Dalinis elektros kainos kompensavimas buitiniams vartotojams netaikomas nuo 2023 m. liepos 1 d.
Visuomeninis elektros tiekimas
Elektros kompensavimas
Sąskaitos ir atsiskaitymas
Atsiskaityti už visuomeninio tiekimo elektrą galite šiais būdais:
Iki mėnesio 10 d. pateiksime sąskaitą už praėjusį mėnesį. Ją apmokėkite iki einamojo mėnesio pabaigos ir kartu deklaruokite einamojo mėnesio skaitiklio rodmenis.
Jei turite įrengtą išmanųjį skaitiklį, deklaruoti rodmenų nereikia. Jie nuskaitomi automatiškai. Iki mėnesio 10 d. pateiksime sąskaitą už praėjusį mėnesį. Ją apmokėkite iki einamojo mėnesio pabaigos.
Svarbu! Jei sąskaitos suma didesnė nei 8 eurai, atsiunčiame mokėjimo pranešimą el. paštu, trumpąja SMS žinute arba paprastu paštu. Esant mažesnei nei 8 eurų sąskaitos sumai, mokėjimo pranešimų nesiunčiame.
8 skaitmenų kliento kodą rasite:
- sutartyje;
- savitarnoje e.ignitis.lt;
- gautoje sąskaitoje arba
- galite pasitikslinti klientų aptarnavimo kontaktais.
Mokėtiną sumą galite sužinoti:
• elektros sąskaitoje, kurią rasite savo paskyroje e.ignitis.lt (plačiau čia);
• paskambinę klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802;
• užpildę susisiekime formą arba
• atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Jei suma savitarnoje ar sąskaitoje pateikiama su minuso (-) ženklu, tai reiškia, kad turite permoką, kurią įtrauksime į kito mėnesio sąskaitą.
Su detaliu sąskaitos aprašymu (paaiškinimu) galite susipažinti čia.
Suformuotą sąskaitą:
- visuomet rasite savo paskyroje savitarnoje e.ignitis.lt;
- ją taip pat atsiųsime Jūsų turimais kontaktais (el. paštu arba paprastu paštu). Jei norėtumėte pakeisti sąskaitos gavimo būdą, susisiekite su mumis klientų aptarnavimo kontaktais.
Jeigu nedeklaravote skaitiklio rodmenų iki mėnesio pabaigos, sąskaita išrašoma pagal vidutinį suvartojimą. Tokiu atveju, sąskaitoje nurodomas rodmens šaltinis: ESO apskaičiuota pagal vidutinį suvartojimą.
SAVITARNOJE e.ignitis.lt galite:
- deklaruoti ir pasitikrinti skaitiklių rodmenis (plačiau čia);
- peržiūrėti sąskaitas (plačiau čia);
- atsiskaityti už elektrą, dujas ir kitas namų paslaugas (plačiau čia);
- stebėti suvartojimo ir atsiskaitymų istoriją (plačiau čia);
- valdyti savo sutartis, užsisakant reikalingas pažymas ar aktualias paslaugas: palankiausią tarifo planą, atsikaitymą pagal vidurkį, laikiną nevartojimą ir kita (plačiau čia).
Daugiau informacijos apie savitarną ir jos naudas rasite čia.
Savo paskyroje galite pridėti ir šeimos narių ir giminaičių sutartis bei už jas atsiskaityti. Tai ypač patogu, jei už paslaugas sudėtinga atskaityti vyresnio amžiaus šeimos nariams. Daugiau informacijos rasite čia.
Už elektrą galite atsiskaityti naudodamiesi šalies bankų – SEB, Swedbank, Luminor, Šiaulių banko ir Medicinos banko, taip pat Lietuvos kredito unijų elektroninės bankininkystės paslaugomis, taip pat Paysera, Viena sąskaita sistemose.
Atkreipkite dėmesį:
- atsiskaitydami banke, savo elektroninės bankininkystės paskyros mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite įmokų ir mokesčių formą nurodydami lėšų gavėją – UAB „Ignitis“ arba įvesdami įmokos kodą – 103500;
- sąskaitą už elektrą apmokėsite įrašydami galutinę mokėtiną sumą (pastovi dedamoji + už suvartotą elektrą) eilutėje „Elektra“ (vienkain., dienin.).
Kur rasti sąskaitas ir pasitikrinti mokėtiną sumą, skaitykite čia.
Už elektrą galite atsiskaityti Jums patogiu būdu:
- savitarnoje e.ignitis.lt;
- internetu – interneto banke pagal įmokos formą (įmokos kodas 103500) ir kitose elektroninėse atsiskaitymų vietose;
- elektronine sąskaita – automatine e. sąskaitų apmokėjimo paslauga;
- grynaisiais – „Maxima“ kasose, „Perlas“ terminaluose, „Lietuvos paštas“ skyriuose, spaudos kioskuose ir kt.
Elektroninė sąskaita arba kitaip e.sąskaita – tai elektroninis mokėjimo pranešimas, kuris pateikiamas paslaugų gavėjui (mokėtojui) interneto banke. Gautas e. sąskaitas galite apmokėti įprastu pervedimu arba banke užsisakyti automatinį jų apmokėjimą. Šią paslaugą ypač patogu naudoti pasirinkus atsiskaitymo pagal vidurkį būdą (daugiau informacijos rasite čia).
E. sąskaitą ir automatinį jos apmokėjimą užsisakyti galite savo banko klientų aptarnavimo padalinyje arba interneto banke. Užsisakydami paslaugą, rinkitės:
- e. sąskaitų siuntėjas: UAB „Ignitis“ už elektrą;
- Kliento kodas: nurodykite 8 ženklų Kliento kodą (jį rasite savitarnoje e.ignitis.lt, sutartyje arba galite pasitikslinti klientų aptarnavimo kontaktais).
Su e. sąskaitų užsakymo ir pateikimo sąlygomis galite susipažinti čia.
Užsakius e. sąskaitų pateikimą iki einamojo mėnesio antros kalendorinės dienos, e. sąskaita už praėjusį mėnesį suvartotą elektrą interneto banke bus pateikta jau einamąjį mėnesį.
Visose įmokų surinkimo vietose Jums pakaks pateikti:
- Kliento kodą (8 skaitmenys). Jį rasite sutartyje, paskutinio apmokėjimo kvite. Pasitikslinti galite prisijungę prie savitarnos e.ignitis.lt (kaip tai atlikti skaitykite čia) arba klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802.
- Skaitiklio rodmenį IKI. Daugiau informacijos apie elektros skaitiklių deklaravimą rasite čia.
Pateikus šiuos duomenis, įmokas priimantis darbuotojas paskaičiuos mokėtiną sumą. Į ją bus įskaičiuota ir skola, permoka, jeigu jos bus, taip pat mėnesio mokestis (jei taikomas). Visą su mokėjimu susijusią aktualią informaciją matysite išduotame kvite. Išduotas įmokos priėmimo kvitas yra Jūsų mokėjimą patvirtinantis dokumentas.
Atkreipkite dėmesį – atsiskaitymo knygelė nėra mokėjimą patvirtinantis dokumentas, tai tik užrašų knygelė. Atsisakydami jos, mes kartu saugosime gamtą, neeikvodami jos išteklių. Taip pat sutaupysime energijos, kuri reikalinga knygelėms pagaminti. Jei visgi knygelė Jums reikalinga, ją galite gauti:
- atsispausdinę pagal čia pateiktą pavyzdį;
- arba atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Atsiskaityti grynaisiais ar banko kortelėmis galite:
- Bankų skyriuose ir Lietuvos kredito unijų grupėms priklausančių kredito unijų padaliniuose.
- „Lietuvos pašto“ ir „Pay Post“ skyriuose.
- „Lietuvos spaudos“ kioskuose ir „Narvesen“ parduotuvėse.
- „Kauno spaudos“ kioskuose.
- „Perlo“ terminaluose.
- „Maxima“ prekybos centruose (yra galimybė susieti „Ačiū“ kortelę su mokėtojo kodu).
- „Jonavos paslaugų“ kasose.
- „Elotus“, „Panevėžio butų ūkio“, „Utenos butų ūkio“ kasose.
- „Tavo pastogė“ (renka tik įmokas už elektros energiją).
Elektros suvartojimo vidurkiai apskaičiuojami individualiai, įvertinus pastarųjų 12 mėnesių vartojimo istoriją. Jei vartojimo istorija yra trumpesnė nei 12 mėnesių, jums pritaikysime suvartojimo vidurkį, paskaičiuotą pagal energijos vartojimą panašiuose namų ūkiuose.
Jei pasikeis jūsų suvartojimo įpročiai, bet kuriuo metu deklaruokite skaitiklio rodmenis. Kitą mėnesį parengsime patikslintą sąskaitą, kurioje atsižvelgsime į jūsų permoką (ar nepriemoką). Ateityje jums siųsime sąskaitas su patikslintu jūsų vartojimo vidurkiu.
Atkreipiame dėmesį, kad atsiskaitydami pagal vidutinį suvartojimą, įsipareigojate kiekvienų metų gruodžio mėnesį, taip pat prieš pasikeičiant visuomeninio elektros tiekimo kainoms, deklaruoti suvartotą elektros energijos kiekį.
Su elektros energijos vidurkio taikymo sąlygomis galite susipažinti čia.
Paslaugą nemokamai galite užsisakyti jums patogiu būdu:
• savitarnoje e.ignitis.lt: Pakeitimai ir užsakymai → Atsiskaityti pagal vidurkį;
• klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802;
• užpildę susisiekime formą;
• atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Atkreipiame dėmesį, kad atsiskaitydami pagal vidutinį suvartojimą, įsipareigojate kiekvienų metų gruodžio mėnesį, taip pat prieš pasikeičiant visuomeninio elektros tiekimo kainoms, deklaruoti suvartotą elektros energijos kiekį.
Su elektros energijos vidurkio taikymo sąlygomis galite susipažinti čia.
Ar žinote, kad už elektrą galite atsiskaityti ir nesirūpindami skaitiklių deklaravimu kiekvieną mėnesį? Atsiskaityti galite paprasčiau – pagal individualų suvartojimo vidurkį.
Tai patogu, nes:
- nebereikės rūpintis skaitiklių deklaravimu kiekvieną mėnesį – deklaruoti reikės tik gruodžio mėnesį arba keičiantis kainoms;
- jei bus aktualu, bet kada galėsite deklaruoti rodmenis ir sąskaitą jums išrašysime pagal pateiktus duomenis;
- iki 10 mėnesio dienos visas sąskaitas rasite ir galėsite apmokėti savitarnoje e.ignitis.lt;
- jei sąskaita viršys 8 eur sumą, apie mokėjimą su mokėtina suma informuosime jus el. paštu ar SMS žinute;
- visada iš anksto žinosite savo mokėtiną sumą, tad galėsite planuoti išlaidas.
Automatinis nuskaitymas – tai bankų teikiama paslauga, kurią užsisakius Jums nebereikės kiekvieną mėnesį rūpintis sąskaitų už suvartotą elektrą apmokėjimu.
Elektroninę sąskaitą (elektroninis mokėjimo pranešimas, kuris pateikiamas paslaugų gavėjui (mokėtojui) interneto banke) ir automatinį jos apmokėjimą užsisakyti galite savo banko klientų aptarnavimo padalinyje arba interneto banke. Užsisakydami paslaugą, rinkitės:
- e. sąskaitų siuntėjas: UAB „Ignitis“ už elektrą.
- Kliento kodas: nurodykite 8 ženklų Kliento kodą (jį rasite savitarnoje e.ignitis.lt, sutartyje arba galite pasitikslinti klientų aptarnavimo kontaktais).
Svarbu: atlikę aukščiau išvardintus žingsnius, automatinį e. sąskaitų apmokėjimą reikės aktyvuoti papildomai (tai atlikti padės Jūsų bankas).
Su elektroninių sąskaitų užsakymo ir pateikimo sąlygomis galite susipažinti čia.
Užsakius elektroninių sąskaitų pateikimą iki einamojo mėnesio 2 kalendorinės dienos, elektroninė sąskaita už praėjusį mėnesį suvartotą elektrą interneto banke bus pateikta jau einamąjį mėnesį.
Mokestis už bendrąsias reikmes automatiškai įtraukiamas į mokėtiną sumą už elektrą. Elektros sąskaitos pateikiamos iki mėnesio 10 dienos. Jas galite apmokėti iki priešpaskutinės einamojo mėnesio dienos:
- savitarnoje e.ignitis.lt;
- interneto banke;
- elektronine sąskaita;
- grynaisiais.
Jei sąskaitos suma didesnė nei 8 eurai, atsiunčiame mokėjimo pranešimą el. paštu, trumpąja SMS žinute arba paprastu paštu. Esant mažesnei nei 8 eurų sąskaitos sumai, mokėjimo pranešimų nesiunčiame.
Mokestis už sausio mėnesio bendrąsias reikmes įtraukiamas į kovo mėnesio mokėtiną sumą, už vasarį – į balandžio ir taip toliau.
Jei manote, kad už elektrą bendrosioms namo reikmėms jums priskaičiuota per daug, šiuo klausimu jums padės Jūsų namą administruojanti bendrovė.
Pažymą apie atsiskaitymą už elektrą galite užsisakyti:
- savitarnoje e.ignitis.lt (plačiau skaitykite čia);
- klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802;
- užpildę formą arba
- atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Jei planuojate kurį laiką nevartoti elektros (pavyzdžiui, pasibaigus sezonui sodo namelyje), praneškite mums apie tai užsisakydami laikiną elektros nevartojimą:
- savitarnoje e.ignitis.lt (plačiau čia);
- klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802;
- užpildę susisiekime formą arba
- atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Užsisakius laikiną elektros nevartojimą, kiekvieną mėnesį Jums reikės sumokėti:
- mokestį už bendrąsias namo reikmes (jei toks yra);
- pastovią elektros tarifo dedamąją, jei atsiskaitote pagal tarifo planą su pastovia tarifo dedamąja.
Pasitaiko atvejų, kai įrengus išmanųjį elektros skaitiklį, pirmoji sąskaitą už elektros energiją būna didesnė nei įprastai. Tai gali nutikti dėl kelių priežasčių:
- Nedeklaravote rodmenų, ar iki šiol atsiskaitydavote pagal vidutinį suvartojimą arba mokėdavote „iš akies“ ir, pakeitus elektros skaitiklį į išmanųjį, paaiškėjo, kad faktinis metinis elektros suvartojimas yra didesnis, nei buvo manyta.
- Įprastai skaitiklio rodmenis deklaruodavote mėnesio viduryje ar pradžioje, tačiau, pakeitus skaitiklį ar jo keitimo metu, to nepadarėte. Dėl to išmanusis skaitiklis rodo suvartojimą nuo paskutiniojo deklaravimo dienos iki paskutinės ataskaitinio mėnesio dienos, ir sąskaitą gaunate už pusantro ar net beveik už du mėnesius.
- Galbūt sutapimas, o gal iš tiesų išaugo jūsų elektros suvartojimas? Gal jungėte šildytuvą ar kondicionierių, o gal vidaus tinkle nutiko gedimas ar tiesiog sugedo vienas jūsų įprastai naudojamų elektros prietaisų.
Pakeitus skaitiklį į išmanųjį, klientams:
- nebereikia deklaruoti rodmenų – „Ignitis“ juos gauna 15 minučių tikslumu;
- nebereikia rūpintis rodmenų deklaravimu;
- pateikiamos tikslios sąskaitos – už tiek, kiek konkretų mėnesį suvartojote.
Daugiau apie išmaniuosius skaitiklius: https://ismaniejiskaitikliai.lt/
Nuo šiol iki kiekvieno mėnesio 10 d. Jums pateiksime sąskaitą už praėjusį mėnesį suvartotą elektros energiją (arba mokėtiną sumą SMS žinute).
Svarbu! Jeigu mokėtina suma nesieks 8 eurų, sąskaitos ar mokėtinos sumos SMS žinute nesiųsime. Sąskaitą rasite savitarnoje e.ignitis.lt.
Elektros sąskaitą išrašysime remdamiesi ESO pateiktais jūsų objekto suvartojimo duomenimis. Rodmenis ESO nuskaito ir perduoda visuomeniniam tiekėjui, kuris pagal gautus duomenis išrašo sąskaitą už praėjusį mėnesį suvartotą elektros energiją.
Daugiau apie išmaniuosius skaitiklius: https://ismaniejiskaitikliai.lt/
Atsiskaitymo būdai nesikeičia. Tik apmokant elektros sąskaitas, nebereikia pateikti elektros skaitiklio parodymų, juos tiekėjas gauna iš ESO.
Atsiskaitydami už elektrą tiesiog nurodykite savo Kliento kodą ir mokėtiną sumą. Informaciją apie atsiskaitymo būdus ir vietas rasite čia.
Visą informaciją rasite: https://ismaniejiskaitikliai.lt/
Kiekvieną klientą, kurio objekte bus įdiegtas išmanusis skaitiklis, ESO informuos atskirai.
Informaciją, ar jūsų objekte įrengtas išmanus skaitiklis, galite pasitikrinti:
Sutartys
Parengtą sutartį galėsite:
- pasirašyti elektroniniu parašu savitarnoje e.ignitis.lt: pagrindiniame lange, skiltyje Pakeitimai ir užsakymai → Atsisiųsti sutartį → Pasirašyti;
- pasirašyti fiziniu parašu ir vieną sutarties egzempliorių atsiųsti paštu adresu Viršuliškių skg. 34, LT-05131 Vilnius;
- pasirašyti fiziniu parašu ir vieną sutarties egzempliorių atnešti į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Gavę Jūsų prašymą sutartį parengsime per 5 darbo dienas.
Sutarties sudarymo ir administravimo mokesčiai netaikomi.
Prisijungti prie elektros energijos tinklo Jums padės bendrovė Energijos skirstymo operatorius (ESO). Plačiau apie prijungimo procesą galite sužinoti ESO svetainėje www.eso.lt arba šioje video instrukcijoje.
Norėdami prisijungti prie elektros energijos tinklo, pateikite paraišką:
- „Ignitis“ savitarnoje e.ignitis.lt (Sudaryti sutartį → Elektros tiekimo, įvedimo sutartis → Elektros įvedimas);
- ESO savitarnoje.
Sutarčiai pasirašyti (sudaryti) pateikite prašymą ir šiuos dokumentus:
- Pasikeitus patalpų savininkui:
- nekilnojamojo turto Registrų centro išrašo kopiją;
- apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo aktą, jei esate pasirašę rodmenų suderinimo aktą su buvusiu savininku ir pageidaujate mokėti nuo suderintų apskaitos prietaiso rodmenų. Jei apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo akto nepateiksite, sutartis bus perrašyta nuo paskutinių buvusio savininko apmokėtų rodmenų;
- įgaliojimą, jei sutartį pasirašo įgaliotas asmuo (privaloma).
- Pasikeitus patalpų nuomininkui:
- nekilnojamojo turto Registrų centro išrašo kopiją;
- patalpų nuomos sutarties kopiją (privaloma);
- apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo aktą;
- trišalį susitarimą, jei patalpos išnuomotos ir nuomos sutartyje nėra sutarta dėl sutarties sudarymo nuomininko vardu (privaloma);
- įgaliojimą, jei sutartį pasirašo įgaliotas asmuo (privaloma).
- Naujai prijungiant būstą:
- nekilnojamojo turto Registrų centro išrašo kopiją;
- įgaliojimą, jei sutartį pasirašo įgaliotas asmuo (privaloma).
- Savivaldybei suteikus socialinį būstą:
- gyvenamųjų patalpų nuomos sutarties kopiją (privaloma);
- apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo aktą;
- įgaliojimą, jei sutartį pasirašo įgaliotas asmuo (privaloma).
Jums gali prireikti šių dokumentų:
- prašymo sudaryti sutartį blanko;
- rodmenų suderinimo akto blanko;
- trišalio susitarimo;
- Elektros energijos pirkimopardavimo ir paslaugų teikimo sutarties bendrųjų sąlygų;
- Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties specialiųjų sąlygų;
- Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su Verslo klientu bendrųjų sąlygų.
Sutartį sudarykite Jums patogiu būdu:
- savitarnoje e.ignitis.lt: Sudaryti sutartį → Elektros tiekimo, įvedimo sutartis;
- telefonu +370 611 21802 (jei sutarčiai sudaryti pakanka tik Registrų centro išrašo) arba
- užpildykite prašymą artimiausiame „Ignitis“ klientų aptarnavimo centre.
Jei prašyme sudaryti sutartį nurodysite savo el. pašto adresą, informaciją apie parengtą sutartį Jums atsiųsime nurodytu el. paštu, o parengtą sutartį įkelsime į Jūsų paskyrą savitarnoje e.ignitis.lt. Jei el. pašto neturite – sutartį Jums atsiųsime paprastu paštu.
- Jei objekte elektros energija nėra tiekiama, sutartis įsigalios nuo elektros energijos prijungimo objekte dienos. Prašymą prijungti elektrą AB „Energijos skirstymo operatoriui“ (ESO) pateiksime gavę Jūsų pasirašytą sutartį.
- Jei objekte elektros energija tiekiama, sutartis įsigalios nuo jos sudarymo dienos ir bus laikoma sudaryta, jei per 30 kalendorinių dienų negausime Jūsų pranešimo, kad nesutinkate su sutarties sąlygomis. Sutartis galios iki atitinkamo liberalizavimo etapo, kuriam priklauso Jūsų objektas, pabaigos.
Įsigiję butą ar namą iš varžytinių, pateikite prašymą sudaryti sutartį ir su tuo susijusius dokumentus.
Pateikiant prašymą reikalingi šie dokumentai:
- nuosavybės dokumentas – nekilnojamojo turto Registrų centro išrašo kopija;
- įgaliojimas (jei kreipiasi ne savininkas);
- rodmenų suderinimo aktas arba antstolio faktinių aplinkybių konstatavimo protokolas (jei šie dokumentai buvo pasirašyti / sudaryti);
- varžytinių aktas (neprivalomas).
Kaip sudaryti visuomeninio tiekimo sutartį, skaitykite čia.
Svarbu: jei objekte nėra nutrauktas elektros energijos tiekimas ir nebus pateiktas rodmenų suderinimo aktas arba iškeldinimo protokolas, ankstesnė sutartis bus nutraukta po 15 kalendorinių dienų. Jei per 15 kalendorinių dienų laikotarpį buvęs savininkas nepateiks dokumentais pagrįsto prieštaravimo dėl sutarties nutraukimo, sutartį sudarysime Jūsų vardu.
Norėdami tapti mūsų klientu, turite:
- būti prisijungę prie elektros energijos tinklo (įsivesti elektrą);
- pasirašyti (sudaryti) Elektros energijos pirkimo – pardavimo ir paslaugų tiekimo sutartį.
Ką daryti, norint įsivesti elektrą?
Kaip sudaryti visuomeninio tiekimo sutartį?
Jei Jūsų objektas priklauso 3 liberalizavimo etapui, visuomeninio tiekimo sutartis galios iki 2025-12-31.
Jei nežinote, kuriam liberalizavimo etapui priklauso Jūsų objektas, pasitikrinti galite e.ignitis.lt.
Norint nutraukti visuomeninio tiekimo sutartį papildomai jokių veiksmų atlikti nereikia. Sudarius sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju visuomeninio tiekimo sutartis automatiškai nustos galioti, kai tik apmokėsite paskutinę visuomeninio tiekimo sąskaitą bei įvykdysite kitus įsipareigojimus, jei tokie buvo.
Sutartį nutraukti gali objekto savininkas, nuomininkas arba objekto savininko įgaliotas asmuo.
Jei pardavėte būstą, pateikite:
- prašymą nutraukti sutartį;
- būsto savininko įgaliojimą (jei kreipiasi ne savininkas);
- apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo aktą (jei toks buvo pasirašytas);
- būsto priėmimo – perdavimo aktą (jei toks yra).
Jei nutraukėte nuomos sutartį, pateikite:
- prašymą nutraukti sutartį;
- apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo aktą;
- nuomos sutarties nutraukimo kopiją (jei nutraukėte nuomos sutartį ir nesate pasirašę rodmenų suderinimo akto).
Reikiamus dokumentus ir prašymą pateikite Jums patogiu būdu:
- savitarnoje e.ignitis.lt: pagrindiniame lange spauskite Pagalba → Susisiekti → Naujas pranešimas → Sutarties klausimai;
- klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 (jei nereikia papildomų dokumentų);
- užpildę šią formą;
- artimiausiame „Ignitis“ klientų aptarnavimo centre.
Elektros energijos sutartis yra neterminuota ir ją nutraukiant nėra taikomi papildomi mokesčiai.
Būtina atkreipti dėmesį: jei Jūsų objektas priklauso 3 liberalizavimo etapui, visuomeninio tiekimo sutartis galios iki 2025-12-31.
Jei norite demontuoti elektros energijos įvadą, dėl tiekimo nutraukimo Jums reikia pateikti šiuos dokumentus:
- prašymą nutraukti nepriklausomo tiekimo sutartį;
- būsto savininko notarinį įgaliojimą (jei kreipiasi ne savininkas);
- jei būstą valdo keli asmenys – raštišką bendraturčių tarpusavio susitarimą dėl sutarties nutraukimo.
Reikiamus dokumentus ir prašymą pateikite Jums patogiu būdu:
- savitarnoje e.ignitis.lt: pagrindiniame lange spauskite Pagalba → Susisiekti → Naujas pranešimas → Sutarties klausimai;
- klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 (jei nereikia papildomų dokumentų);
- užpildę formą;
- artimiausiame „Ignitis“ klientų aptarnavimo centre.
Svarbu: pateikdami prašymą elektros įvado demontavimui, formoje pažymėkite pasirinkimą „Elektros įvado demontavimas objekte“. Demontavimo darbus atliks ESO.
Jei norite laikinai nuimti skaitiklį ir nenutraukti sutarties (pavyzdžiui, vykdote namo rekonstrukciją, griaunate namą ar kita), kreipkitės į operatorių (ESO) telefonu 1852.
Sutartį pasirašyti (sudaryti) gali objekto savininkas, nuomininkas arba objekto savininko įgaliotas asmuo.
Jei paveldėjote butą ar namą, sudarykite visuomeninio tiekimo sutartį savo vardu. Pateikite prašymą ir dokumentus.
Jei paveldėjimo dokumentai dar tvarkomi, už paslaugas galite atsiskaityti buvusio savininko (esamu) Kliento kodu. Jį rasite:
- savitarnoje e.ignitis.lt;
- elektros tiekimo sutartyje;
- gautose sąskaitose;
- sužinosite pasiskambinę klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 arba
- atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Turėdami nekilnojamojo turto Registrų centro išrašo kopiją ar paveldėjimo teisę patvirtinantį liudijimą, galite sudaryti visuomeninio tiekimo sutartį. Kaip tai padaryti, skaitykite čia.
Sutartį taip pat galima sudaryti pateikus notaro patvirtintą liudijimą apie paveldėtos nuosavybės priėmimą bei patvirtintą liudijimą apie įpėdinius. Tuo atveju, jeigu liudijime nurodyta daugiau nei vienas įpėdinis, reikia gauti kitų įpėdinių sutikimą dėl nepriklausomo elektros tiekimo sutarties sudarymo.
Pardavę objektą, nutraukite visuomeninio tiekimo elektros energijos sutartį. Pateikite prašymą ir dokumentus – visą aktualią informaciją rasite temoje „Kaip nutraukti sutartį ir elektros energijos tiekimą?“.
Pažymą apie atsiskaitymą už elektros energiją galite užsisakyti:
- savitarnoje e.ignitis.lt (plačiau skaitykite čia);
- klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802;
- užpildę susisiekime formą arba
- atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Nepilnamečių iki 14 metų vardu visus sandorius sudaro tėvai arba globėjai, kurie privalo veikti išimtinai dėl nepilnamečio interesų (LR civilinio kodekso 2.7 str.).
Dokumentai, reikalingi sutarties už nepilnametį asmenį iki 14 metų sudarymui:
- tėvams – vaiko gimimo liudijimas;
- globėjams (rūpintojams) – atstovavimo teisę patvirtinantis teismo nutarimas ar kitas dokumentas, kuriuo vaikui nustatyta globa (rūpyba).
Nepilnamečiai asmenys nuo 14 iki 18 metų sandorius sudaro patys, turėdami tėvų arba rūpintojų sutikimą (LR civilinio kodekso 2.8 str. 1 d.). Jeigu sutikimo nėra, tada dėl sutarties sudarymo turi kreiptis vienas iš tėvų/globėjų.
Dokumentai, reikalingi sutarties nepilnamečiam asmeniui nuo 14 iki 18 metų sudarymui:
- tėvų/globėjų sutikimo forma nepilnamečiam asmeniui nuo 14 m.;
- tėvams – vaiko gimimo liudijimas;
- globėjams (rūpintojams) – atstovavimo teisę patvirtinantis teismo nutarimas ar kitas dokumentas, kuriuo vaikui nustatyta globa (rūpyba).
Planai, tarifai, kainos
Siūlome keturis elektros energijos tarifų planus:
- planas „Standartinis“;
- planas „Namai“;
- planas „Namai plius“;
- planas „Išmanusis“ .
Išsamiai apie kiekvieną iš jų galite pasiskaityti paspaudę čia.
- Keičiant tarifo planą iš vienos laiko zonos į dviejų laiko zonų, gali būti reikalingas elektros energijos skaitiklio keitimas ar perparametravimas. Keisdami tarifo planą, pateikite užklausą ir skaitiklio keitimui. Skaitiklį operatorius (ESO) pakeis / perparametruos per 5-10 darbo dienų (esant dideliam klientų srautui, terminas gali kiek ilgėti);
- tarifo plano keitimo paslauga yra nemokama, elektros energijos skaitiklį operatorius (ESO) pakeis / perparametruos taip pat nemokamai. Atkreipiame dėmesį, kad „Išmanusis“ planas taikomas tik buitiniams vartotojams, kuriems yra įdiegtos techninės priemonės, apskaitančios ir nuotoliniu būdu periodiškai perduodančios detalią elektros apskaitos prietaisų informaciją. Kokios yra ESO persiuntimo paslaugos plano „Išmanusis“ gavimo sąlygos VT klientams, plačiau skaitykite čia;
- naujas tarifo planas įsigalios nuo kito mėnesio 1 dienos, o keičiant / perparametruojant elektros energijos skaitiklį – nuo šių darbų atlikimo dienos;
- tarifo planą galima keisti po 12-kos mėnesių, o jei keičiamos kainos, planą ir (ar) tarifą galima pasikeisti per 2 mėnesius po kainų pakeitimo. Automatinis tarifo plano priskyrimas nelaikomas Jūsų pasirinkimu, todėl tokiu atveju tarifo planą galite keisti nepraėjus 12 kalendorinių mėnesių.
Rekomenduojame pasiskaičiuoti sau palankiausią tarifo planą. Tai galite padaryti:
- pasinaudoję šia skaičiuokle;
- savitarnoje e.ignitis.lt: pagrindiniame lange šalia elektros energijos sutarties spauskite skiltį „Pakeitimai ir užsakymai“ → „Keisti tarifo planą“ ir užpildykite specialią formą, arba spauskite tiesiai čia (vaizdo įrašas, kaip pakeisti tarifo planą savitarnoje);
- atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Koks šiuo metu Jums taikomas tarifo planas, galite sužinoti:
- savitarnoje e.ignitis.lt;
- pasiskambinę klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802;
- užpildę susisiekime formą arba
- apsilankę artimiausiame „Ignitis“ klientų aptarnavimo centre.
Energetikos ministerijos sprendimu, nuo 2021-01-01 nuolaida visuomeninei elektros energijos kainai Ignalinos r., Zarasų r., Visagino sav. gyventojams nebetaikoma.
Pagal Lietuvos Respublikos kompensacijų nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11-13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, bei jų šeimoms įstatymą, už elektros energiją numatoma kompensacija. Dėl kompensacijų reikia kreiptis į savivaldybių administracijų socialinės paramos skyrius.
Skolos, permokos
Skolą galite sumokėti:
- savitarnoje e.ignitis.lt (plačiau čia);
- interneto banke ar kitose elektroninėse atsiskaitymų sistemose (plačiau čia);
- grynaisiais pinigais (plačiau čia).
Jeigu skolą sumokėjote paskutinę įspėjime nurodytą dieną
Būtinai sulaukiame visų įmokų ir tik tuomet priimame sprendimą dėl atjungimo.
Sumokėkite elektros atjungimo–prijungimo mokestį į UAB „Ignitis" sąskaitą LT32 7044 0901 0157 5253, SEB bankas.
Elektros energijos tiekimo atjungimo-prijungimo būdai ir taikomi mokesčiai su PVM:
- atjungimas–prijungimas nuo elektros skaitiklio – 60,58 Eur;
- nuotolinis atjungimas–prijungimas nuo išmaniojo skaitiklio – 15,68 Eur;
- atjungimas–prijungimas naudojant automobilį su pakėlimo aikštele – 289,50 Eur;
- atjungimas–prijungimas nuo tranzitinės dėžės arba transformatorinės, arba atjungiant nuo atramos, nenaudojant automobilio su pakėlimo aikštele – 191,80 Eur.
Mokesčiai gali keistis ir priklauso nuo ESO teikiamų paslaugų įkainių.
Ar turite skolų ar permokų galite sužinoti:
- gautoje sąskaitoje už elektrą;
- savo paskyroje savitarnoje e.ignitis.lt;
- paskambinę klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802;
- užpildę susisiekime formą arba
- atvykę į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Permokėtą sumą galime užskaityti Jūsų ateities elektros sąskaitoms padengti. Tokiu atveju Jums nieko daryti nereikia, permoka automatiškai persikels į sekantį mėnesį.
Jei norite permokėtą sumą:
- užskaityti kitoms paslaugoms (pavyzdžiui, kitoms elektros sutartims padengti) arba
- susigrąžinti į savo banko sąskaitą,
pateikite šią prašymo formą ir pridėkite mokėjimą patvirtinantį dokumentą Jums patogiu būdu:
- savitarnoje e.ignitis.lt: pagrindiniame lange spauskite skiltį Pagalba → Susisiekti;
- užpildydami susisiekime formą.
Gavę teisingai pateiktą prašymą, įmoką į Jūsų nurodytą banko sąskaitą grąžinsime per 5 darbo dienas.
Skola už elektrą gali susidaryti, kai:
- ESO inžinierius užfiksuoja neapmokėtą suvartojimą pagal rodmenis ar atlieka perskaičiavimus elektros skaitiklio sutrikimo atvejais ir pan;
- klientas deklaruoja rodmenis ir per nustatytą laikotarpį neapmoka PVM sąskaitos faktūros;
- klientui yra taikomas atsiskaitymo būdas pagal vidutinį suvartojimą, tačiau klientas per numatytą terminą neapmoka PVM sąskaitos faktūros.
Skolos mokėjimą galite atidėti:
- iki 30 kalendorinių dienų žodiniu susitarimu paskambinus telefonu +370 611 21802, užpildžius susisiekime formą;
- nuo 2 iki 4 mėnesių sudarę skolos grąžinimo grafiką paskambinus telefonu +370 611 21802, užpildžius susisiekime formą;
- nuo 5 iki 6 mėnesių sudarę vekselį su skolos grąžinimo sutartimi nuvykę į artimiausią Klientų aptarnavimo skyrių.
Susitarti dėl skolos atidėjimo gali tik objekto savininkas ar savininko įgaliotas asmuo. Jei objektas priklauso savivaldybei – nuomininkas.
Prieš kreipiantis dėl skolos mokėjimo atidėjimo, prašome pasitikrinti ar neturite perduotų skolų į išieškojimo įmonę, teismą ar antstoliams; jei turite – skolos turi būti apmokėtos. Taip pat skolos negalėsime atidėti, jei prieš tai atidėta skola nėra pilnai sumokėta. Nesilaikant skolos atidėjimo terminų, susitarimai dėl skolų atidėjimo yra nutraukiami.
Tais atvejais, kai pasirašomas vekselis ir nustatytais laikotarpiais klientas nemoka, skolos išieškojimas perduodamas antstoliui – tokiu atveju klientui tenka sumokėti papildomas išlaidas, susijusias su skolos išieškojimu (notaro mokestį, būtinąsias vykdymo išlaidas, antstolio mokesčius). Nutraukus skolos atidėjimo susitarimus dėl mokėjimo nevykdymo, inicijuojame elektros tiekimo nutraukimą.
Jei Jums atjungtas elektros tiekimas, dėl jo atnaujinimo susisiekite:
- klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 arba
- atvykite į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.
Mūsų konsultantai informuos apie skolos dydį, atjungimo–prijungimo mokestį, skolos išieškojimo išlaidas bei kaip reikiamus mokesčius susimokėti (plačiau čia).
Dėl susidariusios skolos už elektrą informuojame turimais kontaktais. Dėl šios priežasties prašome atnaujinti savo kontaktinę informaciją, jeigu ji pasikeičia:
- savitarnoje e.ignitis.lt (plačiau čia);
- klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 arba
- užpildę susisiekime formą.
Tais atvejais, kai nepavyksta susitarti dėl skolos sumokėjimo, kreipiamės į skolų išieškojimo bendrovę arba teismą. Nesumokėjus skolos, elektros energijos tiekimas nutraukiamas apie tai įspėjus prieš 15 kalendorinių dienų. Apmokėjus visą skolą, skolos administravimo išlaidas, išjungimo, įjungimo išlaidas, elektros tiekimas atstatomas per 2 darbo dienas.
Svarbu:
- jeigu elektros tiekimas nutrauktas dėl nesumokėtos skolos ir dėl elektros atstatymo nesikreipiate į mus ilgiau nei 6 mėnesius, mes (UAB „Ignitis“) turime teisę nutraukti tiekimo sutartį, o skirstomųjų tinklų operatorius (ESO) turi teisę išmontuoti elektros apskaitos prietaisus ir kitus įrenginius (atvadus, linijas ir kita);
- delspinigiai šiuo laikotarpiu neskaičiuojami, tačiau išieškant skolą yra taikomi kiti mokesčiai. Jei skola nesumokama laiku, skolos administravimas perduodamas skolų išieškojimo įmonei, kuri taiko papildomus skolų administravimo mokesčius. Jeigu skola perduodama į teismą, prašome priteisti 5 proc. metinių palūkanų nuo visos susidariusios skolos bei bylinėjimosi išlaidas. Gautas teismo vykdomasis dokumentas perduodamas antstoliui. Antstolis paskaičiuoja būtinąsias vykdymo išlaidas, palūkanas nuo priteistos skolos ir kitas skolos išieškojimo išlaidas.
Skaitiklio rodmenų deklaravimas
Suvartotą elektros energijos kiekį turite mums pateikti / deklaruoti ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio paskutinės dienos. Tai ypač svarbu atlikti keičiantis kainoms, kad už paslaugas atsiskaitytumėte teisinga kaina.
SVARBU! Jei pas jus įrengtas išmanusis skaitiklis – rodmenų deklaruoti nereikia. Jie bus nuskaitomi automatiškai.
Elektros skaitiklio rodmenis galite deklaruoti Jums patogiu būdu:
- savitarnoje e.ignitis.lt (kaip tai atlikti skaitykite čia);
- atsiskaitydami už paslaugas internetu (plačiau čia) ar grynaisiais (plačiau čia);
- klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802;
- užpildę šią formą.
Kaip teisingai deklaruoti elektros skaitiklio rodmenis rasite čia.
Kiekvieną mėnesį deklaruoti elektros skaitiklių rodmenis Jums nepatogu? Tuomet už paslaugas atsiskaitykite pagal individualų suvartojimo vidurkį – daugiau informacijos apie šį atsiskaitymo būdą rasite čia.
Svarbu žinoti:
- skaitiklio rodmuo NUO gali nesutapti dėl įvairių priežasčių (atsiskaitydami nepateikėte rodmenų, ESO įvykdė kontrolinį rodmenų nurašymą ir patikslino rodmenis bei kita). Paskutinį deklaruotą rodmenį rekomenduojame pasitikrinti savitarnoje e.ignitis.lt (kaip tai atlikti skaitykite čia) arba jį rasite paskutiniame iš įmokų surinkėjo gautame kvite. Kilus daugiau klausimų, kviečiame susisiekti klientų aptarnavimo kontaktais, mielai padėsime ir patarsime;
- jei Jūsų skaitiklis persisuko ar buvo pakeistas, tiesiog deklaruokite naujai matomą rodmenį. Susidariusią permoką ar nepriemoką įvertinsime kito mėnesio sąskaitoje.
Tai galite padaryti:
- savitarnoje e.ignitis.lt (plačiau skaitykite čia);
- užpildę šią formą.
Bendri klausimai
Ką būtina žinoti elektros energijos vartotojui?
Elektra ir vanduo
Vanduo kelia pavojų elektros prietaisams ir įrenginiams. Saugokitės, kad elektros laidai ir kištukiniai lizdai ar patys elektros prietaisai negautų drėgmės.
Kai elektrinis arbatinukas yra įjungtas, nepilkite ir neišpilkite iš jo vandens.
Skalbimo mašina nesinaudokite kieme, pirtyje ir vonios kambaryje, kur šalia yra vandentiekio vamzdžių ar šlapios grindys.
Ežero, baseino ar kito telkinio vanduo yra laidus elektros srovei, tad venkite maudynių per audrą.
Žaibą traukia metalas ir aukštos medžių viršūnės. Per audrą niekada nesislėpkite po aukštu pavieniui augančiu medžiu.
Elektra ir metalai
Vienu metu nelieskite įjungtų elektros prietaisų, įjungiamųjų laidų, jungiklių ir vandentiekio, kanalizacijos, šildymo ar kitų sistemų metalinių vamzdžių.
Laidynę, elektros krosnelę ir kitus elektra šildomus prietaisus statykite tik ant karščiams atsparių paviršių: metalinio, porcelianinio, bet ne medinio paviršiaus ar arti užsidegančių daiktų.
Norėdami papildomai sušildyti patalpą, nenaudokite savos gamybos elektra kaitinamų prietaisų. Visus naudojamus šildytuvus reikia prijungti ir eksploatuoti griežtai laikantis instrukcijų.
Metaliniai daiktai gerai praleidžia elektros srovę, nekiškite jų į kištukų lizdus.
Elektros prietaisų valymas
Prieš įjungdami elektros prietaisą, visuomet įsitikinkite, kad jis yra švarus, nes dulkės, skysčiai ir kiti patekę nešvarumai gali ne tik sugadinti prietaisą, bet ir sukelti gaisro pavojų.
Maisto gamybos prietaisus nuvalykite nuo likusių riebalų, ypač sujungimo vietose.
Valydami elektros prietaisus, apžiūrėkite, ar nėra dingusių dangtelių, sulūžusių detalių, sutrūkinėjusių ar neuždengtų laidų.
Šviestuvų priežiūra
Jeigu šviestuvuose perdegė elektros lemputė, vietoje jos nesukite didesnio galingumo lemputės nei nurodyta šviestuvo instrukcijoje. Galingesnė lemputė skleidžia daugiau šilumos, todėl gali išlydyti ar netgi uždegti šviestuvo korpusą ar šalia esančias medžiagas.
Keisdami elektros lemputę, laikykite ją už stiklinės kolbos ir neprisilieskite prie metalinio jos korpuso.
Elektrinio šviestuvo nestatykite šalia kitų lengvai užsidegančių daiktų, nedenkite popieriumi ar audiniu, valydami šviestuvus – išjunkite juos.
Kištukiniai lizdai ir elektros laidai
Jei naudojant prietaisą ima kilti dūmai ar žiežirbos, pasigirsta neįprasti garsai ar jaučiamas svilėsių kvapas, įrenginį reikia kuo skubiau išjungti.
Jeigu elektros laido izoliacija buvo pažeista, neužtenka šios vietos apvynioti izoliacine juostele, kuri gali nuslinkti. Visus elektros instaliacijos darbus, elektros jungiklio performatavimą, elektros prietaisų taisymą, elektros laidų tiesimą ar taisymą patikėkite specialistams, gerai išmanantiems saugumo reikalavimus.
Jei namuose yra mažų vaikų, rekomenduojama apsaugoti kištukinius lizdus specialiomis apsaugomis.
Siaučiant gamtos stichijoms: audroms, liūtims, pūgoms, potvyniams, išjunkite nebūtinus elektros prietaisus.
Kaip elgtis gamtoje
Nekasinėkite grunto neįsitikinę, kad po žeme nėra elektros linijų, kurias galite pažeisti ir patirti traumas, nudegimus ar kitus pažeidimus elektros srove. Informaciją apie elektros linijas, esančias po žeme, suteikia tinklų operatoriai.
Siaučiant gamtos stichijoms: audroms, žaibams, liūtims, draudžiama žvejoti su įrankiais, pagamintais anglies pagrindu.
Pirmoji pagalba nukentėjus nuo elektros
Įvykus elektros šokui, pirmiausiai apsaugokite save ir netoliese esančius žmones nuo galimybės patirti daugiau elektros šokų.
Nesilieskite prie žmogaus, kuris ką tik nukentėjo. Jo kūnu dar gali tekėti elektra.
Atitraukti nukentėjusįjį galima viena ranka, stovint ant sausos lentos ar sausų rūbų. Rankas apsaugokite sausomis pirštinėmis ar sausu drabužiu. Temti nukentėjusį patartina laikant už drabužio, neliečiant kūno.
Jei įmanoma, išjunkite elektros prietaisą ir išjunkite elektros srovę, bet tik tuo atveju, jeigu nėra grėsmės nukentėti.
Svarbu kuo greičiau iškviesti greitąją pagalbą telefonu 112. Jeigu mokate suteikti pirmąją pagalbą, pradėkite gelbėti nukentėjusįjį, kai tik jis nebebus veikiamas elektros srovės.
Daugiau informacijos apie poveikį aplinkai, susidariusį dėl elektros energijos gamybos galite rasti:
Praėjusiais kalendoriniais metais 34,76 proc. nuo bendro „Ignitis“ patiekto elektros energijos kiekio sudarė elektros energija iš atsinaujinančių šaltinių. Ši informacija atskleidžiama įsigyjant kilmės garantijų sertifikatus. Likusi dalis buvo įsigyta elektros biržoje ir jos gamybai sunaudoti kuro ištekliai nėra žinomi.
Informacija apie „Ignitis“ patiektą atsinaujinančių išteklių energiją praėjusiais metais:
- hidroenergija (jūrų, upių vandens) 12,23 proc.
- vėjo energija 14,97 proc.
- saulės energija 0,42 proc.
- biomasės ir biodujų energija 2,94 proc.
- geoterminė energija 4,20 proc.
DUK Temos
Ar žinojote, kad IGNITIS Savitarnoje galite:
- Atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijos ir kitas namų paslaugas
- Pasirašyti sutartis
- Sužinoti savo planą, tarifą, suvartojimo statistiką
- Peržiūrėti mokėjimų istoriją
- Deklaruoti skaitiklio rodmenis
- Pasikeisti turimą elektros planą
- Ir daug daugiau