Savitarna

Nepriklausomas elektros tiekimas

Elektros kompensavimas

Kokio dydžio elektros kainos dalinis kompensavimas taikomas nepriklausomame tiekime?

Dalinį elektros kainos kompensavimą sudaro dvi dalys:

- elektros energijos tiekimo kainos, susijusios su elektros energijos įsigijimo sąnaudomis, dalinis kompensavimas – ši kompensavimo dalis priklauso nuo jūsų turimos kainos. Valstybės skiriamas dalinis kompensavimas yra taikomas elektros energijos tiekimo kainos daliai, viršijančiai 0,24 Eur/kWh (su PVM) ir negali būti didesnis nei 0,09 Eur/kWh (su PVM). Jeigu elektros kaina lygi 0,24 Eur/kWh (su PVM) arba mažesnė – dalinis kompensavimas netaikomas;

- papildomos dedamosios prie elektros energijos persiuntimo paslaugos kainos dalinis kompensavimas – jūsų turimai kainai ši kompensavimo dalis jau bus pritaikyta ir ji sudaro 0,139 Eur/kWh (su PVM). Šis kompensavimas taikomas be jokių papildomų sąlygų.

Kiek man kainuos elektra pritaikius dalinį kompensavimą?

Jeigu jūsų vartojamos elektros energijos kaina neviršija 0,33 Eur/kWh (su PVM), elektros energija Jums kainuos 0,24 Eur/kWh (su PVM).

Pateikiame skirtingus pavyzdžius:

  • jei jūsų turima elektros energijos kaina yra 0,23 Eur/kWh (su PVM), jums dalinis kompensavimas netaikomas, o galutinė mokėtina kaina už suvartotą elektros energiją išlieka 0,23 Eur/kWh (su PVM);
  • jei jūsų turima elektros energijos kaina yra 0,27 Eur/kWh (su PVM), jums bus kompensuota 0,03 Eur/kWh (su PVM), o galutinė mokėtina kaina už suvartotą elektros energiją bus 0,24 Eur/kWh;
  • jei jūsų turima elektros energijos kaina yra 0,35 Eur/kWh (su PVM), jums bus pritaikytas maksimalus dalinis kompensavimas, t.y. 0,09 Eur/kWh (su PVM), o galutinė mokėtina kaina už suvartotą elektros energiją bus 0,26 Eur/kWh (su PVM).
Kiek laiko bus taikomas elektros energijos kainos dalinis kompensavimas nepriklausomame tiekime?

Šiuo metu valstybės patvirtintas dalinis kompensavimas bus taikomas 6 mėnesius nuo 2022 m. liepos 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d.

Kaip gauti dalinį kompensavimą už suvartotą elektros energiją?

Elektros energijos buitiniams vartotojams nereikia niekur kreiptis, nereikia rašyti prašymų, ieškoti ir pan. Dalinis elektros kainos kompensavimas bus pritaikytas automatiškai nepriklausomo tiekėjo išrašomose sąskaitose.

Kur matysiu, kad gavau dalinį kompensavimą?

Informacija apie pritaikytą dalinį kompensavimą bus pateikiama jūsų gaunamose sąskaitose už elektros energiją.

Kokiems elektros vartotojams bus pritaikytas dalinis kompensavimas?

Dalinis kompensavimas bus taikoma visiems nepriklausomo (1, 2 ir 3 etapų), visuomeninio ir garantinio elektros tiekimo buitiniams vartotojams.

Ar elektros kainų dalinis kompensavimas bus pritaikytas atsižvelgiant į mano pajamas?

Dalinis kompensavimas bus taikomas visiems elektros energijos buitiniams vartotojams, nepriklausomai nuo jų gaunamų pajamų.

Ar reikės gautą dalinį kompensavimą vėliau grąžinti, jei buvo neteisingai deklaruoti skaitiklio rodmenys?

3 mėnesius po dalinio kompensavimo taikymo periodo pabaigos, t.y. nuo 2023-01-01 iki 2023-03-31, jei bus nustatyta, jog buvo deklaruotas didesnis elektros energijos suvartojimas nei faktiškai suvartota, už perskaičiuotą didesnę nei deklaruotą elektros energijos kiekio dalį vartotojas turės atsiskaityti perskaičiuojamu laikotarpiu nustatytomis elektros energijos kainomis ir tarifais, o dalinis kompensavimas nebus taikomas. Nepagrįstai suteiktą kompensaciją už tiekimo kainos dalį tiekėjas turės susigrąžinti iš kliento ir grąžinti į biudžetą. Jei bus nustatyta, jog buvo deklaruotas mažesnis kiekis, papildomai dalinis kompensavimas nebus pritaikytas.

Kodėl skiriamas elektros kainų dalinis kompensavimas?

Elektros kainų dalinis kompensavimas skiriamas valstybei siekiant sumažinti augančių energijos išteklių kainų pasekmes Lietuvos gyventojams.

Ar dalinis kompensavimas bus taikomas ir pasirinkusiems 2 laiko zonų apskaitą?

Taip, bus taikomas. Dalinis kompensavimas buitiniams vartotojams, pasirinkusiems 2 laiko zonų apskaitą, bus taikomos pagal tas pačias taisykles, kaip yra aprašyta aukščiau.

Kokie teisės aktai reglamentuoja kompensavimo taikymą, jo dydžius ir išimtis?
  • Lietuvos Respublikos energetikos įstatymas nustatė pagrindines dalinio kompensavimo taikymo taisykles.
  • Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas nustatė, kad elektros kainas galima perskaičiuoti ir paskelbti su kompensacijomis vėliau nei prieš 30 d.
  • Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprašas dėl kompensacijų taikymo nustatė kompensacijų taikymo tvarką ir kompensavimo dydžius.

Sąskaitos ir atsiskaitymas

Kur rasti kliento kodą?

8 skaitmenų kliento kodą, prasidedantį skaičiais 8 arba 9, rasite:

Už ką man išrašyta nepriklausomo elektros tiekimo sąskaita?

Su detaliu sąskaitos aprašymu (paaiškinimu) galite susipažinti čia.

Kaip sužinoti mokėtiną sumą už elektrą?

Mokėtiną sumą galite sužinoti: 

Kur rasti sąskaitą už elektrą?

Suformuotą sąskaitą:

  • visuomet rasite savo paskyroje e.ignitis.lt;
  • atsiųsime Jūsų turimais kontaktais (el. paštu, paprastu paštu ar SMS žinute – ja atsiųsime mokėtiną sumą). 

Jei sąskaitų negaunate ar norėtumėte pakeisti jų gavimo būdą, susisiekite su mumis klientų aptarnavimo kontaktais.

Kaip sužinoti, ar elektros sąskaita išrašyta pagal vidurkį?

Jeigu nedeklaravote skaitiklio rodmenų iki mėnesio pabaigos, sąskaita išrašoma pagal vidutinį suvartojimą. Tokiu atveju, sąskaitoje nurodomas rodmens šaltinis: ESO apskaičiuota pagal vidutinį suvartojimą.

Kaip apskaičiuojamas elektros suvartojimo vidurkis?

Nepriklausomo tiekimo elektros suvartojimo vidurkius skaičiuoja ESO. Vidurkis apskaičiuojamas individualiai, įvertinus paskutinių 12 mėnesių vartojimo istoriją. Jei vartojimo istorija yra trumpesnė nei 12 mėnesių, Jums bus pritaikytas suvartojimo vidurkis, paskaičiuotas pagal elektros energijos vartojimą panašiuose namų ūkiuose.

Jei pasikeis Jūsų suvartojimo įpročiai, bet kuriuo metu deklaruokite skaitiklio rodmenis. Kitą mėnesį bus parengta patikslinta sąskaita atsižvelgiant į Jūsų permoką ar nepriemoką. Ateityje Jums siųsime sąskaitas su patikslintu Jūsų vartojimo vidurkiu. Skaitiklio rodmenis deklaruokite bent kartą per metus (arba prieš pasikeičiant elektros energijos kainoms).
Su elektros energijos vidurkio taikymo sąlygomis galite susipažinti nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutarties bendrosiose sąlygose.

Kaip atsiskaityti už elektrą pagal vidutinį suvartojimą?

Norint atsiskaityti pagal suvartojimo vidurkį Jums nieko papildomai daryti nereikia – mėnesio pabaigoje negavę Jūsų suvartojimo duomenų, vidurkį pritaikysime automatiškai ir parengsime sąskaitą iki kito mėnesio 10-tos dienos. 

Visas sąskaitas rasite ir galėsite apmokėti savitarnos svetainėje e.ignitis.lt arba Jums įprastu būdu.

Kaip atsiskaityti už elektrą pirmą nepriklausomo tiekimo mėnesį?

Atkreipkite dėmesį, kad atsiskaitymo už nepriklausomą tiekimą tvarka skiriasi nuo visuomeninio tiekimo tvarkos.

Prasidėjus nepriklausomam tiekimui, pirmąjį mėnesį už paslaugas atsiskaityti nereikia – tik deklaruokite skaitiklio rodmenis (tai galite atlikti iki paskutinės pirmojo mėnesio dienos) ir palaukite, kol Jums parengsime sąskaitą. Sąskaitą įprastai pateikiame iki kito mėnesio 10 dienos. 
Gavę sąskaitą, ją apmokėkite iki einamojo (to paties) mėnesio pabaigos. Tuo pačiu deklaruokite skaitiklio rodmenis už einamąjį mėnesį.

Jei skaitiklio rodmenų nedeklaruosite, sąskaitą Jums pateiksime pagal suvartojimo vidurkį ar skaitiklio patikrinimo metu užfiksuotus rodmenis.

Trumpa mokėjimo atmintinė, jei elektros teikimas pagal Jūsų sutartį prasideda: artimiausiu metu, nuo 2023-01-01. Videoinstrukcija, kaip deklaruoti ir atsiskaityti pirmą nepriklausomo tiekimo mėnesį.

Kaip atsiskaityti už elektrą?

Atsiskaityti už nepriklausomo tiekimo elektrą galite šiais būdais: 

Iki mėnesio 10 d. gausite sąskaitą už praėjusį mėnesį. Ją apmokėkite iki einamojo mėnesio pabaigos ir kartu deklaruokite einamojo mėnesio skaitiklio rodmenis. 

Jei skaitiklio rodmenų nedeklaruosite, sąskaitą Jums pateiksime pagal suvartojimo vidurkį ar skaitiklio patikrinimo metu užfiksuotus rodmenis.

Jeigu nepriklausomas tiekimas Jums prasidės artimiausiu metu, kaip atsiskaityti skaitykite čia.  

Kaip atsiskaityti už elektrą savitarnoje?

Apmokėkite elektros sąskaitą už praėjusį mėnesį prisijungę prie savitarnos e.ignitis.lt iki einamojo mėnesio pabaigos. Apmokėdami tuo pačiu deklaruokite einamojo mėnesio rodmenis. 

Jei skaitiklio rodmenų nedeklaruosite, sąskaitą Jums pateiksime pagal suvartojimo vidurkį ar skaitiklio patikrinimo metu užfiksuotus rodmenis.

Kaip atsiskaityti už elektrą savitarnoje daugiau skaitykite čia arba pažiūrėkite šią videoinstrukciją.

Kaip atsiskaityti už elektrą interneto banke?

Už suteiktas paslaugas galite atsiskaityti:

  • naudodamiesi šalies bankų – AB SEB bankas, „Swedbank“, AB Luminor Bank AS Lietuvos skyrius, AB Šiaulių bankas ir UAB Medicinos bankas, taip pat Lietuvos kredito unijų elektroninės bankininkystės paslaugomis;
  • kitose elektroninėse svetainėse: www.vienasaskaita.lt ir www.paysera.lt

Kaip atsiskaityti:

  • atsiskaitydami interneto banke, savo elektroninės bankininkystės paskyros mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite įmokų ir mokesčių formą nurodydami lėšų gavėją – UAB „Ignitis“ arba įvesdami įmokos kodą – 203000. Įmokų ir mokesčių formos paslaugos aprašyme matysite pavadinimą ELEKTRA IGNITIS (NEPRIKLAUSOMAS TIEKIMAS);
  • norėdami atsiskaityti už suteiktas paslaugas, mokėjimo ruošinyje nurodykite Kliento kodą, sąskaitoje matomą galutinę mokėtiną sumą ir laukelyje „skaitiklio rodmenys“ įrašykite rodmenį, kurį rodo Jūsų elektros energijos skaitiklis;
  • tokiu būdu apmokėsite gautą sąskaitą ir deklaruosite einamojo mėnesio elektros energijos skaitiklio rodmenis.

Videoinstrukcija, kaip deklaruoti ir atsiskaityti interneto banke ar kitose elektroninėse sistemose.

Svarbu: jei iki nepriklausomo elektros tiekimo sutarties sudarymo atsiskaitydavote interneto banke, susikurkite naują mokėjimo ruošinį nurodydami lėšų gavėją – UAB Ignitis, arba įvesdami įmokos kodą – 203000. Būtinai nurodykite ir naująjį Kliento kodą.

Informaciją apie sąskaitas ir kaip jos pateikiamos rasite čia

Kaip teisingai atsiskaityti su senuoju elektros tiekėju?

Sudarius nepriklausomo tiekimo sutartį su „Ignitis“, visuomeninio, garantinio ar kito nepriklausomo tiekėjo teikiamas elektros energijos paslaugas jūsų būste pakeis „Ignitis“ nepriklausomas tiekimas. Iki nepriklausomo tiekimo pradžios labai svarbu tinkamai atsiskaityti už „senąją“ sutartį, pvz., „Ignitis“ visuomeninio tiekimo sutartį:

  • iki paskutinės mėnesio dienos būtinai deklaruokite tikslius elektros skaitiklio rodmenis (jei esate „Ignitis“ klientas – tai atlikti galite su sutartyje esančiu senuoju Kliento kodu); 
  • už paslaugas atsiskaitykite kaip įprastai.
Kaip atsiskaityti už elektrą elektronine sąskaita?

Jei buvote užsisakę e. sąskaitą iki nepriklausomo elektros tiekimo sutarties sudarymo – ją bei automatinį e. sąskaitos apmokėjimą iš naujo užsisakykite savo banke, sąskaitos siuntėju pasirinkite UAB „Ignitis“ atsiskaitymui už elektros energiją (gyventojams ir gyventojų tarifu mokančiam verslui) ir nurodykite naująjį Kliento kodą. 

Informaciją apie sąskaitas ir kaip jos pateikiamos rasite čia.

Kaip atsiskaityti už elektrą grynaisiais?

Atsiskaityti galite dviem būdais

Pateikus šiuos duomenis, įmokas priimantis darbuotojas pasakys Jums mokėtiną sumą. Visą su mokėjimu susijusią aktualią informaciją matysite išduotame kvite. Išduotas įmokos priėmimo kvitas yra Jūsų mokėjimą patvirtinantis dokumentas.

  1. Visose įmokų surinkimo vietose pateikite:
    • Kliento kodą (8 skaitmenys, jį rasite sutartyje, savitarnoje e.ignitis.lt, sąskaitoje arba galite pasitikslinti klientų aptarnavimo kontaktais);
    • rodmenį „IKI“, kurį rodo Jūsų skaitiklis. Daugiau informacijos apie elektros skaitiklių rodmenų deklaravimą rasite čia
  2. Visose įmokų surinkimo vietose pateikite „Ignitis“ sąskaitą.

Atsiskaityti grynaisiais pinigais ar banko kortelėmis galite:

  • „Maxima“ parduotuvių kasose (yra galimybė susieti „Ačiū“ kortelę su Kliento kodu);
  • „Lietuvos pašto“ ir „Pay Post“ skyriuose;
  • „Perlas“ terminaluose;
  • „Lietuvos spauda“ kioskuose ir „Narvesen“ parduotuvėse;
  • „Kauno spauda“ kioskuose;
  • „Jonavos paslaugų“ aptarnavimo vietose;
  • „Elotus“ aptarnavimo vietose;
  • „Panevėžio butų ūkio“ aptarnavimo vietose;
  • „Utenos butų ūkio“ aptarnavimo vietose;
  • „Tavo pastogė“ aptarnavimo vietose;
  • Lietuvos centrinę kredito uniją ir Jungtinę centrinę kredito uniją vienijančių kredito unijų ir bankų padaliniuose.

Videoinstrukcija, kaip deklaruoti ir atsiskaityti grynaisiais pinigais.

Kaip atsiskaityti už namo bendrosioms reikmėms suvartotą elektrą?

Už suvartotą elektros energiją bendrosioms namo reikmėms mokėkite kaip įprastai:

  • jei atsiskaitote savitarnoje e.ignitis.lt, mokėtiną sumą matysite visuomeninio tiekimo sutarties skiltyje (sutartis su senuoju Kliento kodu);
  • jei atsiskaitote interneto banke, mokestį už bendrąsias namo reikmes sumokėsite toje pačioje įmokų formoje, pagal kurią atlikdavote įmokas ir anksčiau (įmokų ir mokesčių formos pavadinimas bendrųjų namo reikmių apmokėjimui – Elektra IGNITIS (VISUOMENINIS TIEKIMAS), formą taip pat rasite pagal įmokos kodą – 103500;
  • jei atsiskaitote grynaisiais pinigais, įmokų surinkimo vietoje pakaks nurodyti lėšų gavėją Ignitis ir pateikti senąjį Kliento kodą – mokėtiną sumą Jums pasakys įmokas priimantis darbuotojas

Jei manote, kad už elektrą bendrosioms namo reikmėms Jums priskaičiuota per daug, šiuo klausimu Jums padės Jūsų namą administruojanti bendrovė.

Kaip gauti pažymą apie atsiskaitymą už elektrą?

Pažymą apie atsiskaitymą už elektrą galite užsisakyti:

Noriu laikinai nevartoti elektros. Ką daryti?

Jei planuojate kurį laiką nevartoti elektros (pavyzdžiui, išvykstate ilgesniam laikotarpiui), praneškite mums apie tai užsisakydami laikino elektros nevartojimo paslaugą:

Paslauga teikiama nemokamai.

Užsisakius paslaugą, elektros tiekimas nebus nutrauktas. Paslaugos užsakymo laikotarpiu nebus taikomas vidutinis suvartojimas ir išrašomos sąskaitos (nepranešus apie laikiną nevartojimą ir nedeklaruojant rodmenų kiekvieną mėnesį, sąskaitos rengiamos pagal vidutinį suvartojimą).
Jei atsiskaitote pagal tarifo planą su pastovia tarifo dedamąja, laikino nevartojimo paslaugos užsakymo laikotarpiu sąskaitą gausite tik už pastovią tarifo dedamąją.

Sutartys

Kaip tapti „Ignitis“ klientu?

Norėdami tapti mūsų klientu, turite:

  1. būti prisijungę prie elektros energijos tinklo (įsivesti elektrą);
  2. pasirašyti (sudaryti) Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutartį;
  3. įgalioti kitą fizinį asmenį pasirašyti sutartį už Jus (plačiau čia). 

Ką daryti, norint įsivesti elektrą? 
Kaip sudaryti nepriklausomo tiekimo sutartį?

Kaip pasirašyti elektros tiekimo sutartį su rašytiniu įgaliojimu?

Nepriklausomo elektros tiekimo sutartį galite sudaryti turėdami rašytinį įgaliojimą, kuris nėra patvirtintas notaro. Kviečiame pildyti mūsų jau parengtą įgaliojimo formą arba galite susikurti rašytinės formos įgaliojimą patys. 

Kartu su įgaliojimu kviečiame pateikti savininko tiesioginės rinkodaros sutikimą, kad galėtume parengti ir pateikti pasiūlymus pagal savininko turimas paslaugas. Tiesioginės rinkodaros sutikimo formą rasite čia

Šiuos dokumentus galite mums atsiųsti vienu iš būdų:

Įgaliojimą būtinai turi pasirašyti įgaliojantis asmuo, kuris yra objekto savininkas.

Svarbu: su rašytinės formos įgaliojimu galite sudaryti tik nepriklausomo elektros tiekimo sutartis. 

Ką daryti, norint įsivesti elektrą?

Prisijungti prie elektros energijos tinklo Jums padės bendrovė Energijos skirstymo operatorius (ESO). Plačiau apie prijungimo procesą galite sužinoti ESO svetainėje www.eso.lt arba šioje videoinstrukcijoje.
Norėdami prisijungti prie elektros energijos tinklo, pateikite paraišką:

Kas gali sudaryti nepriklausomo elektros tiekimo sutartį?

Sutartį pasirašyti (sudaryti) gali objekto savininkas, nuomininkas arba kliento įgaliotas asmuo.

Kaip sudaryti nepriklausomo tiekimo sutartį?

Sutartį sudarykite Jums patogiu būdu:

Sutarčiai pasirašyti (sudaryti) Jums reikės šių dokumentų:
Pasikeitus patalpų savininkui:

Pasikeitus patalpų nuomininkui:

  • patalpų nuomos sutarties kopija (privaloma);
  • trišalis susitarimas, jei patalpos išnuomotos ir nuomos sutartyje nėra sutarta dėl sutarties sudarymo nuomininko vardu (privaloma);
  • įgaliojimas, jei sutartį pasirašo įgaliotas asmuo (privaloma).

Naujai prijungiant būstą:

Jums gali prireikti:

Parengtą sutartį: 

  • galėsite pasirašyti elektroniniu parašu savitarnoje e.ignitis.lt: pagrindiniame lange, skiltyje Pakeitimai ir užsakymai → Atsisiųsti sutartį → Pasirašyti;
  • galėsite pasirašyti atsakydami į mūsų siųstą el. laišką, jei tokį gavote;
  • galėsite pasirašyti fiziniu parašu ir vieną sutarties egzempliorių atsiųsti paštu adresu Viršuliškių skg. 34, LT-05131 Vilnius;
  • galėsite pasirašyti fiziniu parašu ir vieną sutarties egzempliorių atnešti į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą

Kaip Jums atsiųsime sudarytą sutartį?

  • Jei prašyme sudaryti sutartį nurodysite savo el. pašto adresą, informaciją apie parengtą sutartį Jums atsiųsime nurodytu el. paštu, o parengtą sutartį įkelsime į Jūsų paskyrą savitarnoje e.ignitis.lt
  • Jei el. pašto neturite – sutartį Jums atsiųsime paprastu paštu.
Kaip grąžinti pasirašytą popierinę sutartį?

Pasirašytą sutartį galite grąžinti:

Kokie nepriklausomo tiekimo sutarties galiojimo terminai?

Sutartį parengsime iš karto ir, jei sutartį sudarysite nuotoliniu būdu, atsiųsime Jums turimais kontaktais – el. paštu arba paprastu paštu. Taip pat sutartį visuomet rasite savo paskyroje savitarnoje e.ignitis.lt.

Jei objekte elektra nėra tiekiama, sutartis įsigalios nuo elektros prijungimo objekte dienos (prašymą prijungti elektrą AB „Energijos skirstymo operatoriui“ (ESO) pateiksime gavę Jūsų pasirašytą sutartį).

Sutartis sudaroma be papildomo mokesčio, yra neterminuota ir galioja iki jos nutraukimo dienos.

Nepavyksta sudaryti nepriklausomo tiekimo sutarties. Ką daryti?

 Jeigu nepavyksta sudaryti sutarties:
•    peržiūrėkite videoinstrukciją, kaip sudaryti sutartį internetu;
•    paskambinkite mums klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 arba
•    atvykite į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą.

Ką daryti paveldėjus butą ar namą?

Jei paveldėjote butą ar namą, persirašykite elektros energijos tiekimo sutartis savo vardu.
Jei paveldėjimo dokumentai dar tvarkomi, už paslaugas galite atsiskaityti esamu Kliento kodu (kurį rasite sutartyje ar sužinosite pasiskambinę klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802). 
Turėdami nekilnojamojo turto Registrų centro išrašo kopiją ar paveldėjimo teisę patvirtinantį liudijimą, sutartį sudarykite Jums patogiu būdu:

  • savitarnoje e.ignitis.lt pasirinkite skiltį Pasirašyti naują „Ignitis“ sutartį. Sutartį sudarysite vos per kelias minutes (jei sutarčiai sudaryti pakanka tik Registrų centro išrašo); 
  • paskambinkite klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 (jei sutarčiai sudaryti pakanka tik Registrų centro išrašo);
  • atvykite į  artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą arba
  • įgaliokite kitą asmenį pasirašyti sutartį už jus.

Sutartį parengsime iš karto ir, jei sutartį sudarysite nuotoliniu būdu, atsiųsime Jums turimais kontaktais – el. paštu arba paprastu paštu.

Pasirašytą vieną sutarties egzempliorių galite mums grąžinti:

  • savitarnoje e.ignitis.lt: pagrindiniame lange, skiltyje Pakeitimai ir užsakymai → Atsisiųsti sutartį → Pasirašyti;
  • galėsite pasirašyti atsakydami į mūsų siųstą el. laišką, jei tokį gavote;
  • galėsite pasirašyti fiziniu parašu ir vieną sutarties egzempliorių atsiųsti paštu adresu Viršuliškių skg. 34, LT-05131 Vilnius;
  • galėsite pasirašyti fiziniu parašu ir vieną sutarties egzempliorių atnešti į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą

Sutarties parengimo, įsigaliojimo ir galiojimo terminai:
Jei sutartį sudarysite iki priešpaskutinės einamojo mėnesio dienos – naujoji sutartis įsigalios jau nuo kito mėnesio 1 dienos. Jei sutartį sudarysite vėliau – jį įsigalios ne kitą, bet dar kitą mėnesį.

Sutartis sudaroma be papildomo mokesčio, yra neterminuota ir galios iki jos nutraukimo dienos.

Ką daryti pardavus butą ar namą?

Pardavę objektą, nutraukite elektros energijos tiekimo sutartį. Pateikite prašymą ir reikiamus dokumentus – visą aktualią informaciją rasite temoje „Kaip nutraukti nepriklausomo elektros tiekimo sutartį?

Jei Jums reikalinga pažyma apie atsiskaitymą už suvartotą elektros energiją, ją galite užsisakyti:

Ką daryti butą ar namą nusipirkus iš varžytinių?

Įsigiję butą ar namą iš varžytinių, pateikite prašymą sudaryti sutartį ir su tuo susijusius dokumentus.

Jei butas yra bendrabutyje, pateikiant prašymą reikalingi šie dokumentai:

  • notaro patvirtintas įgaliojimas (jei kreipiasi ne savininkas);
  • varžytinių aktas, jei toks yra (neprivalomas).  

Jei butas ne bendrabutyje, pateikiant prašymą reikalingi šie dokumentai:

  • notaro patvirtintas įgaliojimas (jei kreipiasi ne savininkas);
  • rodmenų pardavimo aktas arba antstolio faktinių aplinkybių konstatavimo protokolas (jei šie dokumentai buvo pasirašyti / sudaryti);
  • varžytinių aktas (neprivalomas).  

Dokumentus sutarčiai sudaryti pateikite:

Jei prašyme sudaryti sutartį nurodysite savo el. pašto adresą, informaciją apie parengtą sutartį Jums atsiųsime nurodytu el. paštu, o parengtą sutartį įkelsime į Jūsų paskyrą savitarnoje e.ignitis.lt. Jei el. pašto neturite – sutartį Jums atsiųsime paprastu paštu.

Pasirašytą vieną sutarties egzempliorių galėsite mums grąžinti užpildę susisiekime formą arba adresu Viršuliškių skg. 34, 05132 Vilnius.

Svarbu: jei objekte nėra nutrauktas elektros energijos tiekimas ir nebus pateiktas rodmenų perdavimo aktas arba iškeldinimo protokolas, sutartis bus nutraukta po 15 kalendorinių dienų. Jei per 15 kalendorinių dienų laikotarpį buvęs savininkas nepateiks dokumentais pagrįsto prieštaravimo dėl sutarties nutraukimo, sutartį sudarysime Jūsų vardu.

Kaip sudaryti nepriklausomo tiekimo sutartį pasikeitus objekto savininkui?

Pasikeitus nekilnojamojo turto objekto savininkui/nuomininkui, naujasis savininkas/nuomininkas Elektros energijos pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutarčiai sudaryti turi pateikti šiuos dokumentus:

  1. nekilnojamojo turto registro išrašą ar kitą teisę valdyti objektą patvirtinantį dokumentą;
  2. rodmenų suderinimo akto kopiją;
  3. prašymo sudaryti sutartį kopiją;
  4. patalpų nuomos sutarties kopiją, jei patalpos išnuomotos;
  5. pasirašyto Trišalio susitarimo, jei turtas valdomas nuomos, panaudos ar kitu ne nuosavybės teisės pagrindu, kopiją;
  6. įgaliojimo pasirašyti sutartį kopiją. Įgaliojimas reikalingas, kai prašymą teikia objekto savininko įgaliotas asmuo.
Kaip pasirašyti telefonu sudarytą sutartį?

Jei sutartį pasirašysite elektroniniu paštu.

  1. Atidarykite iš „Ignitis“ gautą elektroninį laišką, kuriame prašoma patvirtinti sutarties sudarymą.
  2. Paspauskite mygtuką „Pasirašyti sutartį“ – bus automatiškai suformuotas laiškas. Jums tereikia paspausti „Send“/„Siųsti“.

Labai svarbu! Sutarties patvirtinimo tekste nieko nekeiskite, nes tekstai tikrinami automatiniu būdu.

Kaip pasirašyti sutartį, jei neveikia mygtukas.

  1. Atidarytame iš „Ignitis“ gautame laiške spauskite „Reply“/„Atsakyti“. Dažniausiai šios funkcijos ženkliukas (rodyklė) būna dešiniajame laiško kampe, viršuje.
  2. Laiške įrašykite šį trumpą tekstą – Su visomis sąlygomis sutinku ir pasirašau.
  3. Spauskite „Send“/„Siųsti“.

Viskas. Jūsų patvirtinimas, kad pasirašote sutartį, išsiųstas.

Jei sutartį pasirašysite fiziniu parašu.

  1. Gavę popierinę sutartį paštu, pasirašykite vieną sutarties egzempliorių (specialiąją jos dalį) ir atneškite arba atsiųskite jį į bet kurį Lietuvos pašto skyrių arba į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą
  2. Kitas sutarties egzempliorius lieka Jums.
Kaip nutraukti nepriklausomo tiekimo sutartį?

Sutartį nutraukti gali objekto savininkas, nuomininkas arba objekto savininko įgaliotas asmuo. 
Jei pardavėte būstą, pateikite:

Jei nutraukėte nuomos sutartį, pateikite:

Reikiamus dokumentus ir prašymą pateikite Jums patogiu būdu:

  • savitarnoje e.ignitis.lt: pagrindiniame deklaravimo lange prie elektros sutarties spauskite „Pakeitimai ir užsakymai“ → „Nutraukti sutartį“;
  • užpildę formą ir pridėję sutarties nutraukimo prašymą
  • artimiausiame „Ignitis“ klientų aptarnavimo centre.

Daugiau informacijos apie sutarties nutraukimą rasite:

Kaip pakeisti nepriklausomą elektros tiekėją?

Jei nepriklausomas elektros tiekimas dar neprasidėjęs
Užtenka tik pasirašyti sutartį su nauju tiekėju. 

Jei nepriklausomas elektros tiekimas jau prasidėjęs
Užtenka tik pasirašyti sutartį su nauju tiekėju. 
Nutraukiant „Ignitis“ nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartį su fiksuota kaina, turėsite grąžinti Jums suteiktas nuolaidas, jei jos buvo taikomos.

Kaip demontuoti elektros energijos įvadą?

Jei norite demontuoti elektros energijos įvadą, dėl tiekimo nutraukimo Jums reikia pateikti šiuos dokumentus:

Reikiamus dokumentus ir prašymą pateikite Jums patogiu būdu:

Svarbu: pateikdami prašymą elektros įvado demontavimui, formoje pažymėkite pasirinkimą „Elektros įvado demontavimas objekte“. Demontavimo darbus atliks ESO.

Jei norite laikinai nuimti skaitiklį ir nenutraukti sutarties (pavyzdžiui, vykdote namo rekonstrukciją, griaunate namą ar kita), kreipkitės į operatorių (ESO) telefonu 1852.

Teisė atsisakyti sutarties

Teisė atsisakyti sutarties
Vartotojas (fizinis asmuo) turi teisę atsisakyti nuotolinės sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos sutarties per 14 dienų, nenurodydamas jokios priežasties. Sutarties atsisakymo laikotarpis baigiasi po 14 dienų nuo sutarties sudarymo dienos. Norėdamas pasinaudoti teise atsisakyti sutarties asmuo turi pranešti Ignitis, UAB apie savo sprendimą atsisakyti sutarties pateikdamas nedviprasmišką pareiškimą (pvz., paštu ar elektroniniu laišku). Galima pasinaudoti pridedama pavyzdine forma, bet tai nėra privaloma. Kad būtų laikomasi atsisakymo termino, pakanka, jog asmuo nusiųstų pranešimą apie tai, kad pasinaudoja savo teise atsisakyti sutarties prieš pasibaigiant atsisakymo laikotarpiui. 

Sutarties atsisakymo pasekmės
Jei prašėte, kad paslaugos būtų pradėtos teikti arba elektros energijos tiekimas būtų pradėtas sutarties atsisakymo laikotarpiu, Jūs turite sumokėti mums sumą, kuri yra proporcinga tam, kas buvo suteikta iki to momento, kai Jūs informavote mus apie tai, jog atsisakote šios sutarties, palyginti su visu tuo, kas numatyta teikti pagal sutartį.

Planai, tarifai, kainos

Kokius nepriklausomo elektros tiekimo planus siūlo „Ignitis“?

Siūlome tris elektros energijos tarifų planus:

  • Minimalus
    Tinkamas, jei suvartojate iki 2 400 kWh per metus. Rekomenduojame šį planą, jeigu nemėgstate buities apkrauti nereikalingais elektros prietaisais. Šis planas puikiai tinka standartiniams jūsų namų poreikiams.
  • Optimalus
    Tinkamas, jei suvartojate virš 2 400 kWh per metus. Rekomenduojame šį planą, jeigu namus šildote elektra, naudojate daug buitinių prietaisų arba elektrinę transporto priemonę.
  • Išmanus
    Pasirinkus planą „Išmanus“ tiekimo paslaugos kaina keisis kas mėnesį ir bus lygi vidutinei ataskaitinio mėnesio „Nord Pool (NP)“ elektros energijos biržos kainai, susiformavusiai Lietuvos kainų zonoje, prie jo pridedant PVM ir pastovią tiekimo paslaugos kainos dedamąją. Tiekimo paslaugos kainos dedamoji gali būti keičiama tik sutartyje nurodytomis sąlygomis. Daugiau apie planą skaitykite čia.

Visus „Ignitis“ nepriklausomo elektros tiekimo pasiūlymus rasite čia. Sau tinkamiausią pasiūlymą galėsite išsirinkti skaičiuoklėje, taip pat čia rasite ir aktualias instrukcijas, kaip sudaryti sutartį. Kilus klausimų, visada mielai padėsime ir pakonsultuosime klientų aptarnavimo kontaktais.

„Išmanus“ planas

Koks terminas naudojamas skaičiuojant „Išmanaus“ plano tarifą?
Naudojamas oficialiai skelbiamas „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonos mėnesio vidurkis. Kiti tiekėjai naudoja likutinius grafikus, kurie, skaičiuojant vidurkį, suteikia daugiau ar mažiau „svorio“ tam tikroms valandoms – toks skaičiavimas nebeatitinka „Nord Pool“ puslapyje skelbiamos vidutinės mėnesio kainos.

Kur galiu matyti praeitų mėnesių biržos kainų kitimą?
„Ignitis“ tokios informacijos neskelbia. Kainų istoriją galima rasti „Nord Pool“ puslapyje.

Kokią maržą „Ignitis“ prideda prie „Išmanaus“ plano kainos?
Tiekimo paslaugos kainos dedamoji (arba marža) nurodoma skaičiuoklėje, komerciniuose pasiūlymuose ir sutartyje. Šiuo metu šis dydis siekia 0,01067 Eur/kWh.

Ar sąskaitose į „Išmanaus“ plano tarifą įtraukiamas PVM?
Sąskaitose galutinės kainos nurodomos su PVM.

Kada ir kokiems klientams verta rinktis „Išmanų“ planą?
„Išmanų“ planą paprastai renkasi elektros biržos tendencijas stebintys ir domėtis elektra pasiruošę klientai. Taip pat tie, kurie tikisi kainų mažėjimo ir nenori įsipareigoti ir fiksuoti kainos.

Kuo „Išmanus“ planas skiriasi nuo garantinio tiekimo plano?
Garantinio tiekimo ir „Išmanus“ planai panašūs, nes abu kainą apskaičiuoja pagal elektros biržą. Tačiau turi du esminius skirtumus:

  1. garantiniame tiekime kaina skaičiuojama ne pagal einamojo, o pagal praėjusio mėnesio biržos kainą;
  2. garantinio tiekimo marža, pridedama prie biržos kainos, yra kintama ir sudaro 25 % biržos kainos, todėl esant aukštoms kainoms biržoje, tiekėjo marža ženkliai padidėja. Tuo tarpu „Ignitis“ išmanaus plano marža yra pastovi, žinoma iš anksto ir nekeičiama be atskiro kliento perspėjimo.
Koks mano nepriklausomo elektros tiekimo planas ir tarifas?

Jums galiojantį nepriklausomo elektros energijos tiekimo planą ir tarifą bet kada galite pasitikrinti:

Kaip pasikeisti nepriklausomo elektros tiekimo planą?

„Ignitis“ nepriklausomo tiekimo planą galite pasikeisti:

Atkreipkite dėmesį:

  • jei sudarydami sutartį fiksavote kainą ir Jums buvo suteiktos nuolaidos, keičiant planą, suteiktų nuolaidų sumą turėsite grąžinti. Tiksli suma bus pateikta su paskutine sąskaita;
  • keičiant planą, naujai pasirinktas planas įsigalios nuo kito mėnesio pirmos dienos, jei planą pasikeisite iki einamojo mėnesio priešpaskutinės dienos (imtinai). Jeigu pasirinksite paskutinę dieną – naujas planas įsigalios nuo dar kito mėnesio;
  • keičiant planą per savitarną, naujai pasirinktas planas įsigalios nuo kito mėnesio pirmos dienos,  jei planą pasikeisite iki einamojo mėnesio paskutinės dienos; 

ESO persiuntimo planą galite keisti vieną kartą per 12 mėnesių arba per du mėnesius nuo kainų pasikeitimo. Keičiant ESO planą, sudarytos nepriklausomo tiekimo sutarties kainos fiksavimo terminas ir turima tiekimo paslaugos kaina Jums nesikeis.
 

Skolos, permokos

Kaip apmokėti skolą už elektrą?

Skolą galite sumokėti:

Jeigu skolą sumokėjote paskutinę įspėjime nurodytą dieną
Būtinai sulaukiame visų įmokų ir tik tuomet priimame sprendimą dėl atjungimo.

Ką daryti, jei dėl skolos atjungta elektra?

Sumokėkite elektros atjungimo-prijungimo mokestį į UAB „Ignitis" sąskaitą LT32 7044 0901 0157 5253, SEB bankas.
Elektros energijos tiekimo atjungimo-prijungimo būdai ir taikomi paslaugos mokesčiai su PVM:

  • atjungimas–prijungimas nuo elektros skaitiklio – 44,34 Eur;
  • atjungimas–prijungimas naudojant automobilį su pakėlimo aikštele – 209,30 Eur;
  • atjungimas–prijungimas nuo tranzitinės dėžės arba transformatorinės, arba atjungiant nuo atramos, nenaudojant automobilio su pakėlimo aikštele – 124,12 Eur.

Mokesčiai gali keistis ir priklauso nuo ESO teikiamų paslaugų įkainių.

Kaip patikrinti, ar turiu skolų/permokų?

Ar turite skolų ar permokų galite sužinoti:  

Kaip susidarė skola?

Skola už elektrą gali susidaryti, kai: 

  • ESO inžinierius užfiksuoja neapmokėtą suvartojimą pagal rodmenis ar atlieka perskaičiavimus elektros skaitiklio sutrikimo atvejais ir pan.; 
  • klientas deklaruoja rodmenis ir per nustatytą laikotarpį neapmoka PVM sąskaitos faktūros;
  • klientui yra taikomas atsiskaitymo būdas pagal vidutinį suvartojimą, tačiau klientas per numatytą terminą neapmoka PVM sąskaitos faktūros.
Kaip galiu atidėti skolos mokėjimą?

Skolos mokėjimą galite atidėti

  • Žodiniu susitarimu iki 30 kalendorinių dienų.

Sudaryti žodinį skolos susitarimą arba susitarti dėl skolos grąžinimo grafiko galima paskambinus klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 arba užpildžius susisiekime formą.

  • Sudarę skolos grąžinimo grafiką iki dviejų mėnesių. Plačiau apie tai skaitykite čia

Kad skolos mokėjimo terminas būtų pratęstas, reikia sumokėti 30 proc. skolos pirminio įnašo. 
Susitarti dėl skolos atidėjimo gali tik objekto savininkas ar savininko įgaliotas asmuo. Jei objektas priklauso savivaldybei – nuomininkas.

Kaip sudaryti skolos atidėjimo grafiką?

Jei norite sudaryti skolos atidėjimo grafiką, kartu su prašymu pateikite šiuos dokumentus:

  • neįgalumo, nedarbingumo pažymėjimą arba pažymą apie daugiavaikę šeimą (daugiavaikė šeima, kuri augina ar globoja 3 ir daugiau vaikų ir vienam šeimos nariui per mėnesį tenkanti pajamų dalis yra mažesnė už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius (384 Eur);
  • pažymą apie šeimos sudėtį, vaikų gimimo liudijimus arba pasus ir jų kopijas, pažymas apie šeimos pajamas už praeitus metus ir mažas pajamas (iš pateiktų dokumentų turi būti aišku, kad vieno asmens mėnesio pajamos yra mažesnės už valstybės remiamų pajamų dydį (147 Eur).
Kada atidedamas skolos mokėjimo terminas?

Skolos mokėjimo terminas atidedamas tik įvertinus, ar neturite priteistų ir perduotų skolų antstoliams ir kiek kartų per pastaruosius 12 mėnesių Jūsų skola buvo atidėta. Atsižvelgiant į situaciją, gali būti vertinami ir kiti kriterijai. 
Nesilaikant skolos atidėjimo terminų, susitarimai gali būti panaikinti. Dėl skolos gali būti nutrauktas elektros tiekimas.

Kaip atnaujinti elektros tiekimą?

Jei Jums atjungtas elektros tiekimas, dėl jo atnaujinimo susisiekite klientų aptarnavimo telefonu +370 611 21802 arba atvykite į artimiausią „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą
Mūsų konsultantai informuos apie skolos dydį, atjungimo–prijungimo mokestį, skolos išieškojimo išlaidas bei kaip reikiamus mokesčius susimokėti (plačiau čia).
 

Kaip išieškoma skola už elektrą?

Dėl susidariusios skolos už elektrą informuojame turimais kontaktais. Dėl šios priežasties prašome atnaujinti savo kontaktinę informaciją, jeigu ji pasikeičia:

Tais atvejais, kai nepavyksta susitarti dėl skolos sumokėjimo, kreipiamės į skolų išieškojimo bendrovę arba teismą. Nesumokėjus skolos, elektros energijos tiekimas nutraukiamas apie tai įspėjus prieš 15 kalendorinių dienų. Apmokėjus visą skolą, skolos administravimo išlaidas, išjungimo, įjungimo išlaidas, elektros tiekimas atstatomas per 2 darbo dienas.

Svarbu žinoti:

  • jeigu elektros tiekimas nutrauktas dėl nesumokėtos skolos ir dėl elektros atstatymo nesikreipiate į mus ilgiau nei 6 mėnesius, mes (UAB „Ignitis“) turime teisę nutraukti tiekimo sutartį, o skirstomųjų tinklų operatorius (ESO) turi teisę išmontuoti elektros apskaitos prietaisus ir kitus įrenginius (atvadus, linijas ir kita);
  • delspinigiai šiuo laikotarpiu neskaičiuojami, tačiau išieškant skolą yra taikomi kiti mokesčiai. Jei skola nesumokama laiku, skolos administravimas perduodamas skolų išieškojimo įmonei, kuri taiko papildomus skolų administravimo mokesčius. Jeigu skola perduodama į teismą, prašome priteisti 5 proc. metinių palūkanų nuo visos susidariusios skolos bei bylinėjimosi išlaidas. Gautas teismo vykdomasis dokumentas perduodamas antstoliui. Antstolis paskaičiuoja būtinąsias vykdymo išlaidas, palūkanas nuo priteistos skolos ir kitas skolos išieškojimo išlaidas.
Ką daryti, jei yra permoka už elektrą?

Permokėtą sumą galime užskaityti Jūsų ateities elektros sąskaitoms padengti. Tokiu atveju Jums nieko daryti nereikia, permoka automatiškai persikels į kitą mėnesį ir bus panaudota naujos sąskaitos apmokėjimui.

Jei norite permokėtą sumą: 

  • užskaityti kitoms paslaugoms (pavyzdžiui, kitoms turimoms elektros ar dujų sutartims) arba 
  • susigrąžinti į savo banko sąskaitą,

pateikite šią prašymo formą. Jei atsiskaitydavote grynaisiais pinigais, pridėkite ir mokėjimą patvirtinantį dokumentą. 

Prašymą galite pateikti:

Gavę teisingai pateiktą prašymą, įmoką į Jūsų nurodytą banko sąskaitą grąžinsime per 5 darbo dienas.

Sudarius nepriklausomo tiekimo sutartį, visuomeninio tiekimo sutartyje likusi permoka gali būti užskaityta sąskaitoms pagal naują sutartį padengti arba grąžinta į Jūsų nurodytą banko sąskaitą.
 

Skaitiklio rodmenų deklaravimas

Kada ir kaip deklaruoti skaitiklio rodmenis?

Suvartotą elektros energijos kiekį rekomenduojame deklaruoti kiekvieno mėnesio pabaigoje, o pagal teisės aktus tai turite atlikti ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio paskutinės dienos.

Elektros energijos skaitiklio rodmenis galite deklaruoti Jums patogiu būdu:

Atkreipkite dėmesį: siekiant užtikrinti, kad Jūsų deklaruoti rodmenys mus pasiektų laiku ir būtų užskaityti einamąjį mėnesį, atsiskaitydami grynaisiais pinigais ir atlikdami mokėjimus į kito banko sąskaitą, rodmenis deklaruokite iki priešpaskutinės mėnesio dienos.

Kaip teisingai deklaruoti skaitiklio rodmenis rasite čia.
Taip pat galite peržiūrėti videoinstrukcijas:

Kaip deklaruoti ir atsiskaityti pirmą nepriklausomo elektros tiekimo mėnesį rasite čia.
 

„Ignitis“ sąskaitos draudimas

Nuo ko apsaugo „Ignitis“ sąskaitos draudimas?

„Ignitis“ sąskaitos draudimas sumažins finansinius rūpesčius netikėtai netekus darbo ar ligos atveju, kai draudžiamasis įvykis tęsiasi ilgiau nei 30 kalendorinių dienų.                                                                                                                                                            
Laikinas nedarbingumas: nelaimingas atsitikimas ar bet kuri liga, kai nedarbingumas trunka ne trumpiau nei 30 kalendorinių dienų (taip pat įeina ir COVID-19), patvirtinta gydytojo išduotu nedarbingumo pažymėjimu.
Nesavanoriškas darbo netekimas: kuomet neplanavote išeiti iš darbo ir Jūsų darbo sutartis buvo nutraukta darbdavio iniciatyva arba abipusiu susitarimu su darbdavio pasiūlymu (iniciatyva).

Kaip nutraukti draudimo sutartį savitarnoje?

Prisijunkite prie savo paskyros e.ignitis.lt ir prie nepriklausomo tiekimo elektros sutarties spauskite Pakeitimai ir užsakymai → Keisti/nutraukti draudimo sutartį → Nutraukti draudimo sutartį.

Kas yra laikinas nedarbingumas?

Laikinas nedarbingumas – tai įvykis, atsiradęs dėl apdraustojo ligos ar nelaimingo atsitikimo, patvirtintas gydytojo išduotu nedarbingumo pažymėjimu ir įvykęs per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį.

Kas yra nesavanoriškas darbo netekimas?

Nesavanoriškas darbo netekimas – tai darbo sutarties nutraukimas darbdavio iniciatyva arba abipusiu šalių susitarimu, bet darbdavio iniciatyva, kai iš Užimtumo tarnybos gaunama nedarbo išmoka. 

Kokie draudimo reikalavimai sergant Covid-19?

Covid-19 ligos atveju sąlyga išlieka ta pati kaip ir sergant kitomis ligomis – liga turi trukti ne trumpiau nei 30 kalendorinių dienų.

Kur kreiptis įvykus draudžiamajam įvykiui?

Įvykus draudžiamajam įvykiui kuo greičiau (bet ne ilgiau nei per 90 kalendorinių dienų) nuo draudžiamojo įvykio dienos kreipkitės į Compensa telefonu 19111, el. paštu [email protected] arba www.compensa.lt.

Kas gali sudaryti „Ignitis“ sąskaitos draudimo sutartį?

„Ignitis“ sąskaitos draudimo sutartį gali sudaryti nauji ir esami „Ignitis“ nepriklausomo elektros energijos tiekimo klientai. 

Asmuo, sudarantis draudimo sutartį, turi būti:

  • dirbantis ne trumpiau nei 6 mėn. iki draudimo sutarties sudarymo ir ne mažiau nei 16 val. per savaitę;
  • dirbantis tik pagal neterminuotą darbo sutartį su Lietuvos Respublikoje įsteigtais juridiniais asmenimis, kurių darbo vieta yra Lietuvos Respublikos teritorijoje;
  • gyvenantis Lietuvoje ne trumpiau nei 12 pastarųjų mėnesių;.
  • objekto, kuriam sudaroma sutartis, savininkas.
Kur galiu sudaryti draudimo sutartį?

Sąskaitos draudimo sutartį galite sudaryti:

Kokių dokumentų reikia sutarties sudarymui?

Sutarties sudarymui reikalingas tik asmens dokumentas.

Kaip sudaryti draudimo sutartį savitarnoje?

Prisijunkite prie savo paskyros e.ignitis.lt ir prie nepriklausomo tiekimo elektros sutarties spauskite Pakeitimai ir užsakymai → Draudimo paslaugos užsakymas. Pasirinkite jums tinkamą draudimo išmokos sumą ir spauskite Sudaryti sutartį. Jums bus sugeneruotas draudimo liudijimas. Pažymėkite varnele „Su draudimo paslaugos sąlygomis susipažinau“ ir spauskite Pasirašyti draudimo sutartį.

Jeigu neturite nepriklausomo elektros tiekimo sutarties

Sąskaitos draudimą galite pasirinkti sudarydami nepriklausomo tiekimo sutartį. Skaičiuoklėje suveskite visus reikalingus duomenis, spauskite Skaičiuoti kainą → Sudaryti sutartį. Tuomet gausite pasiūlymą prisidėti ir sąskaitos draudimą. Pasirinkite jums tinkamą draudimo išmokos sumą, pažymėkite varnele „Su draudimo paslaugos sąlygomis susipažinau“ ir spauskite Pridėti prie sutarties. Toliau tęskite nepriklausomo tiekimo sutarties sudarymo procesą.

Jeigu vienoje sutartyje yra keli objektai, ar galima sudaryti kelias draudimo sutartis kiekvienam objektui?

Vienai nepriklausomo tiekimo sutarčiai galima sudaryti tik vieną draudimo sutartį, nesvarbu, kiek objektų yra tiekimo sutartyje. Šiuo atveju galima rinktis didesnę draudimo sumą, kuri padengtų elektros sąskaitas keliems objektams. Jeigu yra sudarytos kelios nepriklausomo tiekimo sutartys, kiekvienai jų galima sudaryti atskirą sąskaitos draudimo sutartį.

Nuo kada pradedama taikyti draudimo apsauga?

Draudimo apsauga pradedama taikyti tą pačią dieną, kai prasideda nepriklausomas elektros energijos tiekimas. 
Draudimo išmoka nėra mokama, jeigu draudžiamasis įvykis pasireiškė per pirmąsias 30 kalendorinių dienų nuo draudimo apsaugos pradžios. Draudimo išmoka taip pat nėra mokama, jeigu draudžiamasis įvykis truko trumpiau nei 30 kalendorinių dienų.

Kaip pasikeisti draudimo planą, jeigu sudarant draudimo sutartį pasirinkau per mažą išmokos sumą?

Pirmiausia turite nutraukti galiojančią draudimo sutartį ir sudaryti naują, pasirinkdami tinkamą draudimo išmokos planą.                                                                                                                                    
Svarbu: antrai draudimo sutarčiai nebus taikomas 3 mėnesių nemokamas periodas.

Kas vyksta pasibaigus 3 nemokamiems mėnesiams?

Gavę 5-to mėnesio nepriklausomo elektros energijos tiekimo sąskaitą turėsite sumokėti už 4-tą mėnesį suteiktas paslaugas, įskaitant ir pirmą įmoką už sąskaitos draudimą.

Jei draudžiamasis įvykis įvyko per pirmus 3 mėn., ar galiu gauti draudimo išmoką?

Galite, jeigu draudžiamasis įvykis įvyko ne per pirmąsias 30 kalendorinių dienų nuo draudimo apsaugos pradžios, tęsiasi ilgiau nei 30 kalendorinių dienų ir įvykdysite kitas draudimo taisyklėse numatytas sąlygas. 

Ar nutraukus draudimo sutartį ir sudarius naują, galėsiu ir vėl nemokėti už draudimo paslaugą pirmus 3 mėnesius?

Ne, įmokų už pirmus 3 mėnesius nereikia mokėti tik sudarant „Ignitis“ sąskaitos draudimo sutartį pirmą kartą.

Ar per pirmuosius 3 mėnesius galiu pakeisti pasirinktą draudimo sumą?

Draudimo sumą galima pakeisti tik nutraukus galiojančią draudimo sutartį ir sudarius naują. To daryti nerekomenduojame, nes, sudarius kitą draudimo sutartį, draudimo įmokas reikia mokėti nuo pirmojo mėnesio įsigaliojus draudimo apsaugai.

Ar įvykus draudžiamajam įvykiui nereikės apmokėti elektros energijos sąskaitų?

Ne. Įvykus draudžiamajam įvykiui ir toliau turėsite apmokėti „Ignitis“ elektros energijos sąskaitas, tačiau jas galėsite padengti gauta draudimo išmoka, kurią draudimo bendrovė perves tiesiai į Jūsų banko sąskaitą. Todėl tam, kad draudimo išmoka padengtų Jūsų elektros sąskaitą, priimant sprendimą dėl draudimo sumos, rekomenduojame atidžiai įsivertinti savo vidutinę sąskaitą už elektrą.

Kada gausiu draudimo išmoką po įvykusio draudžiamojo įvykio?

Išmoką gausite per 30 kalendorinių dienų nuo visų reikalingų dokumentų draudimo bendrovei pateikimo. Dokumentai turi būti pateikiami valstybine kalba.

Ar bus vertinama, kam panaudota draudimo išmoka?

Kam panaudota draudimo išmoka vertinama nebus. Tačiau nepriklausomo elektros tiekimo sąskaitos turi būti apmokamos kiekvieną mėnesį kaip įprastai pagal Jūsų sudarytos nepriklausomo tiekimo sutarties sąlygas.

Ar išmokama draudimo išmoka, jeigu turiu skolą už draudimą?

Išmoka nemokama, nes turint įsiskolinimą už draudimo paslaugą bent vieną mėnesį, draudimo apsauga sustabdoma. Jeigu draudžiamasis įvykis įvyko draudimo apsaugos sustabdymo metu, draudimo išmoka nėra mokama. Sąskaitos neapmokėjus 3 mėnesius iš eilės, draudimo bendrovė turi teisę draudimo sutartį nutraukti. Nutraukus draudimo sutartį, klientui išlieka pareiga sumokėti draudimo įmokas už laikotarpį iki draudimo sutarties nutraukimo.

Kaip galiu nutraukti draudimo sutartį?

„Ignitis“ sąskaitos draudimo sutartį galite nutraukti:

  • savitarnoje e.ignitis.lt (plačiau čia);
  • parašę laisvos formos prašymą ir atsiuntę per susisiekime formą (Elektra → Nepriklausomas elektros tiekimas → Kitos temos → Kiti klausimai);
  • paskambinę „Ignitis“ klientų aptarnavimo telefonu +370611 21802;
  • paskambinę mūsų parneriams ADB „Compensa Vienna Insurance Group“ telefonu 19111.
Kada bus nutraukta draudimo sutartis?

Draudimo sutartis visais atvejais nutraukiama nuo artimiausio mėnesio 1 dienos, jeigu prašymas pateikiamas ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 25 d. Jeigu prašymas pateikiamas vėliau nei einamojo mėnesio 25 d., draudimo sutartis gali būti nutraukiama nuo dar kito mėnesio 1 d.

Kas nutiks su draudimo sutartimi pardavus objektą?

Pardavus objektą ir nutraukus nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartį automatiškai nutrūksta ir draudimo sutartis.

Ar nutraukus draudimo sutartį nutrūks ir nepriklausomo tiekimo sutartis?

Ne. Nutraukus draudimo sutartį nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartis lieka galioti.

Ar nutraukęs draudimo sutartį turėsiu atsiskaityti su „Ignitis“ už 3 mėnesių nemokamą periodą?

Ne, neturėsite.

Bendri klausimai

Kas sudaro elektros kainą?

Elektros kainą sudaro dvi dalys – elektros tiekimo kaina ir elektros persiuntimo ir skirstymo paslaugų kaina bei kiti valstybės nustatyti mokesčiai. 

Pirmosios dalies – elektros tiekimo kainos – valstybė nereguliuoja. Ją nusistato kiekvienas nepriklausomas tiekėjas savarankiškai. O jei dar tiksliau, ji priklauso nuo elektros kainų rinkoje. Jei elektra brangi pasaulyje, vadinasi, ji brangesnė ir visiems, gyvenantiems Lietuvoje. Elektros tiekėjas (pvz., „Ignitis“), pirkdamas elektrą biržoje, prie šios kainos dalies dar prideda savo patiriamas išlaidas. Taigi, kalbant paprastai, ši dalis priklauso nuo kainos elektros biržoje ir jūsų pasirinkto elektros tiekėjo (ir jo pasiūlyto plano). 

Antroji dalis – tai elektros persiuntimo ir skirstymo paslaugų kaina bei kiti valstybės nustatyti mokesčiai. Iš esmės ši dalis tenka visos Lietuvos elektros infrastruktūros išlaikymui, žaliosios energetikos skatinimui ir kitoms valstybės patiriamoms išlaidoms. Šią kainos dalį reguliuoja valstybė ir ji visiems Lietuvos vartotojams yra vienoda.

Vartotojų patogumui nepriklausomi tiekėjai nurodo galutinę elektros kainą, kuri apima abi įvardintas dalis.

Kodėl keičiasi kaina sutarties fiksavimo laikotarpiu?

Įprastai kaina keičiasi nepasibaigus fiksavimo laikotarpiui atidėto įsigaliojimo sutartyse, kai tiekimo pradžia yra nukeliama toliau į ateitį. Čia keičiasi būtent valstybės reguliuojama kainos dalis, kuri dažniausiai keičiasi du kartus per metus – sausio 1 d. ir liepos 1 d. Apie tokius pasikeitimus klientai visada yra informuojami, o kainų pasiūlymai atnaujinami operatyviai, vos tik sužinojus apie būsimą pokytį.  

Tiekimo kaina nesikeičia su nepriklausomu tiekėju sutartą laiką (nebent pasirenkate su elektros birža susietą planą ar nesirenkate kainos fiksavimo) – jos galiojimas nurodomas sutartyje.

Kodėl skiriasi nepriklausomo tiekimo kaina skirtingiems vartotojams?

Visuomeniniame tiekime visą elektros kainą vartotojui reguliuoja valstybė. Čia ji keičiasi vieną arba du kartus per metus ir visiems gyventojams vienu metu yra vienoda. Liberalizavus elektros rinką, dalį elektros kainos, o tiksliau, tiekimo paslaugos kainą, nustato kiekvienas nepriklausomas tiekėjas. Tiekėjai veikia laisvos rinkos sąlygomis – nuolat perka elektros energiją biržoje ir nuolat atnaujina savo kainos pasiūlymus. Todėl pasirašius sutartį kaina gali būti vienokia, o jau kitą savaitę – padidėjusi arba sumažėjusi. Todėl pasirašant nepriklausomo tiekimo sutartį jūs gaunate individualią kainą, kurią turės tik tuo pačiu metu sutartis sudarę vartotojai.

Nuo ko priklauso elektros kaina pasibaigus kainos fiksavimui?

Pasibaigus kainos fiksavimui, siūlomos tuo metu elektros biržoje esančios elektros kainos. Elektros kaina biržoje priklauso nuo daugybės faktorių – iškastinio kuro kainų, saulės ar vėjo gamybos pajėgumų ir jų veikimo periodų, galų gale net nuo vandens lygio kaimyninėse valstybėse. Tai yra tarptautinė prekė, kurios kainai Lietuva daro labai mažą įtaką. Paskutiniu metu didžioji dalis šių faktorių turėjo neigiamą įtaką kainai biržoje. 

Elektros kainos biržoje priklauso nuo paklausos ir pasiūlos santykio. Elektros energijos pardavėjai siūlo mažiausią kainą, už kurią jie sutiktų parduoti elektros energiją, o pirkėjai siūlo didžiausią kainą, už kiek jie sutiktų pirkti elektros energiją. Kai šios kainos susikerta, nustatoma elektros kaina kiekvienai konkrečiai valandai. Todėl elektros kaina biržoje keičiasi nuolatos. Toks pats principas galioja ir fiksuojant kainą – nepriklausomas tiekėjas nuperka atitinkamą kiekį elektros energijos „į ateitį“. Šiandien Jums nepriklausomo tiekėjo siūloma kaina yra ne vakar ar šiandien biržoje galiojusi elektros kaina, o ateities kaina. Jums pasirinkus užfiksuoti elektros kainą 24 mėnesiams į priekį, tiekėjas pateiks kainos pasiūlymą įvertinęs, kokie ateities įsigijimo sandoriai yra siūlomi biržoje. Sudarius sutartį, tiekėjas nusipirks elektros 24 mėnesiams į ateitį pagal prognozuojamą jūsų suvartojimą.

Prasidėjus liberalizavimui buvo žadama, kad dėl konkurencijos kainos kris, tačiau jos gerokai pakilo, kodėl?

Nepriklausomas tiekimas ilguoju periodu tikrai nėra brangesnis už valstybės reguliuojamą tiekimą. Elektra yra perkama toje pačioje elektros rinkoje – ir nesvarbu, kas tai daro, ar valstybės reguliuojama įmonė, ar nepriklausomas tiekėjas. Kainų skirtumas susidaro dėl to, kaip yra nustatoma ir atnaujinama elektros kaina. 

Valstybė kainą nustato pusei metų arba metams į priekį – taip bandoma prognozuoti būsimas elektros kainas. Praėjus metams ar pusmečiui yra vertinama, ar prognozė atitiko faktinę elektros kainą. Susidaręs kainų skirtumas (permokėta arba nesumokėta suma) perkeliamas į ateityje nustatomas kainas. Jeigu faktinė kaina buvo mažesnė, t.y. elektros vartotojai mokėjo didesnę kainą už elektrą, negu ji kainavo rinkoje, kitam periodui kaina bus sumažinama. Ir atvirkščiai.  

Nepriklausomi tiekėjai negali prognozuoti tokiam ilgam laikui į priekį, nes jie veikia laisvoje rinkoje – klientas bet kada gali pasirinkti kitą tiekėją. Dėl šios priežasties kainos yra nustatomos ir atnaujinamos kuo dažniau. Situacija elektros biržoje keičiasi neįtikėtinai greitai. Teoriškai kainos turėtų būti atnaujinamos kiekvieną akimirką, tačiau praktiškai tai neįgyvendinama. Todėl tiekėjai renkasi kompromisą ir kainą atnaujina savo nuožiūra – kasdien, kas savaitę ar kas mėnesį.

Ar „Ignitis“ siūlo nuolaidas už lojalumą?

„Ignitis“ veiklą riboja konkurencijos ir energetikos sektoriaus teisės aktai, kurie neleidžia daryti „specialių“ pasiūlymų už lojalumą. Vis dėl to, „Ignitis“ siūlo skirtingus planus savo klientams: su elektros birža susietą planą, nefiksuotą kainą, kainos fiksavimą 12, 18 arba 24 mėn. Priklausomai nuo situacijos rinkoje, bet kuris iš šių pasiūlymų gali būtų pigiausias tam tikru metu. Todėl savo klientams visada galime pasiūlyti geriausią įmanomą kainą.

Elektros sauga: ką svarbu žinoti?

Ką būtina žinoti elektros energijos vartotojui?
Elektra ir vanduo
Vanduo kelia pavojų elektros prietaisams ir įrenginiams. Saugokitės, kad elektros laidai ir kištukiniai lizdai ar patys elektros prietaisai negautų drėgmės.
Kai elektrinis arbatinukas yra įjungtas, nepilkite ir neišpilkite iš jo vandens.
Skalbimo mašina nesinaudokite kieme, pirtyje ir vonios kambaryje, kur šalia yra vandentiekio vamzdžių ar šlapios grindys.
Ežero, baseino ar kito telkinio vanduo yra laidus elektros srovei, tad venkite maudynių per audrą. 
Žaibą traukia metalas ir aukštos medžių viršūnės. Per audrą niekada nesislėpkite po aukštu pavieniui augančiu medžiu.
Elektra ir metalai
Vienu metu nelieskite įjungtų elektros prietaisų, įjungiamųjų laidų, jungiklių ir vandentiekio, kanalizacijos, šildymo ar kitų sistemų metalinių vamzdžių.
Laidynę, elektros krosnelę ir kitus elektra šildomus prietaisus statykite tik ant karščiams atsparių paviršių: metalinio, porcelianinio, bet ne medinio paviršiaus ar arti užsidegančių daiktų.
Norėdami papildomai sušildyti patalpą, nenaudokite savos gamybos elektra kaitinamų prietaisų. Visus naudojamus šildytuvus reikia prijungti ir eksploatuoti griežtai laikantis instrukcijų.
Metaliniai daiktai gerai praleidžia elektros srovę, nekiškite jų į kištukų lizdus.
Elektros prietaisų valymas
Prieš įjungdami elektros prietaisą, visuomet įsitikinkite, kad jis yra švarus, nes dulkės, skysčiai ir kiti patekę nešvarumai gali ne tik sugadinti prietaisą, bet ir sukelti gaisro pavojų.
Maisto gamybos prietaisus nuvalykite nuo likusių riebalų, ypač sujungimo vietose.
Valydami elektros prietaisus, apžiūrėkite, ar nėra dingusių dangtelių, sulūžusių detalių, sutrūkinėjusių ar neuždengtų laidų.
Šviestuvų priežiūra
Jeigu šviestuvuose perdegė elektros lemputė, vietoje jos nesukite didesnio galingumo lemputės nei nurodyta šviestuvo instrukcijoje. Galingesnė lemputė skleidžia daugiau šilumos, todėl gali išlydyti ar netgi uždegti šviestuvo korpusą ar šalia esančias medžiagas.
Keisdami elektros lemputę, laikykite ją už stiklinės kolbos ir neprisilieskite prie metalinio jos korpuso.
Elektrinio šviestuvo nestatykite šalia kitų lengvai užsidegančių daiktų, nedenkite popieriumi ar audiniu, valydami šviestuvus – išjunkite juos.
Kištukiniai lizdai ir elektros laidai
Jei naudojant prietaisą ima kilti dūmai ar žiežirbos, pasigirsta neįprasti garsai ar jaučiamas svilėsių kvapas, įrenginį reikia kuo skubiau išjungti.
Jeigu elektros laido izoliacija buvo pažeista, neužtenka šios vietos apvynioti izoliacine juostele, kuri gali nuslinkti. Visus elektros instaliacijos darbus, elektros jungiklio performatavimą, elektros prietaisų taisymą, elektros laidų tiesimą ar taisymą patikėkite specialistams, gerai išmanantiems saugumo reikalavimus.
Jei namuose yra mažų vaikų, rekomenduojama apsaugoti kištukinius lizdus specialiomis apsaugomis.
Siaučiant gamtos stichijoms: audroms, liūtims, pūgoms, potvyniams, išjunkite nebūtinus elektros prietaisus.
Kaip elgtis gamtoje 
Nekasinėkite grunto neįsitikinę, kad po žeme nėra elektros linijų, kurias galite pažeisti ir patirti traumas, nudegimus ar kitus pažeidimus elektros srove. Informaciją apie elektros linijas, esančias po žeme, suteikia tinklų operatoriai. 
Siaučiant gamtos stichijoms: audroms, žaibams, liūtims, draudžiama žvejoti su įrankiais, pagamintais anglies pagrindu.  
Pirmoji pagalba nukentėjus nuo elektros
Įvykus elektros šokui, pirmiausiai apsaugokite save ir netoliese esančius žmones nuo galimybės patirti daugiau elektros šokų.
Nesilieskite prie žmogaus, kuris ką tik nukentėjo. Jo kūnu dar gali tekėti elektra.
Atitraukti nukentėjusįjį galima viena ranka, stovint ant sausos lentos ar sausų rūbų. Rankas apsaugokite sausomis pirštinėmis ar sausu drabužiu. Temti nukentėjusį patartina laikant už drabužio, neliečiant kūno.
Jei įmanoma, išjunkite elektros prietaisą ir išjunkite elektros srovę, bet tik tuo atveju, jeigu nėra grėsmės nukentėti.
Svarbu kuo greičiau iškviesti greitąją pagalbą telefonu 112. Jeigu mokate suteikti pirmąją pagalbą, pradėkite gelbėti nukentėjusįjį, kai tik jis nebebus veikiamas elektros srovės.

Kur galima rasti informaciją apie poveikį aplinkai, susidariusį dėl elektros energijos gamybos?

Daugiau informacijos apie poveikį aplinkai, susidariusį dėl elektros energijos gamybos galite rasti:

  1. Aplinkos apsaugos agentūros svetainėje;
  2. Europos aplinkos agentūros svetainėje.
Informacija, kokią tiekėjo patiektos elektros energijos gamybai sunaudoto kuro išteklių, tarp jų ir atsinaujinančių energijos išteklių, dalį praėjusiais metais sudarė kiekvienas energijos šaltinis

Iš praėjusiais kalendoriniais metais UAB „Ignitis“ patiektos elektros energijos 23,52 proc. sudarė žalioji elektros energija. Ši informacija atskleidžiama įsigyjant kilmės garantijų sertifikatus. Likusi patiektos elektros energijos dalis buvo nupirkta elektros biržoje ir jos kilmė nėra žinoma. 

Informacija apie UAB „Ignitis“ patiektą žaliąją energiją praėjusiais metais:

  • vėjo 11,8 proc.
  • atliekų deginimo 0,00 proc.
  • biomasės ir biodujų 3,24 proc. 
  • hidroenergijos (jūrų, upių vandens) 8,47 proc.
  • saulės 0,01 proc.
  • bendras žaliosios energijos kiekis 23,52 proc.

DUK Temos

Ar žinojote, kad IGNITIS Savitarnoje galite:

  • Atsiskaityti už elektrą, dujas, šildymą, vandenį, telekomunikacijos ir kitas namų paslaugas
  • Pasirašyti sutartis
  • Sužinoti savo planą, tarifą, suvartojimo statistiką
  • Peržiūrėti mokėjimų istoriją
  • Deklaruoti skaitiklio rodmenis
  • Pasikeisti turimą elektros planą
  • Ir daug daugiau
Prisijungti
Ignitis savitarna