Energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“ nuolat tobulina teikiamų paslaugų kokybę, užsakymo ir naudojimosi galimybes visiems savo klientams. Skatindama didesnę įtrauktį, lengvą bei suprantamą informacijos suradimą ir paslaugų užsakymą visiems asmenims, bendrovė įgyvendino privalomomis tapusias Lietuvos Respublikos gaminių ir paslaugų prieinamumo reikalavimų įstatymo nuostatas.
„Ignitis“ įgyvendintas Europos prieinamumo aktas, kuriuo siekiama užtikrinti didesnį tam tikrų gaminių ir paslaugų prieinamumą asmenims su negalia ir kitiems vartotojams. Aiškūs prieinamumo reikalavimai taikomi tam tikriems gaminiams ir paslaugoms, tarp jų – internetinėms parduotuvėms, bankų paslaugoms, savitarnos terminalams.
Tai svarbu ir „Ignitis“ bendrovei, kuriai paslaugų užsakymo ir naudojimosi paprastumas, jų gavimo greitis ir gera visų klientų patirtis – vieni iš pagrindinių prioritetų. Dar gerokai prieš įsigaliojant įstatymo nuostatoms bendrovė įsipareigojo, kad turintieji negalią galėtų sklandžiai rasti informaciją tinklapiuose bei užsisakyti paslaugas kaip ir negalios neturintys asmenys.
Kaip akcentuoja Andrius Kavaliauskas, „Ignitis“ privačių klientų padalinio vadovas, didesnė įtrauktis itin svarbi, nes bendrovė teikia visas svarbiausias energetikos paslaugas – klientai gali naudotis tokiomis skaitmeninio turinio paslaugomis kaip savitarnos svetainė mano.ignitis.lt, ignitis.lt puslapis, eparkai.lt ir ignitison.lt puslapiai, Ignitis EnergySmart programėlė ir kt.
„Skaitmeninė aplinka turi būti draugiška ir įtrauki visiems, todėl labai džiugu, kad Europos prieinamumo akto nuostatos tapo privalomos. Tikime, kad geresnis paslaugų prieinamumas turi naudos visiems klientams – per geresnę vartotojo patirtį didinama ir visų paslaugų kokybė“, – teigia Andrius Kavaliauskas.
Minėtose svetainėse ir aplikacijose asmenys su regos negalia gali pritaikyti papildomus nustatymus. Pavyzdžiui, aktyvuoti teksto skaitymą balsu (net paveikslėliuose turinys pateiktas su aprašymu) ar padidinti ekrano dydį iki 200 proc. neiškreipiant vaizdo. Visi tekstai svetainėse ir aplikacijoje buvo pakoreguoti taip, kad būtų pakankamai kontrastingi, lengvai įskaitomi ir patogiai prieinami naudojant ekrano skaitytuvus.
Siekiant, kad būtų atitinkami tiek techniniai standartai, tiek realių žmonių poreikiai, „Ignitis“ taip pat bendradarbiauja su Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra prie LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga. Pavyzdžiui, pastarosios atstovas Andžejus Ravanas realiai pademonstravo, kaip turintieji negalią gali paprastai naudotis paslaugomis.
„Suteiktos įžvalgos leidžia gerokai patobulinti turimus funkcionalumus. Galiausiai buvo sukurtas naujas „Ignitis“ skaitmeninių produktų kūrimo standartas. Jo metu UI/UX dizaineriai ir programuotojai prieš paleisdami naują polapį ar naują funkciją atlieka testavimą pagal prieinamumo aktą. Norime, kad asmenys su negalia galėtų mūsų paslaugomis naudotis kokybiškai, tad turime kurti ne sau, bet visiems“, – teigia A. Kavaliauskas.
Funkcionalumų testavimui taip pat naudojami įrankiai „NVDA“, „TalkBack“, „VoiceOver“. Taip įsitikinama, kad visi tekstai svetainėse yra skaitomi ekrano skaitymo programomis, navigacija per svetainės meniu punktus ir mygtukus veikia sklandžiai, o naršymas galimas ir be pelės, naudojantis klaviatūros mygtukais ar programėlių komandomis.
„Ignitis“ įsipareigoja nuolat gerinti savo skaitmeninę aplinką ir užtikrinti jos prieinamumą visiems naudotojams, atsižvelgdama į vartotojų grįžtamąjį ryšį, technologijų atnaujinimus ir prieinamumo standartų pokyčius. „Ignitis“ svetainėje galima rasti Prieinamumo pareiškimą, kuriame aprašytas atitikties lygis ir kita svarbi informacija.