčiau į tinklą pateiktą elektros energiją arba perkant ją iš pasirinkto tiekėjo įprasta tvarka ir kaina.

Kaip susikurti įtampos keitiklio įrangos stebėsenos programėlės paskyrą?

Jeigu turite „Fronius“ įtampos keitiklį:
– Jums reikia susikurti įrangos stebėsenos programėlės paskyrą su Jūsų sutartyje nurodytu elektroninio pašto adresu. Kaip tai padaryti, žiūrėkite šią video instrukciją.

Jeigu turite „Sungrow“ įtampos keitiklį:
– Jums reikia susikurti paskyrą su Jūsų sutartyje nurodytu elektroninio pašto adresu „iSolarCloud“ programėlėje arba svetainėje iSolarCloud.

Jeigu turite „Huawei“ įtampos keitiklį:
– Jūs gausite iš „Huawei“ prisijungimo nuorodą el. paštu, kai bus patvirtinti rangovo darbai.

Svarbu! Šias paskyras reikia susikurti iki saulės elektrinės įrengimo.
 

Kaip sukonfigūruoti saulės elektrinės keitiklį arba pakartotinai jį paleisti?

Kaip sukonfigūruoti saulės elektrinės keitiklį arba pakartotinai jį paleisti pakeitus interneto ryšio tiekėją, slaptažodį ar pavadinimą:

Fronius keitiklis – žiūrėti video.
Sungrow keitiklis – žiūrėti video.

Ar saulės elektrinei galima gauti valstybės paramą?

Visą informaciją apie valstybės teikiamą paramą saulės elektrinių įrengimui rasite Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) interneto svetainėje.  

Koks saulės elektrinės atsipirkimo laikotarpis?

Saulės elektrinių atsiperkamumas priklauso nuo daugelio veiksnių: elektros tiekimo kainos, pasinaudojimo tinklais mokesčio dydžio, elektros energijos vartojimo įpročių, namo stogo orientacijos ir krypties bei kitų faktorių. 

Pavyzdžiui, su šiuo metu galiojančiomis kainomis ir gaminimo metu iš karto suvartojant apie 30 proc. elektros energijos, saulės elektrinė atsiperka per maždaug 7–8 metus, o po šio periodo ir toliau suteikia naudą jos naudotojui. Gavus APVA paramą, atsipirkimo laikotarpis gali sutrumpėti net iki 5 metų.
 

Kaip pasididinti elektros galią?

Galios didinimo paslaugą teikia AB ESO. Galios didinimo paslaugos užsakymo instrukciją rasite čia. Visą detalią informaciją apie elektros galios didinimą rasite ESO interneto svetainėje.

Kaip prižiūrėti saulės elektrinę snieguotu laikotarpiu?

Iškritęs gausus sniegas ar apledėję saulės moduliai gali kelti rūpesčių ir klausimų, kaip šaltojo sezono metu reikia prižiūrėti savo saulės elektrinę. Atsakome į daugelį svarbių klausimų ir tikimės, kad informacija jums pravers.

Sniego valymas – nerekomenduojamas
Valant sniegą nuo saulės elektrinės nesudėtinga pažeisti ar sugadinti elektrinės modulius, todėl net ir iškritus gausiam sniegui ir elektrinei generuojant mažiau energijos, valyti jos nerekomenduojame.

Atkreipkite dėmesį, kad:

  • neteisingai šalinant sniegą yra tikimybė pakenkti elektrinės ilgaamžiškumui, galimas eksploatacinių savybių suprastėjimas, stogo dangos sugadinimas – dėl neteisingos priežiūros galite netekti garantijos;
  • žiemos periodu pagaminta elektros energija sudaro tik apie 10 proc. bendros metinės generacijos, kelių dienų praradimas neatpirks nuostolių, kurie galimi praradus garantiją įrangai;
  • esant nors ir minimaliai saulės apšvietai, sniegas dėl modulio įšilimo nuslysta savaime;
  • atlikdami valymo darbus galite susižeisti.

Jei manote, kad sniego svoris gali sugadinti modulius, nesijaudinkite –  moduliai suprojektuoti taip, kad atlaikytų net ir storą sniego sluoksnį. Vidutiniškai moduliai geba atlaikyti 5400 Pa (550 kg/kv. m) statinę ir 2400 Pa (244 kg/kv. m) dinaminę apkrovą.

Svarbu: elektrinės paviršius galima valyti tik šepečiu minkštais šereliais (griežtai draudžiama šalinti sušalusį sniegą ar ledą), o geriausia būtų į pagalbą pasitelkti profesionalus su specialia įranga.
 

Jei turiu saulės elektrinę ant stogo, ar galiu pirkti ir elektrinės dalį iš saulės parko?

Taip, galite. Gaminantys vartotojai vienai elektros energijos vartojimo vietai gali priskirti kelias elektrines ar elektrinių dalis, nepaisant pastarųjų buvimo vietos (AIEĮ 201 str. 7 d.). Nuostata galioja nuo 2023 m. sausio 1 d.

Saulės parkai

Kas yra saulės parkas?

Tai vystytojo pastatyta nutolusi saulės elektrinė, kurios dalį gali įsigyti ar išsinuomoti gyventojas, nuosavybės teise valdantis nekilnojamojo turto objektą, kuriame vartojama elektra. Saulės parko pagamintą energiją savo namuose gali vartoti tiek nuosavų namų, tiek butų savininkai.  

Išsirinkite jums patraukliausią saulės parką ir gaminkite elektrą savo namams. 
 

Kodėl verta rinktis „Ignitis“ saulės parką?

Platformoje eparkai.lt rasite tik patikimų vystytojų vystomus saulės parkus. Platformos valdytojas UAB „Ignitis“ užtikrina vystytojų patikrą, saulės parko generacijos stebėseną bei užbaigtos elektrinės dalies perdavimą klientams. Mes koordinuojame visą procesą – nuo sutarties sudarymo iki pagalbos pateikiant APVA dokumentus.

Ar galima gauti APVA paramą įsigyjant saulės parko dalį?

Taip, saulės parko dalies įsigijimui galite gauti paramą. Daugiau informacijos rasite čia.

Kaip užpildyti paramos paraišką daliai saulės parko?

Dalinamės instrukcija, kaip rasti ir užpildyti paramos paraiškos formą saulės parko daliai. 

Per kiek laiko atsiperka įsigyta saulės parko dalis?

Su APVA parama saulės parko dalis jums atsipirks per 5–6 metus, be paramos – maždaug per 9 metus. 
Tiksliau galite pasiskaičiuoti skaičiuoklėje eparkai.lt.

Ką daryti, jeigu noriu įsigyti saulės parko dalį keliems objektams?

Galite rinktis:

  • sudaryti atskiras saulės parko sutartis kiekvienam objektui arba
  • sudaryti vieną bendrą saulės parko sutartį vienam adresui pagal galią ir vėliau galią išskaidyti skirtingiems objektams. Išskaidymą lengvai atliksite ESO savitarnoje, skiltyje „Nutolusios elektrinės valdymas“.
     
Kur galiu rasti saulės parko įsigijimo ar nuomos sutartį?

Saulės parko įsigijimo ar nuomos sutartį rasite „Eparkai“ platformoje prie jus dominančio projekto.

Ar saulės parkas yra apdraustas ir nuo kokių rizikų?

Saulės parkai yra apdrausti turto draudimu nuo gamtos padarinių, trečiųjų asmenų veikos ar turto sugadinimo.

Ar įsigijus/išsinuomavus saulės parko dalį bus keičiamas skaitiklis? Ar ši paslauga mokama?

Taip, jums bus keičiamas elektros skaitiklis į išmanųjį. ESO šią paslaugą jums suteiks nemokamai. 

Ar turėsiu kreiptis į ESO dėl skaitiklio pakeitimo?

Saulės parko dalies prijungimo procesą koordinuojame mes, todėl jums papildomai kreiptis dėl skaitiklio pakeitimo į ESO nereikia – tuo pasirūpins platformos, kurioje įsigijote parko dalį, administratorius.

Kur galėsiu matyti saulės parko dalies generacijos duomenis?

Saulės parko generacijos duomenis galėsite matyti „Ignitis“ eparkai.lt platformoje, skiltyje „Mano generacija“. Jums pateiksime valandinius, savaitinius, mėnesinius ir metinius duomenis. Taip pat savo generacijos ir suvartojimo duomenis galite matyti „EnergySmart“ programėlėje bei „Ignitis“ savitarnoje

Ką daryti, jeigu noriu parduoti objektą, su kuriuo susieta saulės parko dalis?
  • Parduodami objektą kartu galite parduoti ir jums priklausančią saulės parko dalį, jeigu naujasis savininkas sutinka. Tokiu atveju reikia perrašyti sutartį naujo savininko vardu. 
  • Jei planuojate pasilikti saulės parko dalį sau, ją galite priskirti naujam objektui, kurį valdote nuosavybės teise. Tai galite padaryti ESO savitarnoje, skiltyje „Nutolę vartotojai“. 
     
Ar saulės parko galia gali būti didesnė nei įvado leistinoji naudoti galia?

Taip, perkant saulės parko dalį nėra ribojama elektrinės galia pagal objekto įvado galią.

Kas yra elektrinės įrengtoji ir leistina generuoti galia?

Elektrinės įrengtoji galia yra saulės modulių suminė galia.

Elektrinės leistina generuoti galia – pagaminta galia, kuri atiduodama į tinklą po prijungimo. Ši galia yra nurodyta ESO savitarnoje, sudarytoje elektrinės įrenginių prijungimo sutartyje, nuosavybės ribų akte ir (ar) kituose su jūsų elektros įrenginiais susijusiuose dokumentuose, jei įrengiama elektrinė ant stogo ar žemės namų valdose.

Pavyzdžiui, saulės elektrinės įrengtoji galia yra 5 kW. Jūsų objekte vykstant elektros energijos generacijai t. y. saulėtu paros metu mažiausias elektros vartojimas yra 1,5 kW. Tuomet leistina generuoti galia (didžiausias kiekis, kurį norėsite atiduoti į tinklą) bus 5-1,5 = 3,5 kW.

Kokia saulės parko galia man bus priskirta?

Saulės parko sutartyje pateikiama įrengtoji saulės elektrinės galia, t.y. saulės modulių suminė galia, kurią įsigijote. APVA parama apskaičiuojama pagal šią galią.

ESO savitarnoje Jums atvaizduojama leistina generuoti galia. Elektrinės leistina generuoti galia – tai pagaminta galia kW, kurią saulės parkas atiduos į ESO tinklą po prijungimo paslaugos įvykdymo.

Kodėl ESO savitarnoje matau mažesę elektrinės galią nei esu nusipirkęs iš saulės parko?

Taip gali nutikti dėl parko įrengtosios ir leistinosios generuoti galių skirtumo. Parko vystytojas, siekdamas didesnio elektrinės efektyvumo ir maksimalaus sugeneruotų kWh kiekio, įrengia didesnės galios elektrinę nei sutartyje su ESO numato atiduoti į tinklus.

APVA parama apskaičiuojama pagal įrengtąją (didesnę) elektrinės galią.

Plačiau apie įrengtąją ir leistiną generuoti galias skaitykite čia

Gaminantys vartotojai

Ką svarbu žinoti dėl sukaupto elektros energijos kiekio renkantis nepriklausomą tiekėją?

Jei esate gaminantis vartotojas, kuris nusprendėte nutraukti visuomeninio elektros energijos tiekimo sutartį ir pasirašyti nepriklausomo tiekimo sutartį arba keisti elektros tiekėją, jūsų sukauptas elektros energijos kiekis gali būti:
jei esate pasirinkęs dvipusę apskaitą (angl. net metering):

  • perkeliamas naujam nepriklausomam ar garantiniam tiekėjui. Norint pasirinkti šį būdą nieko papildomai daryti nereikia, kiekis bus perkeltas automatiškai;
  • iki sutarties nutraukimo dienos gali būti anuliuojamas ir kompensuojamas Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje numatytomis sąlygomis. Tokiu atveju, paskaičiuojame sukauptų kWh vertę pagal sutartyje numatytas sąlygas ir, jums pateikus prašymą pervesti šią sumą, per 60 kalendorinių dienų pervedame ją į nurodytą banko sąskaitą. Už lėšų išmokėjimą pinigais gali būti taikomas administravimo mokestis, kuris viešai skelbiamas www.ignitis.lt.  

jei esate pasirinkęs grynąjį atsiskaitymą (angl. net billing):

  • sukaupta piniginė vertė virtualioje piniginėje nėra perkeliama naujam nepriklausomam ar garantiniam tiekėjui, o išmokama į prašyme nurodytą banko sąskaitą pagal teisės aktus. Šios lėšos yra laikomos asmens pajamomis ir, viršijus 2 500 Eur, bus apmokestinamos 15 proc. pajamų mokesčio tarifu, t.y. jums bus taikomas gyventojų pajamų mokestis (GPM). „Ignitis“ minėto mokesčio neišskaičiuoja ir nesumoka, tik informuoja Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI).
  • per 60 kalendorinių dienų pervedame sukauptą sumą į nurodytą banko sąskaitą. Už lėšų išmokėjimą pinigais gali būti taikomas administravimo mokestis, kuris viešai skelbiamas www.ignitis.lt.  
Kokius atsiskaitymo modelius, būdus ir tarifų planus gali pasirinkti gaminantis vartotojas?

Gaminantys vartotojai turintys saulės elektrines gali rinktis dvipusę apskaitą (angl. net metering) arba grynąjį atsiskaitymą (angl. net billing)

Dvipusės apskaitos (angl. net metering) atveju gaminantys vartotojai saulės elektrinės pagamintą elektros energiją, kurios iškart nesunaudojo, gali tiekti į tinklą, o jos prireikus – susigrąžinti, sumokant mokestį. Šią paslaugą teikia AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), detalias kainas ir pasinaudojimo tinklais planus rasite čia.
Svarbu žinoti: pagal Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo nuostatas, atsiskaitymo būdą galima keisti ne dažniau kaip vieną kartą per 12 mėnesių.  Atkreipiame dėmesį, kad šiuo atveju netaikoma sąlyga, jog atsiskaitymo būdą galima keisti per mėnesį nuo tada, kai Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) nustato ir paskelbia naujas kainas.

Grynojo atsiskaitymo (angl. net billing) atveju gaminantiems vartotojams taikomas elektros energijos apskaitos būdas, kai pagaminta ir nepanaudota elektros energija parduodama už su tiekėju sutartą kainą ir apskaitoma jos piniginė vertė. 
Už parduotą elektros energiją gauti pinigai yra kaupiami gaminančio vartotojo virtualioje piniginėje. Kai elektros energijos suvartojama daugiau nei pagaminama, ji iš tiekėjo įsigyjama už sukauptus pinigus.
Grynojo atsiskaitymo atveju už tinklus mokamas persiuntimo tarifas, kiti atsiskaitymo už tinklus būdai (už kWh, už kW, dalimi energijos) netaikomi.

Jei Jūsų elektrinė nepagamina pakankamai elektros energijos (kiek reikia Jūsų reikmėms), tokiu atveju perkamai elektros energijai taikomos standartinės buitinių vartotojų kainos. Tarifo planą galite rinktis iš 3 planų:

Jeigu jums nepakanka pagaminamos elektros energijos, jos galite pasigaminti daugiau. Plačiau skaitykite čia.


Svarbu žinoti:

  • norėdami pasikeisti tarifo planą, tai galite padaryti susisiekę klientų aptarnavimo kontaktais;
  • tarifo planą galima keisti praėjus 12-kai mėnesių po plano keitimo arba kai tarifą ir (ar) tarifo planą norėsite pakeisti per mėnesį po kainų nustatymo. Automatinis tarifo plano priskyrimas nelaikomas Jūsų pasirinkimu, todėl tokiu atveju tarifo planą galite keisti nepraėjus 12 kalendorinių mėnesių.  
     
Koks yra vienkartinis administravimo paslaugos mokestis už sukauptos elektros energijos kompensavimą?

Toks mokestis šiuo metu yra netaikomas. Tačiau pagal Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties bendrųjų sąlygų 139 punktą, gali būti taikomas vienkartinis mokestis už pinigų išmokėjimą į banko sąskaitą.

Kas nutiks su sukauptu elektros energijos kiekiu pasibaigus dvejų metų kaupimo laikotarpiui?

 „Ignitis“ klientams, kurie per dvejų metų kaupimo laikotarpį neišnaudos visos sukauptos elektros energijos, bus kompensuojama už nepanaudotą likutį pagal Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje nurodomas sąlygas.

Kompensaciją gali gauti klientai, pateikę prašymą kompensacijai pagal apskaičiuotą vertę ar įsigydami kitas „Ignitis“ paslaugas. Už lėšų išmokėjimą pinigais gali būti taikomas administravimo mokestis, kuris viešai skelbiamas www.ignitis.lt.

Koks yra kaupimo laikotarpis dvipusės apskaitos (angl. net metering) būdu? Ir kada mokama kompensacija už sukauptą ir neišnaudotą energijos kiekį?

Saulės parke ar įsirengtoje nuosavoje saulės elektrinėje pagaminta elektros energija yra perduodama į elektros tinklą. Energija, kuri nesunaudojama, yra saugoma tinkluose ir apskaitoje perkeliama į kitą mėnesį. Saulės elektrinės pagaminta elektra kaupiama dvejus metus. Jei per šį laikotarpį gyventojai neišnaudoja viso sukaupto kiekio elektros energijos, tuomet jiems priklauso kompensacija. 2022 metais įtvirtintas kaupimo laikotarpis yra 2 metai, skaičiuojant nuo 2022 metų. Tad kompensacija bus mokama 2024 metais, o vėliau kas du metus. Kaupimo laikotarpis skaičiuojamas vienodai visiems gaminantiems vartotojams nepriklausomai nuo to, kada buvo įrengta saulės elektrinė. Pavyzdžiui, ar elektrinę įsirengus 2024 spalio mėnesį, ar 2025 m. rugpjūčio mėnesį, kompensacija už neišnaudotą kiekį bus mokama 2026 metų balandžio mėnesį. 

Kokios yra sukauptos elektros kompensavimo sąlygos visuomeniniame tiekime?

Kompensavimo sąlygos po kaupimo laikotarpio numatytos „Ignitis“ Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties 105 punkte, o keičiant tiekėją – 106 punkte.  
 

Kokios yra sukauptos elektros kompensavimo sąlygos nepriklausomame tiekime?

Sutartims, sudarytoms nuo 2024-03-27, kompensavimo sąlygos, pasibaigus kaupimo laikotarpiui ar nutraukus sutartį, numatytos „Ignitis“ Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties bendrojoje dalyje, 133 punkte. 
Sutartims, sudarytoms iki 2024-03-27, kompensavimo sąlygos pasibaigus kaupimo laikotarpiui numatytos „Ignitis“ Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties 109 punkte – numatoma kompensacija po kaupimo laikotarpio, ir 110 punkte, kai keičiamas tiekėjas. 

Kokios bus kompensavimo sąlygos patekus į garantinį tiekimą?

Dvipusės apskaitos (angl. net metering) atveju, sukauptas kWh kiekis bus perkeltas iš buvusio tiekėjo į garantinį tiekimą arba, pateikus prašymą, bus kompensuojama apskaičiuojant sukauptų kWh vertę ir išmokant į banko sąskaitą sutartyje numatytomis sąlygomis. 
Grynojo atsiskaitymo (angl. net billing) atveju bus išmokama likutinė vertė pritaikius mokestines prievoles numatytas įstatymo.

Kas yra gaminantis vartotojas ir kaip juo tapti?

Gaminantis vartotojas yra elektros energijos vartotojas, galintis ne tik vartoti elektros energiją iš AB „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) tinklų, bet pateikti pagamintą elektros energiją į tinklą:

  • parduoti tiekėjui už sutartą kainą (grynojo atsiskaitymo būdas (angl. net billing));
  • pateikti pagamintą elektros energiją į tinklą, su tikslu vėliau susigrąžinti (dvipusės apskaitos būdas (angl. net metering))  

Dvipusė apskaita skaičiuoja gaminančio vartotojo suvartotos iš tinklo ir pateiktos į tinklą elektros energijos kiekį. Turėdamas dvipusę apskaitą gaminantis vartotojas visą pagamintą, bet nesuvartotą, elektros energiją pateikia į ESO tinklą, o kai elektra elektrinėje negaminama ar pagamintos energijos neužtenka padengti suvartojimą, ją galima atgauti už naudojimosi tinklais paslaugos kainą. Šios paslaugos kainą nustato Valstybinė energetikos reguliavimo taryba. Tais atvejais, kai gaminantis vartotojas per ataskaitinį laikotarpį suvartoja daugiau elektros energijos nei pagamina, už skirtumą klientas moka pagal savo pasirinktą elektros tarifų plano kainą.

Grynojo atsiskaitymo apskaitą kliento virtualioje piniginėje vykdo elektros energijos tiekėjas. Kai pagamintos ir tiekėjui parduotos elektros energijos vertė yra didesnė nei suvartotos, kliento virtualioje piniginėje kaupiamas pinigų likutis. Kai pagamintos energijos vertė yra mažesnė nei suvartotos, energija perkama iš tiekėjo pagal elektros sutartyje numatytus įkainius.

Kaip nustatytos kompensavimo sąlygos?

Kompensavimo sąlygos nustatytos vadovaujantis:

Kaip gauti kompensaciją už nepanaudotą elektros energiją?

Plačiau apie kompensaciją skaitykite čia.

Jei norite gauti kompensaciją už sukauptą, bet neišnaudotą elektros energijos kiekį, pateikite prašymą

Kaip apskaičiuojama kompensuotinų kWh vertė?

Kompensavimo sąlygos, pasibaigus kaupimo laikotarpiui ar nutraukus sutartį, aprašytos čia.

Kaip gauti kompensaciją už nepanaudotą elektros energiją visuomeniniame tiekime?

Jei jūsų objektas yra visuomeniniame tiekime, pagamintos, sukauptos ir neišnaudotos elektros energijos kiekį kompensuosime padengdami elektros sąskaitą. Tai reiškia, kad jums kompensuojamą sumą įtrauksime į kito mėnesio sąskaitą ir galutinė mokėtina sąskaitos suma sumažės. Jums nieko papildomai daryti nereikės, kompensaciją automatiškai pritaikysime balandžio mėnesio sąskaitoje.

Jei įtraukus kompensaciją į sąskaitą susidarys permoka (kurią matysite gavę sąskaitą gegužės mėnesio pradžioje) ir norėsite ją susigrąžinti, užpildykite prašymą dėl permokos grąžinimo. Daugiau informacijos rasite čia.
 

Kaip gauti kompensaciją už nepanaudotą elektros energiją nepriklausomame tiekime?

Kompensavimo būdų yra įvairių, apie juos informuojame artėjant kaupimo laikotarpio pabaigai. 
2024 metais siūlėme pagamintą, sukauptą ir neišnaudotą energijos kiekį kompensuoti šiais būdais:

  • Elektros sąskaitos kompensavimas:
  1. apskaičiuota sukaupto kiekio vertė bus pridedama prie elektros sąskaitos taip sumažinant mokėtiną sumą;
  2. ši permoka išliks sąskaitoje, kol bus išnaudota arba kol ją susigrąžinsite;
  3. norint pasinaudoti šiuo kompensavimo būdu, nieko papildomai nereikia daryti.
  • Šeimos nario sąskaitos kompensavimas:
  1. skirkite savo kompensaciją šeimos nario ar artimojo sąskaitos už elektros energiją sumažinimui;
  2. norint pasinaudoti šiuo kompensavimo būdu, reikia pateikti savo pasirinkimą savitarnoje e.ignitis.lt pasibaigus kaupimo periodui.
  • Elektromobilio įkrovimas „Ignitis On“ tinkle:
  1. apskaičiuota kompensacijos vertė bus priskirta prie jūsų „Ignitis On“ vartotojo sąskaitos, kurią galėsite panaudoti įkraudami nuosavą elektromobilį;
  2. šiam kompensavimo būdui yra suteikiama papildoma nuolaida įkrovimų tinklui, kuri bus pateikta balandžio 1 d.;
  3. norint pasinaudoti šiuo kompensavimo būdu, reikia pateikti savo pasirinkimą savitarnoje e.ignitis.lt pasibaigus kaupimo periodui.
  • Atsisakyti kompensavimo – suteikiama galimybė šios kompensacijos atsisakyti. Tai galėsite padaryti pateikę savo sprendimą bet kuriuo klientų aptarnavimo kanalu 2024 m. balandžio mėnesį.
Kas nutiks su sukauptu, bet neišnaudotu kWh kiekiu gavus kompensaciją dvipusės apskaitos (angl. net metering) atveju?

Kompensuotas kiekis, kaip įprastai, bus anuliuotas.

Kaip pakeisti gaminančio vartotojo tarifų planą visuomeniniame tiekime, jei pagaminu nepakankamai?

Norėdami pasikeisti turimą tarifų planą / laiko zonų skaičių, užpildytą prašymą

  • atsiųskite per susisiekime formą arba 
  • adresu Viršuliškių skersgatvis 34, 05132, Vilnius.

Elektros tarifų planas bus pakeistas nuo kito mėnesio 1 dienos arba, jei reikalingas skaitiklio pakeitimas / perparametravimas, kai ESO atliks šiuos darbus (paslauga nemokama).

Svarbu: tarifų planą galite keisti vieną kartą per 12 mėnesių arba per 2 mėnesius po visuomeninių kainų pasikeitimo.
 

Kaip pakeisti gaminančio vartotojo tarifų planą nepriklausomame tiekime, jei pagaminu nepakankamai?

Norėdami pasikeisti turimą tarifų planą / laiko zonų skaičių, užpildytą prašymą

  • atsiųskite per susisiekime formą arba 
  • adresu Viršuliškių skg. 34, 05132, Vilnius.

Elektros tarifų planas bus pakeistas nuo kito mėnesio 1 dienos arba, jei reikalingas skaitiklio pakeitimas / perparametravimas, kai ESO atliks šiuos darbus (paslauga nemokama).

Svarbu: tarifų planą galite keisti vieną kartą per 12 mėnesių.
 

Kaip pakeisti laiko zonų skaičių visuomeniniame tiekime?

Laiko zonų skaičių galite pakeisti tais pačiais būdais, kaip ir keisdami tarifų planą. Plačiau apie tai skaitykite čia.

Kaip pakeisti laiko zonų skaičių nepriklausomame tiekime?

Laiko zonų skaičių galite pakeisti tais pačiais būdais, kaip ir keisdami tarifų planą. Plačiau apie tai skaitykite čia.

Kaip dvipusės apskaitos (angl. net metering) atveju pakeisti ESO gaminančio vartotojo atsiskaitymo už pasinaudojimo tinklais būdą?

Pakeisti turimą gaminančio vartotojo už pasinaudojimo tinklais būdą galite ESO savitarnoje pateikę paraišką „Gaminančio vartotojo atsiskaitymo plano keitimas“. Detalias instrukcijas rasite čia.

Kaip stebėti elektros suvartojimą ir generavimą visuomeninio tiekimo klientams?

Elektros suvartojimą ir generavimą galite stebėti savitarnoje e.ignitis.lt.

Svarbu: kiekvieną mėnesį skaičiuojamas į tinklą patiekto ir paimto elektros kiekio balansas. Jeigu pagamintas kiekis didesnis nei suvartotas, likutis perkeliamas į tolimesnį mėnesį. Dvipusės apskaitos atveju (angl. net metering)  elektros kiekis kaupiamas dvejus metus. Iki 2026 m. kovo 31 d. nesuvartojus (neatgavus) savo pagamintos ir į tinklą patiektos elektros energijos (kuri skaičiuojama kaip sukauptas energijos kiekis), visas sukauptas kiekis panaikinamas (t. y. į kitą laikotarpį neperkeliamas).

Kaip stebėti elektros suvartojimą ir generavimą nepriklausomo tiekimo klientams?

Jei esate sudarę nepriklausomo tiekimo sutartį, elektros gamybą (pateikimą į tinklą) ir suvartojimą (iš tinklo) galite matyti mūsų suformuotoje sąskaitoje arba galite stebėti savitarnoje e.ignitis.lt. Viršutinėje meniu juostoje pasirinkus „Istorija“, „Suvartojimo istorija“, o plačiau apie savitarną ir jos naudas galite pasiskaityti čia.

Svarbu: kiekvieną mėnesį skaičiuojamas į tinklą patiekto ir paimto elektros kiekio balansas. Jeigu pagamintas kiekis didesnis nei suvartotas, likutis perkeliamas į tolimesnį mėnesį. Taip elektros kiekis kaupiamas dvejus metus. Iki 2026 m. kovo 31 d. nesuvartojus (neatgavus) savo pagamintos ir į tinklą patiektos elektros energijos (kuri skaičiuojama kaip sukauptas energijos kiekis), visas sukauptas kiekis panaikinamas (t. y. į kitą laikotarpį neperkeliamas).

Koks atsiskaitymo būdas priskiriamas naujam gaminančiam vartotojui?

ESO įrengus išmanųjį skaitiklį, naujam gaminančiam vartotojui automatiškai priskiriamas:

  • I atsiskaitymo būdas (už atgautą energiją), jei tai nenutolęs vartotojas (turi saulės elektrinę ant stogo ar žemės);
  • II atsiskaitymo būdas (už leistiną generuoti galią), jei tai nutolęs vartotojas (turi saulės parko dalį).

Naujas gaminantis vartotojas atsiskaitymo būdą gali pasikeisti:

  • per 5 d. d., bet ne vėliau nei iki paskutinės einamojo mėnesio dienos nuo naujo objekto prijungimo. Atsiskaitymo būdą galima keisti ESO savitarnoje pateikus paraišką „Gaminančio vartotojo atsiskaitymo plano keitimas“;
  • vieną kartą per 12 mėnesių arba per vieną mėnesį po to, kai Valstybinė energetikos reguliavimo taryba nustato naują naudojimosi elektros tinklais paslaugų kainą.

Atsiskaitymo būdo keitimo instrukciją rasite čia.

Kaip pateikiamos sąskaitos visuomeninio tiekimo klientams?

Jei esate gaminantis vartotojas, jums elektros suvartojimo rodmenų pateikti nereikia, nes turite automatizuotą apskaitą (dvikryptį skaitiklį arba išmanųjį skaitiklį SMART) ir rodmenys yra perduodami automatiškai kiekvieno mėnesio paskutinę dieną 00.00 valandą.

Sąskaitą nuo kiekvieno mėnesio 5 darbo dienos rasite savo paskyroje savitarnoje e.ignitis.lt arba, jei užsisakysite, sąskaitą atsiųsime ir jūsų pasirinktu būdu (jei sąskaitos suma didesnė nei 8 eur).

Kada galima keisti atsiskaitymo būdą dvipusės apskaitos (angl. net metering) atveju?

Gaminantys vartotojai atsiskaitymo būdą už naudojimosi elektros tinklais paslaugas gali keisti ne dažniau kaip vieną kartą per 12 mėnesių arba per vieną mėnesį po to, kai Valstybinė energetikos reguliavimo taryba nustato naują naudojimosi elektros tinklais paslaugų kainą (ši sąlyga numatyta Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme).

Naujai tapus gaminančiu vartotoju, atsiskaitymo būdą galima pasikeisti per 5 d. d., bet ne vėliau nei iki paskutinės einamojo mėnesio dienos. Šis keitimas neturės įtakos, jeigu planą norėsite pakeisti dar kartą per 12 mėnesių.

Atsiskaitymo būdą galima keisti ESO savitarnoje pateikus paraišką „Gaminančio vartotojo atsiskaitymo plano keitimas“. Atsiskaitymo būdo keitimo instrukciją rasite čia.

Kaip pateikiamos sąskaitos nepriklausomo tiekimo klientams?

Jei esate gaminantis vartotojas, elektros suvartojimo rodmenų pateikti nereikia – jums įrengta automatizuota apskaita (dvikryptis skaitiklis arba išmanusis skaitiklis SMART) ir rodmenys yra perduodami automatiškai kiekvieno mėnesio paskutę dieną, 00.00 valandą. Jūsų skaitiklio rodmenys mus pasiekia automatiškai ir suformuojama sąskaita, kurią galite apmokėti, kaip ir anksčiau, jums patogiausiu būdu.

Sąskaitą nuo kiekvieno mėnesio 5 darbo dienos rasite savo paskyroje savitarnoje e.ignitis.lt arba, jei užsisakysite, sąskaitą atsiųsime ir paprastu paštu.

Nepriklausomo elektros energijos tiekimo sąskaitos detalizacija.
 

Kur galiu matyti priskirtą/pasirinktą apskaitos modelį ir/ar atsiskaitymo būdą?

Pasirinką ir Jums aktyvuotą atsiskaitymo būdą galite matyti:

  • „Ignitis“ sąskaitoje už suvartotą elektros energiją;
  • ESO savitarnoje.
Ar galima dalį elektrinės galios skirti kitam savo objektui (nutolusiam)?

Taip, dalį elektrinės galios galite skirti kitam savo objektui. Tai padaryti galite ESO savitarnoje. Daugiau informacijos rasite čia.

Ar galima dalį pagamintos elektros energijos skirti kito savininko objektui?

Ne, kito savininko objektui negalima skirti dalies pagamintos elektros energijos. Saulės elektrinė ir nutolęs vartojimo objektas turi priklausyti tam pačiam asmeniui.

Kas yra „Proveržio paketas“?

Tai įstatymų pakeitimų paketas, kuriuo siekiama įgyvendinti sklandžią ir greitą žaliosios energetikos plėtrą, mažinti biurokratinius trukdžius ir perteklinius ribojimus saulės ir vėjo elektrinėms, sukurti palankias sąlygas gaminančių vartotojų skaičiaus augimui, skatinti energetinių bendrijų kūrimąsi bei atliepti gyventojų poreikius.

Kas yra hibridinė elektrinė?

„Proveržio pakete“ įtvirtinta nauja hibridinės elektrinės sąvoka – tame pačiame elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų taške į sistemą sujungtos kelios, skirtingas atsinaujinančių išteklių energijos rūšis naudojančios, elektrinės, arba šios elektrinės ir energijos kaupimo įrenginys ar įrenginiai (AIEĮ 2 str. 281 d).

Ar galima vienam objektui pirkti elektros energiją iš skirtingų elektrinių?

Taip, galima.

Energetikos ministerijai priėmus teisės aktų pakeitimą „Proveržio pakete“ įteisintos hibridinės elektrinės, kai tame pačiame prijungimo taške į sistemą sujungiamos kelios skirtingas atsinaujinančių išteklių energijos rūšis naudojančios elektrinės, pavyzdžiui, vėjo ar saulės elektrinės. Šis pakeitimas galioja nuo 2023 m. sausio 1 d.

  • Jei turite elektrinę ant savo namo stogo, bet jums trūksta papildomos galios, daugiau kW galite įsigyti iš nutolusios elektrinės (ar saulės parko).
  • Vienam adresui jau galima įsigyti saulės parko dalis iš skirtingų vystytojų parkų.
  • Vienam adresui galima priskirti saulės ir vėjo elektrines.
Koks yra gaminančio vartotojo kaupimo laikotarpis?

Grynojo atsiskaitymo (angl. net billing) apskaita vykdoma dviejų metų laikotarpiais. Pirmasis apskaitos laikotarpis prasidėjo 2024 m. sausio 1 d. ir tęsis iki 2026 m. kovo 31 d. Po to, 2026 m. balandžio 1 d. prasidės naujas dviejų metų trukmės apskaitos laikotarpis, kuris baigsis 2028 m. kovo 31 d. Šią tvarką reglamentuoja Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 204str.

Dvipusės apskaitos (angl. net metering) atveju sukauptų kilovatvalandžių apskaita vykdoma dviejų metų laikotarpiais: nuo 2024 m. balandžio 1 d. iki 2026 m. kovo 31 d., o nuo 2026 m. balandžio 1 d. prasidės naujas dviejų metų trukmės apskaitos laikotarpis. Šią tvarką reglamentuoja Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 201str. 2 d. 1 p.

Kaip bus vykdoma apskaita, jei energija bus gaminama skirtingose elektrinėse, tačiau priskiriama vienam objektui?

Hibridinėse elektrinėse į elektros tinklus patiektos ir iš elektros tinklų suvartotos elektros energijos kiekio apskaita tvarkoma pagal bendrame prijungimo prie elektros tinklų taške esančių elektros energijos apskaitos prietaisų rodmenis (AIEĮ 203 str. 2 d.). Nuostata galioja nuo 2023 m. sausio 1 d.

Kaip bus vykdoma apskaita, jei energija bus gaminama skirtingose elektrinėse ir priskiriama keliems vieno savininko objektams?

Kai gaminančiam vartotojui nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais priklauso daugiau negu viena elektros energijos vartojimo vieta, kur jis yra sudaręs elektros energijos tiekimo sutartis su tuo pačiu nepriklausomu elektros energijos tiekėju, šis nepriklausomas elektros energijos tiekėjas užtikrina suminį atsiskaitymą už pagamintą ir į elektros energijos tinklus patiektą bei visose jo vartojimo vietose suvartotą elektros energijos kiekį (AIEĮ 201 str. 71 d.). Nuostata galioja nuo 2023 m. rugsėjo 1 d.

Ar galima padengti dujų sąskaitą už sukauptą ir nepanaudotą elektros energiją?

Negalima ir tai numato elektros energijos tiekimo bendroji sutartis, kur numatyta, kad „Kompensacijos vertė bus užskaityta už elektros energiją“. 

Jei neturiu savitarnos e.ignitis.lt, kokiu būdu ir kaip galima pasirinkti kompensacijos būdą?

Jei neturite savitarnos e.ignitis.lt rekomenduojame kreiptis į bet kurį „Ignitis“ aptarnavimo kanalą ir informuoti apie norimą kompensavimo būdą. 

Ar pasibaigus kompensavimo periodui už gautas pajamas reikės mokėti mokesčius?

Dvipusės apskaitos atveju – papildomi mokesčiai nėra taikomi. 
Grynojo atsiskaitymo atveju – išmokama likusi suma iš virtualios piniginės laikoma asmens pajamomis ir taikomos mokestinės prievolės (GPM) ir informuojama VMI. Tai atlieka nepriklausomas energijos tiekėjas.

Ar galima pasirinkus kompensavimo būdą „Šeimos nario elektros sąskaitos kompensavimas“ padengti kelių artimųjų sąskaitas?

Numatyta galimybė dengti vieno artimojo sąskaitą. 

Kurio mėnesio sąskaitoje atsispindės priskirta kompensacija už sukauptą, bet nepanaudotą elektros energiją?

Kompensaciją matysite pasibaigus kaupimo periodui, einamųjų metų balandžio mėnesio sąskaitoje, kurią gausite gegužę ir ji pagal poreikį bus naudojama būsimoms sąskaitoms padengti. Jeigu sąskaitoje nurodytą permoką norėsite susigrąžinti, pateikite prašymą.

 

Kas yra dvipusė apskaita arba apskaita kilovatvalandėmis (angl. net metering)?

Apskaita kilovatvalandėmis (angl. net metering) yra būdas apskaityti gaminančių vartotojų pagamintą ir nepanaudotą elektros energiją, kai pagaminta elektros energija parduodama už tuo momentu biržoje esančią elektros kainą, tačiau gaminančiam vartotojui ji apskaitoma kilovatvalandėmis. Vartotojas savo nepanaudotas kilovatvalandes kaupia, o kai suvartoja daugiau elektros energijos nei pagamina – panaudoja savo sukauptas kilovatvalandes. 

Kaip gauti kompensaciją už sukauptą ir nepanaudotą elektros energiją, kai kaupimo laikotarpis dar nepasibaigęs?

Kaupimo laikotarpiui dar nepasibaigus, kompensaciją gauti galite tik šiais atvejais:

  • Nutraukiant sutartį, kai yra keičiamas tik elektros tiekėjas, bet ne objekto savininkas.  
  • Nutraukiant sutartį, kai yra keičiamas objekto savininkas arba sutartį persirašo bendrasavininkas.  
  • Kai yra keičiamas apskaitos būdas (iš angl. net billing į angl. net metering ir atvirkščiai).

 

Galite pasirinkti jums tinkantį kompensavimo variantą:

Jei esate pasirinkęs dvipusės apskaitos (angl. net metering) būdą:

  • Palikti lėšas būsimoms sąskaitoms dengti – šį variantą galite rinktis, jei keičiate apskaitos būdą į grynąjį atsiskaitymą (angl. net billing) ir elektros tiekimo sutartis su UAB „Ignitis“ lieka galioti.
  • Perkelti lėšas į kitą jūsų turimą sutartį – šį variantą galite rinktis, jei nutraukiate elektros tiekimo sutartį su UAB „Ignitis“, o kita elektros tiekimo sutartis su UAB „Ignitis“ lieka galioti arba keičiate apskaitos būdą į grynąjį atsiskaitymą (angl. net billing). 
  • Pervesti lėšas savo banko sąskaitą.
  • Perkelti sukauptą kilovatvalandžių kiekį į kitą, jums priklausantį ir gaminantį objektą – šį variantą galite rinktis, jei objektas yra gaminantis ir jam turite sudarę elektros tiekimo sutartį su UAB „Ignitis“.
  • Perkelti sukauptą kilovatvalandžių kiekį naujam objekto savininkui – šį variantą galite rinktis, jei nutraukiate elektros tiekimo sutartį su UAB „Ignitis“ ir keičiasi objekto savininkas arba objekto bendraturtis persirašo sutartį. 

Jei esate pasirinkęs grynojo atsiskaitymo (angl. net billing) būdą:

  • Pervesti lėšas savo banko sąskaitą.
Kas vykdo grynojo atsiskaitymo apskaitą?

Gaminančio vartotojo į tinklus sugeneruotos elektros energijos supirkimą ir vartojimo sąskaitų sudengimą vykdo gaminančio vartotojo pasirinktas elektros energijos tiekėjas pagal gaminančio vartotojo ir elektros energijos tiekėjo sudarytoje grynojo atsiskaitymo sutartyje numatytas sąlygas.

Kokiomis sąlygomis gaminantis vartotojas gali išsigryninti virtualioje sąskaitoje sukauptas lėšas?

Pasibaigus apskaitos laikotarpiui, keičiant nepriklausomą elektros energijos tiekėją, parduodant elektrinę arba nutraukus elektros energijos gamybos veiklą, keičiant apskaitos būdą į dvipusę apskaitą (angl. net metering) asmeniui išmokama virtualioje asmens sąskaitoje sukaupta lėšų suma, kai ji yra didesnė už nulį pritaikius mokestines prievoles. Ši lėšų suma laikoma asmens pajamomis ir taikomos mokestinės prievolės (GPM) ir informuojama VMI.
Nepriklausomas elektros energijos tiekėjas lėšas išmoka  banko sąskaitą. Prašyme ir/ar sudarant sutartį klientas dėl lėšų išmokėjimo, privalo nurodyti banko sąskaitą, į kurią pervedamos lėšos.

Ar ir kada galiu keisti apskaitos būdą (iš angl. net billing į angl. net metering ir atvirkščiai)?

Gaminantiems vartotojams, kuriems grynasis atsiskaitymas (angl. net billing) nėra privalomas, vieną kartą per apskaitos laikotarpį, gali keisti gaminančio vartotojo pagamintos elektros energijos apskaitos modelį. Norit pasirinkti ar pasikeisti apskaitos būdą turite kreiptis į nepriklausomą tiekėją. Kai dvipusė apskaita (angl. net metering) keičiama į grynąjį atsikaitymą (angl. net billing) sukauptas elektros energijos kiekis kWh kompensuojamas sutarties Bendrojoje dalyje numatytomis sąlygomis.
Kuomet grynojo atsikaitymo (angl. net billing) modelis keičiamas į dvipusę apskaitą (ang. net metering) virtualioje asmens piniginėje sukaupta lėšų suma (kai ji didesnė už nulį) išmokama į kliento nurodytą banko sąskaitą pagal teisės aktus.

Ar grynojo atsiskaitymo atveju taikomi skirtingi atsiskaitymo už tinklus būdai?

Grynojo atsiskaitymo atveju už pateiktą elektros energiją (kurią superka nepriklausomas elektros energijos tiekėjas) nėra mokami jokie elektros tinklų mokesčiai. Vartojimo metu, už pasinaudojimą tinklais, mokamas standartinis „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) persiuntimo tarifas, pagal jūsų turimą ESO planą. Kiti atsiskaitymo už tinklus būdai negalimi, jie taikomi tik dvipusės apskaitos atveju.

Kas yra grynasis atsiskaitymas (angl. net billing)?

Grynasis atsiskaitymas (angl. net billing) yra gaminantiems vartotojams taikomas elektros energijos apskaitos būdas, kai pagaminta ir nepanaudota elektros energija parduodama už su tiekėju sutartą kainą ir apskaitoma jos piniginė vertė. 
Už parduotą elektros energiją gauti pinigai yra kaupiami gaminančio vartotojo virtualioje piniginėje. Kai elektros energijos suvartojama daugiau nei pagaminama, ji iš tiekėjo įsigyjama už sukauptus pinigus.
 

Kaip veikia grynasis atsiskaitymas (angl. net billing)?

Grynojo atsiskaitymo apskaitą kliento virtualioje piniginėje vykdo elektros energijos tiekėjas. Kai pagamintos ir tiekėjui parduotos elektros energijos vertė yra didesnė nei suvartotos, kliento virtualioje piniginėje kaupiamas pinigų likutis. Kai pagamintos energijos vertė yra mažesnė nei suvartotos (pvz. žiemos metu), energija perkama iš tiekėjo pagal elektros sutartyje numatytus įkainius.  

Gaminančio vartotojo virtualioje piniginėje sukaupta lėšų suma yra išmokama šiais atvejais: keičiant elektros energijos tiekėją, pasibaigus apskaitos laikotarpiui, nutraukiant elektros energijos gamybos veiklą arba parduodant elektrinę.

Kada galiu pasirinkti grynojo atsiskaitymo (angl. net billing) būdą?

Su nepriklausomu elektros tiekėju sudaroma Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartis (pasirašomos naujos redakcijos sutarties bendroji ir specialioji sutarties dalis), nurodant, kad pasirinktas grynojo atsiskaitymo būdas. 
Svarbu! Gaminantys vartotojai apskaitos būdą keisti gali tik vieną kartą per apskaitos laikotarpį.  

Kuo skiriasi grynasis atsiskaitymas nuo dvipusės apskaitos?

Dvipusė apskaita (angl. net metering):

  • Pagaminta elektros energija parduodama už tuo metu biržoje esančią elektros kainą, o  gaminančiam vartotojui ji apskaitoma kilovatvalandėmis.  
  • Kaupiamos nepanaudotos kilovatvalandės.  
  • Kai vartojama daugiau energijos, nei pagaminama, naudojamos sukauptos kilovatvalandės.  
  • Už suvartotas papildomas kilovatvalandes atsiskaitote nepriklausomo tiekimo sutartyje nustatytomis nepriklausomo tiekimo kainomis su priskaitomu pridėtinės vertės mokesčiu (PVM). 

Grynasis atsiskaitymas (angl. net billing):

  • Pagaminta elektros energija parduodama už su nepriklausomu tiekėju sutartą kainą, o gaminančiam vartotojui ji apskaitoma pinigine verte.  
  • Kaupiami eurai už parduotą elektros energiją.  
  • Kai vartojama daugiau energijos, nei pagaminama, ji įsigyjama už sukauptus pinigus.  
  • Pasirinkus grynąjį atsiskaitymą ir elektros sąskaitą apmokant virtualioje piniginėje sukauptais pinigais nebus taikomas pridėtinės vertės mokestis (PVM). 
Kaip apskaičiuojamas tiekėjo taikomas administravimo mokestis?

Administravimo mokesčio dydis: 

  • Klientui pasirašant sutartį fiksuojamas apskaitos laikotarpiui. 
  • Gali skirtis arba sutapti pirmiems ir antriems apskaitos laikotarpio metams. 
  • Pasibaigus apskaitos periodui gali būti perskaičiuotas Sutarties Bendrojoje dalyje nustatyta tvarka. 
  • Administravimo mokesčio dydis gali būti atnaujinamas kiekvieną mėnesį, bet ne rečiau nei kartą per metus, todėl konkrečiam klientui taikomo mokesčio dydis gali skirtis priklausomai nuo to, kada buvo sudaryta sutartis.
  • Šiuo metu galiojantis administravimo mokestis.

 

Kur ir kaip galiu pasirinkti grynojo atsiskaitymo būdą?

1. Savitarnoje e.ignitis.lt:  

  • jeigu sudarėte naują nepriklausomo tiekimo sutartį, pasirinkite būdą savitarnoje: Pagalba -> Susisiekti -> Pasirinkite temą „Grynojo atsiskaitymo būdo (net billing) užsakymas“.
  • jeigu jau turite sudarę nepriklausomo tiekimo sutartį, tačiau dar nesate sutikę su atnaujintomis sutarties specialiąja ir bendrąja dalimis, prisijungę savitarnoje matysite apie tai informuojančią reklamjuostę. Paspauskite ją ir patvirtinkite savo sutikimą. Patvirtinus, informuokite mus, kad norite pasirinkti grynojo atsiskaitymo būdą. Tą padarykite per savitarnoje esančią Pagalbos skiltį: Pagalba -> Susisiekti -> Pasirinkite temą „Grynojo atsiskaitymo būdo (net billing) užsakymas“. 

2. Artimiausiame „Ignitis“ klientų aptarnavimo centre. 

3. Klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802. 

Kada įsigalios atnaujinta nepriklausomo tiekimo sutartis pasirinkus grynojo atsiskaitymo būdą?

Sudarius sutartį, grynojo atsiskaitymo būdas įsigalios nuo kito mėnesio pirmos dienos. Jeigu sutartį sudarysite likus mažiau nei 7 d. d. iki mėnesio pabaigos, tuomet sutartis su grynojo atsiskaitymo būdu įsigalios dar nuo kito mėnesio pirmos dienos. 

DUK Temos

Ar žinojote, kad IGNITIS Savitarnoje galite:

  • Atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijos ir kitas namų paslaugas
  • Pasirašyti sutartis
  • Sužinoti savo planą, tarifą, suvartojimo statistiką
  • Peržiūrėti mokėjimų istoriją
  • Deklaruoti skaitiklio rodmenis
  • Pasikeisti turimą elektros planą
  • Ir daug daugiau
Prisijungti
Ignitis savitarna