Informacija gaminančiam vartotojui

Aktuali informacija apie kompensaciją už sukauptą ir nepanaudotą energiją

Pateikiame dažniausiai užduodamus klausimus ir atsakymus apie kompensaciją už sukauptą ir nepanaudotą energiją.

Kaip apskaičiuojama kompensuotinų kWh vertė?

Sukauptos ir kompensuotos elektros energijos kiekio vertė yra nustatoma pagal balandžio – rugpjūčio kalendorinių mėnesių „Nord Pool“ elektros biržos Lietuvos kainos zonos kainų aritmetinį vidurkį, padauginus iš sukaupto, bet neatgauto elektros energijos kiekio.

2020 m. balandžio – rugpjūčio mėn. 1 kWh vidutinė kaina yra 0,0323 EUR.

Koks yra vienkartinis administravimo paslaugos mokestis už sukauptos elektros energijos kompensavimą?

Vienkartinis administravimo paslaugos mokestis už sukauptos elektros energijos kompensavimą šiuo metu yra netaikomas.

Kur sutartyje yra numatytos kompensavimo sąlygos?

Kaip galima gauti kompensaciją?

Jei esate sudarę visuomeninio tiekimo sutartį, pagamintos, sukauptos ir neišnaudotos energijos kiekį kompensuosime padengdami elektros sąskaitą – tai reiškia, kad Jūsų kompensuojamą sumą įtrauksime į kito mėnesio sąskaitą ir Jūsų galutinė mokėtina sąskaitos suma sumažės. Jums nieko papildomai daryti nereikia, kompensaciją automatiškai pritaikysime balandžio mėnesio sąskaitoje.

Jei įtraukus kompensaciją į sąskaitą susidarys permoka (kurią matysite gavę sąskaitą gegužės mėnesio pradžioje) ir norėsite ją susigrąžinti, užpildykite prašymą. Daugiau informacijos rasite čia.

Jei esate sudaręs nepriklausomo tiekimo sutartį, pagamintos, sukauptos ir neišnaudotos energijos kiekį galite kompensuoti šiais būdais:

  • Padengdami elektros sąskaitą – tai reiškia, kad Jūsų kompensuojamą sumą įtrauksime į kito mėnesio sąskaitą ir Jūsų galutinė mokėtina sąskaitos suma sumažės. Šiuo atveju Jums nieko papildomai daryti nereikia, kompensaciją automatiškai pritaikysime balandžio mėnesio sąskaitoje.

    Jei įtraukus kompensaciją į sąskaitą susidarys permoka (kurią matysite gavę sąskaitą gegužės mėnesio pradžioje) ir norėsite ją susigrąžinti, užpildykite prašymą. Daugiau informacijos rasite čia.
  • Padengdami „Ignitis On“ sąskaitą (suma perkeliama nuosavo elektromobilio įkrovimui) – norėdami pasirinkti šį būdą, užpildykite prašymą savitarnoje e.ignitis.lt (instrukciją rasite čia).
  • Padengdami šeimos nario / artimojo elektros sąskaitą - norėdami pasirinkti šį būdą, užpildykite prašymą savitarnoje e.ignitis.lt (instrukciją rasite čia).

Atkreipkite dėmesį: prašymą kompensacijai pateikti galėsite nuo 2021-04-15 iki 2021-04-30, o nepateikus prašymo, pritaikysime nuolaidą elektros sąskaitai, kuri bus lygi Jūsų susidariusiai kompensuojamai sumai.

Kaip kompensacijos būdą galima pasirinkti savitarnoje?

Detalias instrukcijas, kaip pateikti prašymą kompensacijai savitarnoje rasite čia.

Kaip galima atsisakyti kompensacijos?

Jei kompensacijos norite atsisakyti, susisiekite su mumis klientų aptarnavimo telefonais 1802 arba +370 611 21802.

Kas nutiks su sukauptu bet neišnaudotu kiekiu gavus kompensaciją?

Kompensuotas kiekis kaip įprastai bus anuliuotas.

Kas nutiks, jei iki 2021-04-30 nepasiriksite kompensacijos būdo?

Nesulaukę Jūsų pasirinkimo iki 2021-04-30, kompensuojamą sumą automatiškai įtrauksime į Jūsų elektros sąskaitą.

Kaip pakeisti gaminančio kliento tarifų planą (jei pagaminu nepakankamai)?

Norėdami pasikeisti turimą tarifų planą / laiko zonų skaičių, užpildykite prašymą ir atsiųskite Jums patogiu būdu:

  • internetu per pranešimų skiltį, kurią rasite čia;
  • prisijungę prie savitarnos e.ignitis.lt, parašykite virtualiam konsultantui, kad norite grąžinti dokumentus ir jis pateiks susisiekimo formą;
  • paprastu paštu, adresu P. Lukšio g. 5 B, Vilnius.

Reikiamą prašymo formą rasite čia:

  • turite visuomenino tiekimo sutartį - prašome užpildyti šią formą;
  • turite nepriklausomo tiekimo sutartį - užpildykite šią formą  (svarbu: dėl reikiamų techninių pokyčių prašymus priimame nuo gegužės mėnesio).

Elektros tarifų planas bus pakeistas nuo kito mėnesio pirmos dienos arba jei reikalingas skaitiklio pakeitimas/perparametrizavimas – kai ESO atliks šiuos darbus (paslauga nemokama).

Atkreipkite dėmesį, kad tarifų planą galite keisto vieną kartą per 12 mėnesių arba per 2 mėnesius po visuomeninių kainų pasikeitimo.

Kaip pakeisti laiko zonų skaičių?

Laiko zonų skaičių galite pakeisti tais pačiais būdais, kaip ir keisdami tarifų planą. Plačiau apie tai skaitykite čia.

Kaip pakeisti ESO gaminančio kliento atsiskaitymo už naudojimosi tinklais paslaugos būdą?

Norėdami pakeisti turimą gaminančio kliento atsiskaitymo planą, prisijunkite prie ESO savitarnos. Detalias instrukcijas rasite čia.

Saulės elektrinės priežiūra snieguotu laikotarpiu

Iškritęs gausus sniegas ar apledėję saulės moduliai gali kelti rūpesčių ir klausimų, kaip šaltojo sezono metu reikia prižiūrėti savo saulės elektrinę. Atsakome į daugelį svarbių klausimų ir tikimės, kad informacija Jums pravers.

Sniego valymas – nerekomenduojamas

Valant sniegą  nuo saulės elektrinės nesudėtinga pažeisti ar sugadinti elektrinės modulius, todėl net ir iškritus gausiam sniegui ir elektrinei generuojant mažiau energijos, valyti jos nerekomenduojame.

Atkreipkite dėmesį, kad:

  • neteisingai šalinant sniegą yra tikimybė pakenkti elektrinės ilgaamžiškumui, galimas eksploatacinių savybių suprastėjimas, stogo dangos sugadinimas – dėl neteisingos priežiūros galite netekti garantijos;
  • žiemos periodu pagaminta elektros energija sudaro tik apie 10% bendros metinės generacijos, kelių dienų praradimas neatpirks nuostolių, kurie galimi praradus garantiją įrangai;
  • esant nors ir minimaliai saulės apšvietai, sniegas dėl modulio įšilimo nuslysta savaime;
  • atlikdami valymo darbus galite susižeisti.

Jei manote, kad sniego svoris gali sugniuždyti modulius, nesijaudinkite –  moduliai suprojektuoti taip, kad atlaikytų net ir storą sniego sluoksnį. Vidutiniškai moduliai geba atlaikyti 5400 Pa (550 kg/kv. m) statinę ir 2400 Pa (244 kg/kv. m) dinaminę apkrovą.

Svarbu žinoti, kad elektrinės paviršius galima valyti tik šepečiu minkštais šereliais (griežtai draudžiama šalinti sušalusį sniegą ar ledą), o geriausia būtų į pagalbą pasitelkti profesionalus su specialia įranga.

Aktuali informacija gaminantiems vartotojams apie nepriklausomo tiekėjo pasirinkimą

Ką svarbu žinoti dėl sukaupto elektros energijos kiekio renkantis nepriklausomą elektros tiekėją?

Jei esate gaminantis vartotojas ir nusprendėte nutraukti visuomeninio elektros tiekimo sutartį bei pasirašyti nepriklausomo tiekimo sutartį, Jūsų sukauptas kiekis:

  1. Gali būti perkeliamas pas naują nepriklausomą ar garantinį tiekėją.
  2. Arba iki sutarties nutraukimo dienos gali būti anuliuojamas ir kompensuojamas Ignitis elektros energijos pirkimo-pardavimo sutartyje (sutartį rasite čia) numatytomis sąlygomis (galioja visais atvejais, nepriklausomai kurį nepriklausomą tiekėją renkatės). Remiantis šia sutartimi, paskaičiuojame sukauptų kWh vertę pagal balandžio – rugpjūčio kalendorinių mėnesių „Nord pool“ elektros biržos kainos aritmetinį vidurkį, padauginus iš sukaupto kiekio ir Jums pateiktus prašymą pervesti šią sumą, per 60 kalendorinių dienų pervedame ją į nurodytą banko sąskaitą. Už lėšų išmokėjimą pinigais gali būti taikomas administravimo mokestis, kuris viešai skelbiamas www.ignitis.lt puslapyje.  

Atkreipiame dėmesį: šiuo metu laukiame atsakymo iš institucijų, ar už gautą kompensuotą sumą bus taikomi mokesčiai valstybei ir kuri šalis juos privalo apmokėti.

Koks yra vienkartinis administravimo paslaugos mokestis už sukauptos elektros energijos kompensavimą?Vienkartinis administravimo paslaugos mokestis už sukauptos elektros energijos kompensavimą netaikomas. Šiuo metu rengiama skaičiavimo metodika jam nustatyti.

Kas nutiks su sukauptu elektros energijos kiekiu pasibaigus kaupimo laikotarpiui (po balandžio 1 d.)?
Ignitis klientams, kurie per kaupimo laikotarpį neišnaudos visos sukauptos elektros energijos, bus kompensuojama už nepanaudotą likutį pagal Ignitis sutartyje nurodomas sąlygas.

Kompensaciją gali gauti klientai pateikę prašymą ir pasinaudoję apskaičiuota verte ar įsigydami kitas Ignitis paslaugas. Už lėšų išmokėjimą pinigais gali būti taikomas administravimo mokestis, kuris viešai skelbiamas www.ignitis.lt puslapyje.

Kokios yra sukaupto elektros energijos tiekimo kompensavimo sąlygos?
Kompensavimo sąlygos po kaupimo laikotarpio numatytos Ignitis, kaip visuomeninio tiekėjo sutartyje (sutartį rasite čia), punkte 105, o keičiant tiekėją - punkte 106. Taip pat, Ignitis, kaip nepriklausomo tiekėjo sutartyje (sutartį rasite čia), punkte 111 numatoma kompensacija po kaupimo laikotarpio, o 112 punkte, kai keičiamas tiekėjas.  

Kokios bus kompensavimo sąlygos patekus į garantinį tiekimą?
Patekus į garantinį tiekimą bus kompensuojama tokiu pačiu principu – kompensavimas arba kiekių perkėlimas iš buvusio tiekėjo į garantinį tiekimą.

Kuo remiantis nustatytos tokios kompensavimo sąlygos?
Lietuvos Respublikos Atsinaujinančių energijos išteklių įstatymo 201 straipsnio 1 dalies 4 punktu bei pagal 2020-09-17 atnaujintas Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisykles.

Kaip gauti kompensaciją?
Norint gauti piniginę kompensaciją už sukauptą, bet nesunaudotą kiekį, reikia užpildyti šį prašymą ir pateikti jį užpildant šią formą arba bet kuriame klientų aptarnavimo centre.

 

Kas yra gaminantis vartotojas?

Gaminančiu vartotoju gali tapti (arba yra) fizinis arba juridinis asmuo, naudojantis saulės, vėjo ar biomasės energijos išteklius naudojančias elektrines. Pagaminta elektros energija naudojama savo reikmėms, o nesuvartota energija patiekiama į tinklus ir iškilus poreikiui, susigrąžinama iš tinklų.

Gaminantis vartotojas gali būti nutolęs - elektrą vartotu viename taške, o ją gamintis kitoje vietoje esančioje elektrinėje. Daugiau informacijos apie nutolusius gaminančius vartotojus rasite čia.

Gaminančiais vartotojais gali būti:

  • fiziniai asmenys, kurių įrengtoji galia ne didesnė nei 500 kW;
  • fiziniai asmenys (ūkininkai), kurių ekonominis dydis yra didesnis nei 14 vienetų, turi teisę įsirengti 500 kW elektrinę;
  • juridiniai asmenys, kurių elektrinių galia yra ne didesnė nei 500 kW.
Kaip tapti gaminančiu vartotoju?

Norėdami tapti gaminančiu vartotoju, turite:

1. Gauti prijungimo sąlygas iš AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) (daugiau informacijos rasite čia).
2. Surasti atestuotą rangovą, kuris įrengs saulės elektrinę.
3. Įsirengti saulės elektrinę.
4. Prijungti saulės elektrinę prie ESO tinklo.
5. Pasirašyti Elektros energijos pirkimo-pardavimo (EEPP) sutartį.
6. Pradėti naudotis saulės elektrine.
 

Plačiau apie saulės elektrines galite pasiskaityti čia.

Įsirengę nuosavą saulės elektrinę, dalį jos generuojamos galios galite priskirti kitam savo objektui. Tokiu atveju Jums reikės užpildyti prašymą  www.eso.lt puslapyje (plačiau skaitykite čia). Pateikus prašymą, priskirtame objekte tapsite nutolusiu gaminančiu vartotoju, o kai bus įrengtas išmanusis skaitiklis, mums pateiksite prašymą dėl apskaitos pasirinkimo būdo.

Objekte gali būti įrengti du išmaniųjų skaitiklių variantai:

  • jei objekte yra įrengta elektrinė, tai bus įrengtas dvikryptis skaitiklis (fiksuojamas pagamintos elektros energijos atidavimas į tinklą ir susigrąžinimas ar/ir suvartojimas);
  • jei objektas yra prijungtas (priskirtas) prie nutolusios elektrinės, tuomet bus rengiama automatizuota apskaita -  SMART (fiksuojamas tik suvartojimas).

Gaminančio vartotojo sutarties pasirašymas

Sutartį Jums parengsime, kai gausime dokumentus iš AB „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) ir matysime, kad viskas įrengta ir jau galite naudotis elektrine. Dėl gaminančio vartotojo sutarties sudarymo papildomai kreiptis nereikia, parengtus dokumentus atsiųsime Jums el. paštu arba paprastu paštu.

Svarbu: pasirašius sutartį, kartu svarbu pateikti ir gaminančio vartotojo prašymą, kuriame pasirinksite atsiskaitymo būdą už naudojimąsi tinklais  ir tarifo planą perkamai elektros energijai. Visus reikiamus dokumentus mes Jums atsiųsime.

Jums gali prireikti: Gaminančio vartotojo prašymas.

Pasirašę gaminančio vartotojo sutartį ir užpildę prašymą, dokumentus galite grąžinti Jums patogiu būdu:

  • užpildant šią formą;
  • siunčiant paštu, adresu P. Lukšio g. 5B, 08221 Vilnius;
  • pristatant į artimiausią Ignitis klientų aptarnavimo centrą.
Kokius atsiskaitymo būdus ir tarifų planus gali pasirinkti gaminantis vartotojas?

Gaminantys vartotojai saulės elektrinės pagamintą elektros energiją, kurios iškart nesunaudojo, gali tiekti į tinklą, o jos prireikus – susigrąžinti, sumokant mokestį. Šią paslaugą teikia AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), taikydama žemiau pristatomus planus:

Detalias kainas ir pasaugojimo planų aprašymus, rasite čia.

Svarbu žinoti:

Pagal Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo nuostatas,  atsiskaitymo būdą galima keisti ne dažniau kaip vieną kartą  per 12 mėnesių. Atkreipiame dėmesį, kad šiuo  atveju netaikoma sąlyga, jog atsiskaitymo būdą  galima keisti  per 2 mėnesius nuo naujų kainų įsigaliojimo (tokia sąlyga galioja  tik tarifo plano  keitimui, tačiau ne atsiskaitymo būdo keitimui).

Jei Jūsų elektrinė nepagamina pakankamai elektros energijos (kiek reikia Jūsų reikmėms), tokiu atveju perkamai elektros energijai taikomos standartinės buitinių vartotojų kainos. Tarifo planą galite rinktis iš 3 planų:

Svarbu žinoti:

  • gaminantiems vartotojams taikomi tik vienos laiko zonos planai;
  • norėdami pasikeisti tarifo planą, tai galite padaryti susisiekę klientų aptarnavimo kontaktais;
  • tarifo planą galima keisti praėjus 12-kai mėnesių po plano keitimo arba kai tarifą ir (ar) tarifo planą norėsite pakeisti per 2 mėnesius po kainų pasikeitimo. Automatinis tarifo plano priskyrimas nelaikomas Jūsų pasirinkimu, todėl tokiu atveju tarifo planą galite keisti nepraėjus 12 kalendorinių mėnesių.  
Kaip stebėti elektros suvartojimą ir generavimą?

Elektros suvartojimą ir generavimą galite stebėti savitarnos svetainėje e.ignitis.lt. Instrukcijas, kaip tai atlikti, rasite čia, o plačiau apie savitarną ir jos naudas galite pasiskaityti čia.

Atkreipkite dėmesį, jei esate sudarę nepriklausomo tiekimo sutartį, laikinai suvartojimo ir generavimo savitarnoje stebėti negalite – kol atliekame reikiamus pokyčius, informaciją rasite ESO savitarnoje.

Svarbu žinoti:

Kiekvieną mėnesį skaičiuojamas į tinklą patiekto ir paimto elektros kiekio balansas. Jeigu pagamintas kiekis didesnis nei suvartotas, likutis perkeliamas į tolimesnį mėnesį. Taip elektros kiekis kaupiamas visus metus nuo balandžio 1 dienos iki kovo 31 dienos.

Iki kovo 31 d. nesuvartojus (neatgavus) savo pagamintos ir į tinklą patiektos elektros energijos (kuri skaičiuojama kaip sukauptas energijos kiekis), visas sukauptas kiekis panaikinamas (t. y. į kitą laikotarpį neperkeliamas).

Kaip pateikiamos sąskaitos?

Jei esate gaminantis vartotojas, elektros suvartojimo rodmenų pateikti nereikia - Jums įrengta automatizuota apskaita (dvikryptis skaitiklis arba išmanusis skaitiklis SMART) ir rodmenys yra perduodami automatiškai kiekvieno mėnesio paskutę dieną, 00.00 valandą.

Sąskaitą nuo kiekvieno mėnesio 5 darbo dienos rasite savo paskyroje, savitarnos svetainėje e.ignitis.lt arba, jei užsisakysite, sąskaitą atsiųsime ir paprastu paštu.

Ar galima dalį elektrinės galios skirti kitam savo objektui (nutolusiam)?

Taip, dalį elektrinės galios galite skirti kitam savo objektui. Kaip tapti nutolusiu gaminančiu vartotoju, daugiau informacijos rasite čia.

Ar galima dalį pagamintos elektros energijos skirti kito savininko objektui?

Ne, kito savininko objektui dalį pagamintos elektros energijos skirti negalima. Saulės elektrinė ir nutolęs vartojimo objektas turi priklausyti tam pačiam asmeniui.

Ką daryti jei noriu tapti gaminančiu vartotoju, tačiau negaliu įsirengti savo elektrinės?

Jei neturite galimybės įsirengti nuosavos saulės elektrinės, IGNITIS SAULĖS PARKAI platforma suteikia galimybę greitai ir nesudėtingai įsigyti arba išsinuomoti dalį nutolusios saulės elektrinės. Plačiau apie saulės parkus kviečiame pasiskaityti čia.